اینترنت

آموزش روش های فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

نوشته شده در ۳ سال پیش | ۱ دیدگاه ارسال شده است

فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

ممکن است دغدغه شما هم باشد که چگونه فضای یوتیوب را برای فرزندان خود ایمن سازید تا بتوانند از محتواهای منتشر شده در این رسانه اجتماعی استفاده کنند. یوتیوب در راستای چنین موضوعی، امکان کنترل والدین را فراهم کرده است. آنچه در این مبحث آموزش خواهیم داد، فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب است که می‌تواند برای شما مخاطبان مفید باشد.

شما می‌توانید اپلیکیشن یوتیوب را از طریق لینک Google play برای گوشی‌ و تبلتهای اندروید و از لینک App store برای گوشی‌ و تبلت های ios دانلود نمایید.

همچنین برای آشنایی با نحوه اتصال اکانت اینستاگرام و یوتیوب به تیک تاک مطلب آموزش وصل کردن اکانت یوتیوب و اینستاگرام به تیک تاک را مطالعه نمایید.

 

نحوه ایجاد فیلم‌های با محدودیت سنی در یوتیوب

با نگرانی والدین از حضور غیرقابل مدیریت فرزندانشان در یوتیوب، این رسانه اجتماعی روشی را فراهم کرد که والدین بدون اینکه همراه فرزندان خود باشند، آن‌ها را از دیدن فیلم‌هایی که مناسب سنشان نیست، منع کنند.

همانطور که می‌دانید، یوتیوب رسانه‌ای اجتماعی است که به کاربران اجازه به اشتراک گذاری و مشاهده فیلم‌هایی با مضامین مختلف می‌دهد. این فیلم‌ها می‌توانند انیمیشن‌های برای کودکان، فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی، موسیقی، ورزش و حتی درسی برای کودکان و نوجوانان تا بزرگسالان باشد.
فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب
از طرفی برخی محتواهای یوتیوب، از جنبه اخلاقی، آموزشی و روانشناسی- اجتماعی مناسب کودکان و نوجوانان نیست. مثلا فیلم‌های خشونت، جنگ و پرخاشگری را نشان می‌دهند، می‌توانند مشوق کودکان برای تکرار رفتارهای پرخطر و تغییر سبک زندگی آینده آن‌ها باشد.
بنابراین مهم است که والدین هنگام اجازه دادن به فرزندان خود برای حضور در یوتیوب، تنظیمات محدودیت سنی در یوتیوب را فعال کرده و آن‌ها را از آسیب‌های احتمالی مصون دارند.

 

چگونه برای فیلم‌های یوتیوب محدودیت سنی ایجاد کنیم؟

مراحلی که در فضای یوتیوب باید دنبال کرد تا محدودیت‌های یوتیوب را برای گروه سنی نوجوان و کودک فعال کرد، به شرح زیر است.

در مرحله اول Restricted Mode را در یوتیوب مرورگر خود فعال کنید.
گزینه Restricted Mode در یوتیوب، ابزار اختیاری برای کنترل والدین در این بستر است. این حالت سیگنال‌های مختلف را فعال می‌کند،
مانند عنوان فیلم، توصیف، متادیتا، بررسی دستورالعمل‌های انجمن (Community Guideline) و محدودیت‌های سنی.
بنابراین دسترسی کودکان به محتواهایی که مناسب سن بزرگسالان هست را محدود کند.
فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

این حالت با داشتن اکانت Google به راحتی قابل استفاده است. اما دقت داشته باشید، برای هر مرورگری که کودکتان از آن استفاده می‌کند باید جداگانه فعال شود. حواستان باشد که از اکانت گوگل خود خارج شده و با اکانت فرزندتان مجدد وارد شوید، تا اجازه خاموش کردن این حالت را به فرزندانتان ندهید.فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

 

تنظیمات محدودیت سنی در یوتیوب با Restricted Mode در موبایل و تبلت چگونه انجام می‌شود؟

در مرحله دوم لازم است که Restricted Mode را در گوشی موبایل و تبلت خود نیز فعال کنید تا کنترل این بخش در اختیار شما باقی بماند.فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

علاوه بر راهکارهای بالا باز هم ممکن است در جستجوی پاسخی برای سوال زیر باشید. راهکاری که متفاوت از گزینه Restricted Mode در یوتیوب باشد.

