اینترنتبرنامه کامپیوترکامپیوتر

آموزش غیرفعال کردن مرورگر اپرا در ویندوز

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

نحوه غیرفعال کردن مرورگر اپرا در ویندوز

نحوه غیرفعال کردن مرورگر اپرا در ویندوز

اگر مرورگر وب اپرا در سیستم شما نصب شده باشد احتمالا با دستیار مرورگر اپرا (Opera Browser Assistant) روبرو شده‎اید همچنین ممکن است که در سیستم عامل شما، این دستیار در تنظیماتStartup setting فعال باشد. فعال بودن آن به این معناست که با بالا آمدن ویندوز، برنامه مذکور به صورت اتوماتیک شروع به کار می کند. در این مبحث به نحوه غیرفعال کردن مرورگر اپرا در ویندوز می پردازیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی فیلم های یوتیوب به فایل Gif مبحث آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif را مطالعه نمایید.

 

اگر از کاربران ویندوز هستید برای بررسی فعال و یا غیرفعال بودن این برنامه کافیست با فشردن دکمه های Ctrl-shift-Esc وارد تسک منیجر شوید و زبانه Startup را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید.سپس در این زبانه دستیار مروگرر اپرا را مشاهده خواهید کرد.

نحوه غیرفعال کردن مرورگر اپرا در ویندوز

با برگشتن به زبانه processes می توانید بررسی کنید که آیا مرورگر اپرا در حال اجرا می باشد یا خیر.

نحوه غیرفعال کردن مرورگر اپرا در ویندوز

 

طریقه غیر فعال یا حذف کردن دستیار مرورگر اپرا (Opera Browser Assistant)

غیرفعال کردن این برنامه از طریق سیستم عامل انجام می شود، بدین صورت که کافیست وازد تسک منیجر شوید و در بخش Startup، روی دستیار مرورگر اپرا Opera Browser Assistant کلیک راست کنید و گزینه disable را انتخاب کنید. با انجام این کار، دفعه دیگر که سیستم خود را روشن می کنید، دیگر برنامه مذکور به صورت خودکار اجرا نخواهد شد.

نحوه غیرفعال کردن مرورگر اپرا در ویندوز

 

روش دوم: فایل‎های دستیار مرورگر را حذف کنید

می‎توانید از نرم افزار Autostarts برای حذف برنامه‎هایی که هنگام بالا آمدن ویندوز فعال می‎شوند، استفاده کنید.

نکته: زمانی که شما  مرورگر اپرا را آپدیت و یا مجددا نصب می کنید، تمامی فایل‎ها و تغییرات ایجاد شده به حالت پیش‎فرض برخواهد گشت.