اینترنتموبایل

آموزش روش های فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

آموزش روش های فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

امروزه اکثر تراکنش های مالی از طریق اینترنت و با استفاده از رمز دوم پویا صورت می گیرند، همچنین، حفاظت از اطلاعات رمز دوم کارت جهت مقابله با سرقت های احتمالی بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل بانک ها با استفاده از رمز دوم یکبار مصرف را جایگزین رمز دوم ایستا شده است از این سرقت ها جلوگیری نموده اند. با ما همراه باشید تا نحوه فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان را به شما آموزش دهیم.

شما می توانید برای آشنایی با روش های دریافت رمز دوم برای بانک کشاورزی مبحث آموزش فعالسازی رمز دوم پویا بانک کشاورزی را مطالعه نمایید.

 

آموزش فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان از طریق پیامک

بانک پارسیان این امکان را برای مشتریان خود فراهم نموده تا در صورتی که شماره تلفن همراه آن ها در سامانه اطلاعاتی بانک پارسیان ثبت شده باشد و دارای رمز دوم ایستا نیز باشند، رمز دوم پویا از طریق پیامک برای آنها ارسال شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از این روش نیازی به فعالسازی این سرویس نیست.

این روش برای مشتریانی کابرد دارد که استفاده از اپلیکیشن «پارسیان من» برای آن ها امکان پذیر نیست.

۱. در هنگام خرید های اینترنتی و یا انجام تراکنش های اینترنتی، با انتخاب گزینه «درخواست رمز پویا» به جای وارد نمودن رمز ایستا، رمز دوم پویا از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

نکته: توجه داشته باشید که این رمز حدود دو دقیقه اعتبار دارد و پس از آن قابل استفاده نمی باشد.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

آموزش  فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان از طریق نرم افزار پارسیان من

روش دیگری که از سوی بانک پارسیان برای فعالسازی رمز دوم پویا ارائه شده است استفاده از اپلیکیشن پارسیان من می باشد. در این روش نیاز است تا کاربر نام کاربری و رمز عبور را برای ورود به این اپلیکیشن داشته باشد که این رمز از سوی بانک یا اپلیکیشن همراه بانک پارسیان ارائه می‌شود.

نکته: به یاد داشته باشید که این روش برای مشتریانی کاربرد دارد که شماره همراه خود را قبلا در سیستم ثبت کرده‌اند.

۱.  جهت دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن همراه بانک پارسیان، ابتدا باید به خودپردازهای این بانک مراجعه کرده و پس از وارد نموده کارت بانکی خود، گزینه عملیات رمز را انتخاب کنید.
فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان۲. سپس در منوی جدیدی که برای شما باز می شود، گزینه ثبت‌نام رمز یک‌بار مصرف را انتخاب کرده تا شماره تلفن ثبت‌ شده برای شما نمایش داده شود که با انتخاب گزینه بله ادامه عملیات را طی کنید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

۳. در این مرحله باید یک رمز ۸ رقمی تعیین کنید که این رمز برای دریافت رمز دوم پویا است پس حتما آن را به‌خاطر بسپارید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

۴. در نهایت پس از انجام مرحله بالا، یک کد فعال‌سازی به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که به مدت ۲۴ ساعت معتبر بوده و در این مدت می‌توانید از طریق اپلیکیشن «پارسیان من» نسبت به فعال‌سازی سرویس اقدام کنید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

۵. برای فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان از طریق اپلیکیشن، ابتدا نرم افزار پارسیان من را باتوجه به نوع سیستم عامل گوشی خود دانلود و نصب نمایید.

۶. سپس نرم افزار را اجرا کنید و با رفتن به منوی اصلی، گزینه رمز یک‌بار مصرف را انتخاب کرده و شماره کارت و کد فعال‌سازی ارسال شده به موبایل را در قسمت «ثبت» وارد کرده و تایید کنید تا پیام «عملیات با موفقیت انجام شد» برای شما ظاهر شود.

پس از انجام این‌کار می‌توانید از طریق موبایل بانک، رمزهای یک‌بار مصرف کارت را دریافت کنید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

۷. در این مرحله برای دریافت رمز دوم پویا، وارد منوی رمز یکبار مصرف شده و در بخش «صدور» کارت مورد نظر را انتخاب و رمز هشت رقمی که در خودپرداز تعیین کرده بودید را وارد کنید تا رمز یک‌بار مصرف نمایش داده ‌شود.

نکته: به یاد داشته باشید که این رمز به مدت ۶۰ ثانیه معتبر بوده و در این مدت تنها یک‌بار قابل استفاده است.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

فعالسازی رمز دوم پویا بانک پارسیان

نکته: برای معتبر بودن رمز های تولید شده، باید زمان گوشی کاملا دقیق تنظیم شده باشد، لذا باید (Automatic date and time) را در قسمت تنظیمات تاریخ و زمان گوشی، گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان فعال کنید.