 

چگونه محدودیت سنی را می‌توان در یوتیوب فعال کرد؟

درست است که دانستن ترفند‌ها و عملگرهای یوتیوب شما را در کنترل فیلم‌هایی که در یوتیوب مشاهده می‌شوند، کمک می‌کند اما برای افرادی که می‌خواهند محدودیت سنی را برای فرزندان خود در یوتیوب فعال کنند، اپلیکیشنی را پیشنهاد می‌دهدکه در سیستم Android و iOS قابل استفاده است.
اپلیکیشن YouTube Kids، فضایی کاملا متفاوت و با کاربری کودک پسند است. والدین این دسترسی را دارند که کانال‌ها و ویدیو‌هایی که پیش از آن اوسط افرادی بارگذاری شده‌اند(بدون آنکه الگوریتم‌های محدودیت سنی در آن رعایت شود)، را بررسی کنند. این سطح دسترسی به والدین اطمینان خاطر می‌دهد که کودکانشان در فضای امنی در حال مشاهده ویدیوهایی مناسب سن خودشان هستند.
فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

 

چگونه محدودیت سنی را با گزینه Google Safe فعال کنیم؟

گزینه دیگری که می‌تواند شما را در ایجاد فیلم‌های محدودیت سنی یوتیوب کمک کند، فعال کردن گزینه‌ای در گوگل به اسم Google Safe Search است.
روشن کردن Google Safe Search این فرضت را به والدین می‌دهد تا محدودیت سنی یوتیوب را برای کودکان خود فعال کنند.
در ضمن کودکان با آرامش بیشتری می‌توانند در فضای اینترنت سرچ کنند و به محتواهایی دسترسی داشته باشند که آسیب‌های روانی و رفتاری در آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.
فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

افزودن سیستم حفاظتی اضافی راه پیشنهادی دیگری است که والدین می‌توانند استفاده کنند تا بتوانند امنیت خاطر بیشتری برای خود و کودکانشان فراهم کنند.
با نصب و اجرای نرم افزاری برای کنترل محتوای اینترنت به اسم Net Nanny، سیستم لپ تاپ، موبایل و تبلت و حتی کامپیوترهای شخصی (PC) مورد نظارت والدین قرار می‌گیرند.

جالب است بدانید که این نرم افزار اتصال به اینترنت را کنترل کرده و  کلیدواژه‌های خاص، نتایج جستجوها و سایت‌های مختلف را فیلتر می‌کند.فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

 

چگونه فیلم‌های دارای محدودیت سنی ایجاد کنیم؟

برای ساخت فیلم‌هایی در یوتیوب که دارای محدودیت سنی هستند، باید مراحل زیر را همراه ما قدم به قدم پیش برویم.

مرحله اول ورود به سایت YouTube است.فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

 

با قابلیت Creator Store چگونه فیلم داری محدودیت سنی ایجاد کنیم؟

مرحله دوم ورود به پروفایل و گزینه Creator Storeفعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

 

گزینه Video Manager چگونه به ایجاد فیلم‌هایی با محدودیت سنی کمک می‌کند؟

در مرحله سوم Video Manager را باید هدایت کرد. و با گزینه Edit وارد Advanced Setting شد.

فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوبفعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

 

Enable age restriction چگونه باعث تنظیم محدودیت سنی در یوتیوب می‌شود؟

در این مرحله از میان گزینه‌های موجود، تیک Enable age restriction را میزیم تا فعال شود.
سپس تغییرات را ذخیره (Save) می‌کنیم.
فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

بعد از اعمال تغییرات با باز کردن ویدیو به تصویر زیر برخورد می‌کنیم.

فعال‌ سازی محدودیت سنی در یوتیوب

 

منبع

۰ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. علی گفت:
    این خوب است باعث می‌شود زیر ۱۸ سال چیزای نامناسب نبینند