آموزش iOSشبکه های اجتماعیواتساپ

آموزش غیرفعال کردن تیک آبی پیام واتساپ در آیفون

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

غیرفعال کردن تیک آبی پیام واتساپ در آیفون

چگونگی غیرفعال کردن تیک آبی پیام واتساپ در آیفون

حتما شما هم متوجه تیک های کوچک آبی رنگی که موقع رسیدن پیام به دست مخاطب ظاهر می شوند شده اید. می دانستید می توانید این تیک ها را غیر فعال کنید؟ شاید بپرسید چرا باید این کار را کرد؟ خب، بعضی مواقع شما دوست دارید پیام دیگران را بخوانید اما همان لحظه جواب ندهید. گزینه غیرفعال کردن تیک آبی پیام واتساپ در آیفون بدرد همین مواقع می خورد!

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی فعال کردن واتساپ روی کامپیوتر و لپ تاپ مبحث چگونگی راه اندازی و آموزش استفاده از واتساپ وب (واتساپ کامپیوتر) را مطالعه نمایید.

 

 مراحل فعال یا غیرفعال کردن تیک آبی پیام واتساپ در آیفون:

۱- واتساپ را باز و راه اندازی کنید.

۲- روی تنظیمات (Settings) ضربه بزنید. آیکن تنظیمات شبیه چرخ دنده کوچکیست که در گوشه پایین و سمت راست صفحه قرار دارد.

۳- روی گزینه حساب کاربری (Account) ضربه بزنید. این گزینه شبیه یک جعبه آبی است که کلید سفیدی در وسط آن قرار دارد.

غیرفعال کردن تیک آبی پیام واتساپ در آیفون
۴- روی حریم خصوصی ضربه بزنید.

۵- حالا می توانید گزینه رسید خوانده شده ها (Read Receipts) را خاموش یا روشن کنید. وقتی این گزینه سبز باشد یعنی رسید خوانده شده ها روشن است.

غیرفعال کردن تیک آبی پیام واتساپ در آیفون

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که وقتی تیک آبی پیام ها در واتساپ را غیر فعال می کنید، این گزینه برای خودتان هم غیر فعال می شود؛ یعنی وقتی پیامی ارسال کنید دیگر تیک آبی کنار آن زده نمی شود. در واقع می توان گفت این مورد یکی از تنظیمات دو طرفه واتساپ است. فقط یک استثنا وجود دارد و آن هم این است که در گروه ها، صرف نظر از اعمال هر نوع تنظیمی، بعد از اینکه مخاطب پیام شما را خواند همیشه تیک آبی کنار پیام ها ظاهر می شود.

 

منبع