اینترنتموبایل

آموزش فعالسازی تم حالت تیره (دارک مود) در اندروید ۱۰

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است


فعالسازی تم حالت تیره (دارک مود) در اندروید ۱۰

در طی سال های اخیر، سیستم عامل ها و اپلیکیشن های بسیاری سعی در اضافه کردن قابلیت حالت تیره پرداخته اند که این قابلیت برنامه ها زمینه ی برنامه ها را به رنگ سیاه تفییر می دهد و همچنین باعث می شود تا متن و نوشته های برنامه به رنگ سفید در آید. همچنین این ویژگی به کاهش مصرف شارژ باتری دستگاه شما کمک می کند زیرا صفحه نمایش در حالت تیره انرژی کمتری از گوشی مصرف می‌کند. نسخه جدید سیستم عامل اندروید که اندروید ۱۰ نام دارد از یک تم حالت تیره در سراسر سیستم پشتیبانی می‌کند و تقریباً به تمام جنبه‌های سیستم عامل امکان تغییر آن حالت را می‌دهد. ما در این مطلب سعی داریم تا به فعالسازی تم حالت تیره (دارک مود) در اندروید ۱۰ را آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با نحوه اندازه گرفتن دو نقطه در نقشه گوگل مبحث آموزش اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ را مطالعه نمایید.

 

نحوه فعالسازی تم حالت تیره در اندروید ۱۰

برای فعالسازی تم حالت تیره در اندروید ۱۰ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اول از همه بر روی آیکون Setting در گوشی خود کلیک کنید.

۲. سپس، صفحه را پایین بیایید  گزینه Display را انتخاب کنید.

۳. در نهایت، باید گزینه غلطکی Dark Theme را به وضعیت On تغییر دهید تا حالت تیره فعال شود.

 

نحوه اضافه کردن حالت تیره به Quick Settings

برای روشن و خاموش کردن سریع حالت تیره در اندروید ۱۰ می‌توانید آن را به ویژگی Quick Settings اضافه کنید. برای این کار کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱. صفحه گوشی را پایین بیاورید تا ویژگی Quick Settings ظاهر شود.

۲. سپس، آیکون مداد واقع در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش Quick Settings را انتخاب کنید.

۳. پس از آن باید در پایین آیکون Dark Theme را ببینید که نمایش داده می‌شود، برای اضافه کردن آن فقط کافی است آن آیکون را به صفحه Quick Setting کشیده و رها کنید تا این ویژگی به بخش تنظیمات فوری اضافه شود.