اینستاگرامشبکه های اجتماعی

آموزش روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام در گوشی و کامپیوتر

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

در این مقاله توضیح می دهیم که چگونه رمز اینستاگرام را در زمان هایی که فراموش کرده‌ اید، روی گوشی اندروید یا ios و یا در کامپیوتر تغییرش دهید.  اینستاگرام برای شکست دادن رقبا، ویژگی‌ های جدیدی مانند فیلترهای جدید، ویدیو های لایو، استوری های اینستاگرام و ویژگی های دیگر را اضافه کرده است. همه ما در شبکه‌ های اجتماعی در معرض دیتاهای زیادی مثل ویدئوهای لایو؛ هم به صورت عمومی و هم به صورت خصوصی قرار می‌ گیریم. به همین دلیل است که باید به فکر ارتقای امنیت این شبکه اجتماعی باشیم تا دچار مشکلاتی نشویم. ما هم در این مبحث به آموزش روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام در گوشی و کامپیوتر خواهیم پرداخت.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی از بین بردن حافظه پنهان و کش اینستاگرام، مبحث آموزش پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و آیفون را مطالعه نمایید.

 

ویژگی های یک پسورد یا رمز امن

احتمالاً هنگام ثبت نام در این شبکه اجتماعی با نوتیفیکیشن ” رمز شما قوی یا ضعیف است ” یا “your password is weak or strong” مواجه می شوید. زیرا قوانین خاصی برای انتخاب رمز قوی وجود دارد که این قوانین شامل موارد زیر هستند:

۱. طول رمز باید بیشتر از ۸ حروف باشد.

۲. رمز باید شامل حروف بزرگ، حروف کوچک ، اعداد یا دیگر حروف خاص باشد.

۳. نباید هیچ کلمه یا تاریخی در مورد مسائل شخصی را برای رمز در نظر بگیرید ( مثل تاریخ تولد ، شماره تلفن، نام حیوان خانگی و غیره)

۴. رمزتان باید به گونه‌ ای باشد که یادآوری آن برای خودتان راحت باشد تا آن را فراموش نکنید.

آیا رمز اینستاگرام شما تمام ویژگی هایی که در بالا اشاره کردیم را دارد و یا فقط به صورت انتخابی و بدون هیچ توجهی آن را انتخاب کرده‌ اید؟ اگر رمز اینستاگرام شما این ویژگی ها را ندارد، قطعاً رمز ضعیفی دارید که باید برای امنیت حساب اینستاگرام خود آن را ارتقا دهید.

 

چگونه حساب اینستاگرام را خصوصی (Private) کنیم؟

به همین دلیل امروز در این مقاله به شما توضیح می دهیم که چگونه رمز اینستاگرام را برای قوی تر ساختن آن تغییر دهید: چگونه رمز اینستاگرام را روی موبایل آیفون یا اندروید تغییر دهیم؟ برای تغییر رمز اینستاگرام به یک رمز با امنیت بیشتر روی آی‌فون یا اندروید فقط باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله ۱. برنامه اینستاگرام را روی گوشی اندروید باز کنید. وارد پروفایل اینستاگرام شوید و سپس روی آیکون پروفایل در گوشه سمت راست تصویر کلیک کنید.

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

مرحله ۲.اکنون روی آیکون منو در گوشه بالا و سمت راست که با سه نقطه عمودی نشان داده شده است، کلیک کنید.

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

مرحله ۳. کمی پایین بیاید تا به گزینه “تغییر رمز” یا “change password” برسید که در زیر بخش “حساب” یا “account” قرار دارد و روی آن کلیک کنید.

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

مرحله ۴. در این قسمت باید رمز قبلی خود را وارد کنید و سپس رمز جدید را هم دوباره وارد کنید. زمانی که این کار را انجام دادید، روی علامت تیک که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد، کلیک کنید تا این فرایند تغییر رمز به طور موفقیت آمیز به اتمام برسد.

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

 

چگونه پسورد اینستاگرام را روی کامپیوتر تغییر دهیم؟

همچنین می توانید رمز اینستاگرام را برای امنیت بیشتر از کامپیوتر هم تغییر دهید. برای انجام این فرایند حتما باید مراحل زیر را در پیش بگیرید:

مرحله ۱. با استفاده از مرورگر کامپیوتر، وارد وبسایت اینستاگرام شوید. نام کاربری و رمز خود را برای ثبت نام وارد کنید. اکنون روی آیکون پروفایل که در عکس زیر نشان داده شده است، کلیک کنید.

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

مرحله ۲. زمانی که وارد پروفایل اینستاگرام در ورژن کامپیوتر می‌ شوید، آیکونی که شبیه چرخ است را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات شوید.

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

مرحله ۳. اکنون از کنار حساب خود، گزینه ی “ویرایش پروفایل” یا “Edit profile” را پیدا کنید. یک منو با گزینه های مختلف روی صفحه نمایش داده می شود. اولین گزینه ، گزینه “تغییر رمز” یا “change password” است که باید روی آن کلیک کنید.

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

مرحله ۴. حال باید پسورد قبلی خود را یک بار وارد کنید و رمز جدید را دو بار تایپ کنید. در نهایت باید روی تغییر رمز کلیک کنید تا این فرایند کامل شود.

روش های عوض کردن پسورد اینستاگرام

اکنون حساب اینستاگرام شما رمز امن تر و قوی تری دارد و می توانید امنیت بیشتری را برای اطلاعات شخصی خود در رابطه با پروفایل اینستاگرامتان احساس کنید. اگر هر گونه مشکلی داشتید می توانید از بخش کامنت ارتباط برقرار کنید و بازخورد های خود را به ما اطلاع رسانی کنید.

 

منبع