اینترنتبرنامه اندرویدموبایل

آموزش روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید

آموزش روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید

در برخی موارد مجبور می شویم که تلفن مان را در اختیار دوستان یا اقوام مان قرار بدهیم. اما با این حال نمی خواهیم اطلاعات شخصی یا اپلیکیشن های مان را ببینند. گاهی اوقات کودکان می خواهند با گوشی اندروید مان بازی کنند. وقتی گوشی را در اختیار ایشان قرار می دهید ممکن است با یک اشتباه داده ها یا دیگر جزئیات تلفن همراه تان را فرمت کنند سپس تهیه بک آپ و فایل پشتیبانی از اطلاعات از دست رفته نیز امری ضروری خواهد بود. یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ حریم شخصی تلفن همراه مان، مخفی کردن اپلیکیشن ها است. اگر شما با مشکل جدی نگهداری ایمن داده ها و حریم شخصی تلفن تان روبه رو هستید، پیشنهاد می کنیم که در ادامه مبحث، آموزش روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید با ما باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنائی با چگونگی آموزش بازیابی پیام های پاک شده در اندروید، مبحث آموزش بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید را مطالعه نمایید.

 

روش۱: استفاده از اپلیکیشن اندروید Link2SD (برای دستگاه روت شده)

این اپلیکیشن مختص دستگاه اندروید است که به رایگان در گوگل پلی استور در دسترس قرار دارد و راهی ساده برای مخفی کردن اپلیکیشن ها در دستگاه های روت شده فراهم می آورد. این اپلیکیشن، با منجمد کردن صفحه زمینه اپلیکیشن در حال اجرا، اپلیکیشن های دیگر را مخفی می کند.

مرحله ۱. برنامه Link2SD را با کلیک روی همین لینک دانلود و نصب بکنید.

مرحله ۲.  روی برنامه کلیک کرده و آن را روی دستگاه تلفن تان راه اندازی کنید:

روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید

مرحله ۳.  برای درک گزینه های متفاوت آن می توانید حداقل یک بار گزینه اپلیکیشن های متفاوت را امتحان کنید.

مرحله ۴. در داخل برنامه می توانید لیستی از تمام برنامه های نصب شده را مشاهده کنید.

مرحله ۵. سپس، روی دکمه منو menu کلیک کنید و به دنبال گزینه های منجمد سازی frozen باشید.

روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید

مرحله ۶. اکنون می توانید برنامه ها را مشاهده کنید، آنها را انتخاب کرده و دکمه OK را بزنید.

مرحله ۷ اکنون اپلیکیشن های شما به طور کامل مخفی شده اند و برای این که آنها را از حالت مخفی خارج کنید، روی اپلیکیشن مورد نظرتان را مقداری طولانی فشار بدهید و گزینه unfreeze را بزنید.

 

روش ۲: استفاده از Go Launcher Ex (برای تلفن های روت نشده)

این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های لانچر اندروید می باشد که شما اجازه می دهد اپلیکیشن های تان را مخفی کرده و حریم شخصی تان را حفظ کنید. این برنامه را نیز می توانید رایگان از گوگل پلی استور دانلود کنید. با این لانچر حتی می توانید برای برنامه های تان قفل به صورت الگو و یا اعداد تنظیم کنید. این برنامه همچنین ۴M apk را پشتیبانی می کند تا عملکرد تلفن مان را بهبود ببخشد. این لانچر یک برنامه سبک است که رابط استفاده از آن نیز جالب و ساده است. این نرم افزار همچنین انواع متفاوتی از تصاویر زمینه ارائه می کند تا صفحه نمایش مان را جذاب تر کند. تقریباً ۱B نصب فعال از این لانچر انجام شده است.

مرحله ۱. حساب پلی استور خود را با استفاده از تلفن همراه تان باز کرده و Go Launcher را جستجو کنید.

مرحله ۲. برای نصب این برنامه باید کد QR را اسکن کنید.

مرحله ۳. حتی اگر روی تلفن همراه تان اسکنر کد QR نداشته باشید، باز هم گوشی اندروید شما به صورت اتوماتیک برنامه Go Launcher را جستجو می کند.

مرحله ۴. اکنون برنامه Go Launcher را روی تلفن همراه تان نصب بکنید.

مرحله ۵. بعد از این نصب باید Go Launcher را روی تلفن تان اعمال کنید.

مرحله ۶. روی برنامه کلیک کرده و آن را راه اندازی کنید و با باز کردن منوی اصلی می توانید برنامه های متفاوت نصب شده را درون Go Launcher مشاهده کنید.

روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید

مرحله ۷. شما می توانید گزینه های متفاوت برنامه را با لمس کردن دکمه Menu امتحان کنید. از روی منو می توانید گزینه مخفی کردن برنامه را ببینید.

مرحله ۸. یک لیست از برنامه ها روی صفحه نمایش تان نشان داده خواهد شد.

مرحله ۹. اکنون می توانید مربعی را که جلوی هر برنامه می بینید لمس بکنید تا تیک مخفی شدن آن را فعال کنید.

روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید

مرحله ۱۰. اکنون برنامه های انتخاب شده از روی منوی شما، مخفی شده اند.

 

روش ۳: مخفی کردن برنامه ها بدون لانچر

برخی از کاربران می خواهند برنامه های اندروید را بدون استفاده از لانچر مخفی کنند. در این مورد موضوع کمی مشکل می شود؛ زیرا تنها راهی که برای مخفی کردن برنامه ها وجود دارد، از کار انداختن برنامه ها و متوقف کردن اجرای آنها است. مراحل مخفی کردن برنامه ها بدون لانچر و با از کار انداختن آنها در ادامه توضیح داده شده است:

  • به قسمت تنظیمات یا settings بروید.
  • سپس به دنبال بخش برنامه ها یا Applications باشید.
  • با کلیک روی برنامه ها، کل اپلیکیشن ها برای شما نشان داده می شود. روی آن برنامه خاصی که می خواهید مخفی کنید، کلیک کنید.
  • روی گزینه “متوقف ساختن” یا همان disable یا همان force stop کلیک کنید.

 

نکته: روشی که در بالا ذکر کردیم فقط برای برنامه های سیستم قابل اجرا است. برنامه هایی که توسط کاربر نصب شده باشند را نمی توان با این روش مخفی کرد. زیرا فقط یک گزینه ی حذف نصب برای آنها وجود دارد.

در نتیجه می توان گفت این روش ها؛ بهترین راهکار برای مخفی کردن برنامه هایتان روی گوشی اندروید می باشد. اگر با هر مشکلی رو به رو شدید و یا راه ساده تری می شناسید که بتوانیم برنامه های مان را مخفی کنیم، فراموش نکنید که در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

 

منابع

منابع