تکنولوژی

آموزش روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP) – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | ۲ دیدگاه ارسال شده است

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP)

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی

هر دستگاهی که به اینترنت وصل می‌شود یک نشانی عددی دارد. این عدد که IP Address نام دارد، نشان می‌دهد که آن دستگاه چیست و کجاست اهمیت آی پی بسیار زیاد است و نباید آن را به هر کسی بدهید. با این حال ممکن است بخواهید بدانید موقعیت ، شهر و کشور IP سایر افراد چیست؟ در این مطلب به آموزش ۷ روش از روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی IP با اعلام شهر و کشور روی نقشه می‌پردازیم.

شما می توانید برای جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و شبکه های اجتماعی در گوشی اندروید خود مبحث معرفی و دانلود بهترین برنامه های ضد جاسوسی و هک گوشی اندروید را مطالعه نمایید.

 

تشخیص شهر و کشور از روی IP Adress بر روی نقشه

آدرس آی پی از مهم‌ترین و شخصی‌ترین اطلاعات هر فردی است که دستگاهی مانند لپتاپ یا گوشی هوشمند دارد و آن را به اینترنت وصل می‌کند. با این حال، ممکن است گاهی به آدرس IP خود نیاز پیدا کنید یا بخواهید اطلاعاتی درباره آی پی دیرگان کسب کنید. در این پست به بررسی چگونگی نمایش آی پی و کشور می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

آیا تشخیص مکان از روی IP ممکن است؟

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP)

تشخیص موقعیت از روی IP امکان‌پذیر است اما نمی‌توان محل کاملا دقیق شخص را به دست آورد. پلیس‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی دارای برنامه‌هایی مخصوص و همچنین هکرهایی باتجربه هستند. به همین دلیل، گاهی از روی IP می‌توانند مکان افراد را به دست بیاورند.

با این حال، ممکن است شخص از برنامه‌هایی استفاده کند که آی پی اصلی او را تغییر دهند. برنامه‌های مخصوص تغییر آی پی، نه تنها منطقه و شهر فرد را تغییر می‌دهند بلکه می‌توانند کشور او را هم چیز دیگری نشان دهند.

برخی از روترها نیز با Reset شدن IP را تغییر می‌دهند. در نتیجه، آی پی یک دستگاه همیشه یکسان نیست و این عوامل می‌توانند آن را تغییر دهند.

سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانند با IP کشور، شهر و منطقه را نشان دهند. این سایت‌ها ISP کاربر را نشان می‌دهند. پیدا کردن افراد با ISP در مناطق و روستاهای کوچک راحت‌تر است اما این مورد نیز در محیط‌های شهری آن چنان کاربردی نیست. پلیس‌ها نیز از روی ISP می‌توانند افراد را پیدا کنند.

 

آی پی من کجاست؟ از کیت ست استفاده کنید

برای جستجوی آی پی خود می‌توانید از سایت Kitset استفاده کنید.

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP)

به محض ورود به سایت، آدرس آی پی شما نمایش داده می‌شود. دکمه سبزی زیر آدرس وجود دارد که روی آن کپی نوشته شده است. با فشردن آن، آدرس کپی می‌شود. دیگر اطلاعات سایت شامل نام کشور، نوع مرورگر و سیستم عامل می‌شود.

 

از کجا بفهمیم ای پی مال کجاست؟

برای ردیابی آی پی روی نقشه وارد سایت Ipfingerprints شوید.

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP)

وقتی وارد سایت شوید، موقعیت مکانی شما روی نقشه نمایش داده می‌شود. تشخیص مکان از روی آی پی با این سایت بسیار آسان است. اطلاعات دیگر آن شامل نام کشور، شهر، کد منطقه و… می‌شود. امکان زوم کردن روی نقشه هم وجود دارد.

در زیر نقشه باکسی وجود دارد که آی پی شما در آن نوشته شده است. برای تشخیص مکان از روی IP کافی است آی پی مدنظر خود را وارد کنید. سپس دکمه طوسی‌ رنگی را که روی آن Discover نوشته شده است، بزنید. اطلاعات آن IP نمایش داده خواهد شد.

 

سایت تشخیص IP ملیسا

سایت دیگری که برای تشخیص IP کامپیوتر می‌توانید استفاده کنید، Melissa نام دارد.

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP)

با ورود به سایت، باکسی را می‌بینید که در آن عبارت IP Address نوشته شده است. زیر این باکس آدرس IP شما وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید IP دیگری را وارد کنید، باید ابتدا کاربری بسازید. سپس می‌توانید در هر ماه تا هزار بار به صورت رایگان از این قابلیت سایت استفاده کنید. با وارد کردن آی پی، اطلاعاتی مانند کشور، شهر و… به شما داده می‌شود.

 

تشخیص موقعیت از روی IP با سایت Iplocation

برای به دست آوردن بدست آوردن موقعیت از طریق آی پی، وارد Iplocation شوید.

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP)

وقتی وارد سایت شدید، عبارتی را می‌بینید که این گونه نوشته شده است:

Your IP Address is …

در ادامه این جمله آی پی شما نوشته شده است. در قسمت پایین جدولی با عنوان IP Address Details وجود دارد. شهر، نوع پلتفرم، نوع مرورگر، اندازه صفحه نمایشگر و… را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

در زیر آن باکسی وجود دارد که می‌توانید IP موردنظر خود را در آن وارد کنید. سپس دکمه قرمزرنگ IP Lookup را بزنید. این گونه می‌توانید در پایین صفحه اطلاعات مربوط به آن آی پی را مشاهده کنید.

 

تشخیص آدرس از طریق IP  با سایت IP Logger

برای تشخیص کشور از روی IP به لینک IP Logger بروید.

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP)

سپس در کادری که درون آن متن Paste IP address for check up here، آی پی مورد نظر خود را وارد کنید. سپس دکمه آبی رنگ Find IP info را بزنید. پس از آن، اطلاعاتی درباره کشور، شهر، مرورگر و… آن آی پی به شما داده می‌شود.

 

بررسی موقعیت IP با سایت Spiceworks

آی پی یاب آنلاین Spiceworks هم می‌تواند در تشخیص محل IP به شما کمک کند.

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP)

سپس در باکسی که بالای آن عبارت IP Address or Hostname نوشته شده است، آی پی موردنظر خود را وارد کنید. حال روی دکمه آبی رنگ بزنید. می‌توانید لینک هم به آن وارد کنید و اطلاعات مربوط به لینک را ببینید. این سایت اطلاعاتی مانند کشور، شهر، مرورگر، نوع لینک و… را به شما نشان می‌دهد.

 

تشخیص IP کشورها با WolframAlpha

برای شناسایی IP و اطلاعات مربوط به آن، وارد لینک WolframAlpha شوید.

روش های شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP)

سپس در باکس موجود در صفحه آی پی موردنظر خود را وارد کنید. دکمه نارنجی‌ رنگی را که در انتهای باکس وجود دارد، بزنید. حال می‌توانید اطلاعات مربوط به آن آی پی مانند کشور، شهر و مرورگر را مشاهده کنید.

 

منبع

۲ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. sahand گفت:
    من میخام بدونم که سیستم من ویندوز ۱۰ هست و هی هی ائدیت میخاد این حوصله ادمو سر میده لطفا یکم راهنمایی بکنین منو در ضمینه سیستم سیستم ویندوز ۱۰ که هی هی اپدیت میخاد و اپدیت من هی هی میکنم ولی بازم سیستم اکتویت میخاد لطفا مرا راهنمایی بکنین در ضمینه اکتیو کردن ویندوز ۱۰ ۸ ۷ ۶