اینترنت

آموزش فعالسازی حالت آفلاین در مرورگر فایرفاکس – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش فعالسازی حالت آفلاین در مرورگر فایرفاکس

نحوه فعالسازی حالت آفلاین در فایرفاکس

فایرفاکس (Firefox) یکی از محبوب ترین مرورگر های عصر حاضر می باشد که در بین کاربران اینترنت محبوبیت فراوانی دارد و افراد زیادی روزانه با آن سر و کار دارند. فایرفاکس در واقع یک مرورگر وب رایگان است که توسط شرکت موزیلا طراحی و ساخته شده است و اکنون جزو یکی از قدرتمندترین و بهترین مرورگر های وب در سراسر جهان به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم تا نحوه فعالسازی حالت آفلاین در مرورگر فایرفاکس را به شما آموزش دهیم.

در حالت آفلاین بدون نیاز به اینترنت می توانید از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید و صفحاتی را که قبلا آن ها را باز کرده اید را در حالت آفلاین بدون هر گونه ارتباط اینترنتی، مشاهده نمایید. در مواردی همچون عدم دسترسی به اینترنت و یا دسترسی به اینترنت ضعیف، استفاده از حالت آفلاین مرورگر فایرفاکس کاربرد دارد.

به این نکته باید توجه داشته باشید که محتوای صفحات وب در حالت آنلاین ممکن است با محتوای همان صفحات در حالت آفلاین متفاوت باشد. و صفحات متحرکی که نیاز به ارتباط با سرور دارند در حالت آفلاین نمایش داده نمی‌شوند.

می توانید آخرین نسخه مرورگر فایر فاکس را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با امکانات و قابلیت های مختلف مرورگر فایرفاکس برای جستجو بهتر در صفحات وب مبحث معرفی امکانات و چگونگی وب گردی با مرورگر فایرفاکس را مطالعه نمایید.

 

مراحل فعال کردن حالت آفلاین در فایرفاکس

جهت فعالسازی حالت آفلاین ( Offline) در فایرفاکس از دو روش زیر می توانید استفاه کنید:

 

روش اول:

در این روش با استفاده از منوی File می توانید حالت آفلاین مرورگر فایرفاکس را فعال نمایید. برای انجام این کار با استفاده از این روش کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

۱. ابتدا مرورگر فایر فاکس را اجرا کنید.

۲. سپس در صفحه اولیه آن وارد منوی File شوید. برای نمایان شدن منوی File در بالای صفحه مرورگر فایر فاکس کافیست در بالای صفحه و بر روی گزینه New Tab کلیک راست کرده و گزینه Menu Bar را از بین گزینه های موجود انتخاب نمایید.

آموزش فعالسازی حالت آفلاین در مرورگر فایرفاکس

۳. اکنون گزینه های جدیدی در بالای صفحه مرورگر فایرفاکس برای شما نمایان می شود.

آموزش فعالسازی حالت آفلاین در مرورگر فایرفاکس

۴. بر روی گزینه File کلیک نمایید و در منوی جدیدی که برای شما ظاهر می شود گزینه WorK Offline را انتخاب نمایید.

آموزش فعالسازی حالت آفلاین در مرورگر فایرفاکس

 

روش دوم:

در این روش با استفاده از بخش توسعه دهندگان مرورگر فایرفاکس (Web Developer) می توانید حالت آفلاین این مرورگر را فعال نمایید. برای انجام این کار با استفاده از این روش کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

۱. ابتدا مرورگر فایر فاکس را اجرا کنید.

۲. سپس بر روی آیکون سه خط در گوشه ی سمت راست تصویر کلیک نمایید.

۳. در منوی جدید که برای شما نمایان می شود بر روی گزینه Web Developer کلیک نمایید.

۴. در نهایت گزینه گزینه Work Offline را انتخاب کنید تا حالت آفلاین فایرفاکس برای شما فعال شود.