آموزش اندرویدبرنامه اندروید

آموزش روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

کند شدن گوشی بعد از گذشت مدت زمان خاصی طبیعی است. این مشکل فقط مخصوص دارندگان گوشی های قدیمی نیست و شامل موبایل های رده بالا نیز می شود. اما مجبور نیستید برای همیشه با اندروید کند خود، کار کنید. با ما و آموزش روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید همراه باشید.

بی شک گوشی های همراه به یک وسیله ای تبدیل شده که نقش مهمی در زندگی امروزی ایفا می کند. یکی از مشکلاتی که آزار دهنده هست، عملکرد کند گوشی هست، که می تواند بسیاری از کارهایمان را مختل کند. حتی می تواند علت کند شدن اینترنت گوشی باشد. از دلایلی که باعث کند شدن سیستم عامل اندروید می شوند، می توان به پر بودن حافظه، اجرا برخی از برنامه ها سنگین و … اشاره کرد، که در ادامه بطور کامل، به علت و روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید می پردازیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی قرار دادن زیرنویس روی کلیپ و فیلم مورد نظر خود در گوشی، مبحث آموزش اضافه کردن زیرنویس به فیلم و کلیپ با گوشی اندروید را مطالعه نمایید.

 

دلایل کند شدن گوشی های اندرویدی

کند شدن شدید اندروید، دلایل زیادی دارد. برخی از دلایل رایج آن می تواند موارد زیر باشد:

۱. داشتن برنامه هایی که در پس زمینه از منابع دستگاه، استفاده زیادی می کنند، می تواند باعث کندی گوشی و افت شدید باتری شود. ویجت های زنده، همگام سازی در پس زمینه و همچنین اعلان ها می توانند باعث شوند دستگاه شما بطور ناگهانی روشن شود یا در برخی مواقع باعث کندی محسوسی در اجرای برنامه ها شود.

۲. علت کند شدن گوشی هواوی و.. که حافظه کمی دارند و اکثرا عملکرد ضعیفی دارند. تقریباً از ۸۰٪ از ظرفیت ذخیره سازی دستگاه استفاده می کنند، که منجر به عملکرد کند گوشی می شود.

۳. کنترل کننده های حافظه بخشی از سخت افزار سیستم است که در مورد در دسترس بودن بلوک های ذخیره سازی بازخورد دریافت می کند. سپس اطلاعات به سیستم Android ارسال می شود، که معمولاً بلافاصله اتفاق می افتد. اما گاهی ممکن است که کنترل کننده حافظه بازخورد دریافت نکند که منجر به کند شدن سیستم می شود، تا زمانی که پاسخی دریافت کند که به سیستم منتقل شود.

 

 حل مشکل کند شدن گوشی با برنامه Files by Google

Files by Google برنامه رفع کندی گوشی هست، که برای پاک کردن داده های کش و فضای ذخیره سازی، استفاده می شود. نه تنها تلفن شما را از نظر فایلها و برنامه های بلا استفاده، تجزیه و تحلیل می کند، بلکه به شما امکان می دهد به راحتی فایلها را انتقال دهید. این برنامه دارای دو تب Storage و Files است. از زبانه Storage، نمای کلی از میزان فضای ذخیره سازی بر روی تلفن خود و همچنین نکاتی در مورد نحوه آزاد سازی فضا مشاهده می کنید. همچنین می توانید داده های ذخیره شده برنامه ها را به راحتی از داخل Files پاک کنید. همچنین برای پاک کردن فایلهای غیرضروری و برنامه های استفاده نشده، بسیار مناسب هست.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

رفع مشکل کند شدن گوشی با Wakelock Detector

برای اینکه علت کندی گوشی اندروید، را بفهمید می توانید از برنامه Wakelock Detector استفاده کنید. پس از نصب برنامه، دستگاه خود را تا ۹۰٪ باتری شارژ کنید. حدود ۱-۲ ساعت دستگاه خود را بگذارید تا شروع به جمع آوری آمار استفاده از wakelog کند. وقتی Wakelock Detector را باز می کنید، می توانید آمار همه برنامه های در حال اجرا خود را مشاهده کنید. برنامه در بالای لیست، بیشترین استفاده را از باتری می کنند. برای اطلاعات بیشتر، به More > Settings بروید. تیک Advanced Mode را بزنید. وقتی مشکل را پیدا کردید، در صورت نیاز نداشتن، ان را حذف کنید.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

