آموزش iOSآموزش اندروید

آموزش روش های فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی اندروید و آیفون – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی

فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی توسط دیگران

وقتی نتوانید با شخصی تماس بگیرید ممکن است این مسئله در ذهن شما ایجاد شود که شاید شماره شما بلاک شده است. اما چگونه بفهمیم که شماره ما بلاک شده است یا نه و چه نشانه هایی دارد؟ امروز نحوه فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی اندروید، آیفون و.. را به شما آموزش خواهیم داد.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی بلاک کردن تماس های ناشناخته در گوشی خود با کمک مبحث آموزش روش های بلاک کردن تماس های ناشناس در اندروید و آیفون را مطالعه نمایید.

 

تشخیص بلاک شدن شماره تماس در گوشی آیفون و اندروید

به طور کلی با بلاک شدن شماره شما، متوجه نخواهید شد و پیام یا اعلانی نمایش داده نمی شود. اما به هر حال بلاک کردن شماره در هنگام تماس نشانه ها و علائمی را ایجاد می کند که از طریق آن ها می توانید حدس بزنید.

 

فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن برای آیفون

این روش فهمیدن بلاک شدن در تماس از iMessage استفاده شده و فقط برای کاربران آیفون کار می کند. برای این کار به پیام های گوشی رفته و برای شخص مورد نظر از طریق iMessage یک پیام ارسال کنید. (پیام شما باید آبی باشد نه سبز)

سپس با دقت به اعلان زیر پیامی که ارسال کرده اید، توجه کنید. اگر وضعیت Delivered نشان داده شد، به این معنا است که فرد پیام را دریافت کرده اما هنوز نخوانده است. اگر وضعیت Read را مشاهده کردید، یعنی گیرنده نگاهی به آن انداخته است. اما اگر شخص شما را بلاک کرده باشد، فضای خالی و بدون نمایش وضعیت مشاهده می کنید.

به طور مثال در تصویر سمت چپ هیچ وضعیتی زیر پیام دیده نمی شود.

روش های فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی

البته بهتر است مدتی را صبر کنید زیرا ممکن است گیرنده اتصال اینترنت نداشته باشد و چک کردن آن طول بکشد.

 

از کجا بفهمیم شماره ما بلاک شده؟ هدایت سریع به Voicemail

متاسفانه هنگام تماس با شخصی که شما را مسدود کرده است، هیچ نوع اعلانی مشاهده نمی کنید. اما مواردی وجود دارند که به این موضوع اشاره می کنند. به طور مثال اگر خیلی سریع پس از شروع تماس به پست صوتی یا Voicemail هدایت می شوید، احتمال بلاک شدن وجود دارد.

البته در نظر داشته باشید که ممکن است گیرنده گوشی خود را خاموش کرده باشد و یا در منطقه ای بدون پوشش باشد. به هر حال باید بعد از مدتی صبر، مجدد امتحان کنید.

 

چگونه بفهمیم بلاک تماس شدیم؟ تماس گرفتن با شماره دیگر برای تشخیص بلاک شدن شماره تلفن

روش دیگری که می توانید امتحان کنید، استفاده از شماره تلفن دیگر است. باید تلفن شخص دیگری را قرض گرفته و با شخص تماس برقرار کنید. اگر با شماره جدید تماس برقرار شد اما با شماره شما خیر، توسط شخص بلاک شده اید.

 

تشخیص بلاک شماره تماس در گوشی اندروید، فعال بودن Do Not Disturb

فعال بودن حالت Do Not Disturb می تواند مانع برقراری تماس شود و شخص متوجه نشود که شما تماس گرفته اید. در این حالت و در صورت داشتن کار ضروری، باید در کمتر از سه دقیقه چندین تماس برقرار کنید. با این کار تماس شما به گیرنده اعلام می شود. البته تحقق این کار به فعال بودن تنظیم Repeated Calls در بخش DND گیرنده می باشد.

روش های فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی

 

نشانه بلاک شدن شماره تلفن، پخش پیام های غیر معمول

در برخی از موارد ممکن است شما یک پیام غیر معمول را بشنوید. با این که پیام ها متفاوت هستند، اما از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

روش های فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی

۱. شخصی که با او تماس گرفته اید، در دسترس نیست.

۲. شخصی که با او تماس گرفته اید، در حال حاظر تماسی را قبول نمی کند.

۳. شماره ای که با آن تماس گرفته اید، به طور موقت غیر فعال شده است.

 

از کجا بفهمیم بلاک شدیم؟ فهمیدن بلاک شدن تماس در آیفون و.. با بررسی تعداد بوق های پخش شده

 

اگر قبل از اینکه تماستان به پست صوتی برسد یا قطع شود، یک بوق بشنوید نشانه خوبی است که شماره شما بلاک شده است. اما اگر قبل از انتقال به پست صوتی یا قطع شدن حداقل ۳ تا ۵ زنگ بشنوید، احتمالا مسدود نشده اید. البته این موضوع هم نیازمند تکرار در روز های مختلف است.

 

تماس با شماره ای که بلاک کرده است؟

به صورت کلی راه خاصی برای رفع بلاک شماره تلفن از سمت شما وجود ندارد. اگر احتمال می دهید که اشتباهی رخ داده است، بهتر است از شخص دیگری بخواهید که این موضوع را به گیرنده اطلاع دهند. همینطور می توانید برای خروج از بلاک تماس یک شماره جدید تهیه کرده و با آن اقدام به تماس کرده و یا از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید.

 

منبع