حل مشکل کند شدن گوشی با برنامه Greenify

می توانید برنامه‌ها را در حالت خواب (Hibernation) قرار دهید. در اینصورت فقط وقتی برای اجرا روی برنامه بزنید، بیدار می شوند و عملکردشان به طور معمول انجام می شود. برای این کار Greenify را امتحان کنید. پس از نصب برنامه، دکمه + را فشار دهید تا به صفحه Analyzer برنامه هدایت شوید. لیست برنامه های در در حال اجرا در پس زمینه که ممکن است باعث کند شدن گوشی شوند را می بینید. برای فعال کردن حالت خواب برنامه ها، ان را لمس کنید، سپس گزینه Accept را در بالا سمت راست انتخاب کنید.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

رفع کندی گوشی اندروید از طریق برنامه Forever Gone

Forever Gone برنامه ای است که به تمیز کردن فضای ذخیره سازی شما کمک می کند. این برنامه، قابلیت اسکن و حذف پوشه‌های خالی را نیز دارد. قبل از شروع، کادر تأیید “Release filled space after the filling process complete” و “Pause the filling process when phone locked” را علامت بزنید. با فشار دادن بر روی ‘Fill Free Space’ برنامه شروع بکار می کند.

نکته: توضیحات برنامه Forever Gone را بخوانید زیرا ممکن است در بعضی از دستگاه ها به درستی کار نکند.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

برنامه رفع کندی گوشی LagFix

گاهی ممکن است، کنترل کننده حافظه بازخورد دریافت نکند که منجر به کند شدن سیستم می شود، تا زمانی که پاسخی دریافت کند که به سیستم منتقل شود. برای از بین بردن این تأخیر، ابتدا میزان فعالیت ورودی و خروجی دستگاه خود را با برنامه Cool Tool – system stats بررسی کنید.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

اگر زیاد است، LagFix را اجرا کنید. این برنامه فضای ذخیره سازی دستگاه شما را اسکن می کند و اطلاعات را می گیرد و برای سیستم Android می فرستد. در واقع روند انتظار را حذف می کند.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

رفع مشکل کند شدن گوشی در هنگام بازی با استفاده از برنامه آزاد کننده حافظه

برای رفع لگ بازی ها از Game Booster استفاده کنید. این برنامه، خدمات و برنامه های غیرضروری در پس زمینه را متوقف می کند تا در عوض حافظه رم برای بازی شما آزاد شود. بعد از نصب Game Booster، روی دکمه + ضربه بزنید، بازی مورد نظر را انتخاب کنید و سپس روی آن ضربه بزنید. به صفحه اصلی باز خواهید گشت و بازی خود را در لیست مشاهده خواهید کرد. دوباره روی آن ضربه بزنید تا حافظه دستگاه شما به طور خودکار آزاد شود و بازی را برای شما راه اندازی کند.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

AutoKiller Memory Optimizer بهینه سازی حافظه همراه با ۷ ایستگاه از پیش تنظیم شده که حاوی مقادیر minfree مختلف از برنامه های مخفی، ارائه دهنده محتوا و برنامه های خالی است. هرچه این مقدار بیشتر باشد، برنامه های بیشتری به طور خودکار توسط AutoKiller از بین می روند. تنظیمات مناسب دستگاه خود را امتحان کنید یا مقادیر را خودتان به صورت دستی اضافه کنید. این برنامه در دستگاه های Root شده بهتر کار می کند.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

رفع کندی گوشی اندروید از طریق پاک کردن برنامه های اضافی

اکثر تلفن ها به غیر از دستگاه های Pixels و Android One با یکسری نرم افزارهای پیش‌فرض ارائه می شوند. اگر نمی خواهید از آنها استفاده کنید، می توانید برنامه هایی را که از قبل روی تلفن شما نصب شده اند، غیرفعال یا در برخی موارد حذف نصب کنید. برای دیدن همه برنامه های نصب شده در تلفن خود، فقط کافیه به Settings > Apps بروید.

 

رفع مشکل کند شدن گوشی با بروزرسانی کردن

اکثر تولید کنندگان، بروزرسانی های منظم حاوی رفع اشکالات و بهبود عملکرد را ارائه می دهند. با این حال، تعداد بسیار کمی از شرکت ها به طور مداوم بروزرسانی های ماهانه ارائه می دهند. برای دیدن اینکه آیا بروزرسانی برای تلفن شما موجود است، کافی است به بخش Settings -> About phone -> System update بروید تا بررسی کنید. اگر بروزرسانی موجود است، حتما  آن را نصب کنید. کند شدن گوشی بعد از آپدیت، نیز با روش های دیگر معرفی شده، براحتی برطرف می شود.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

جلوگیری از کند شدن گوشی اندروید با نصب نسخه سبک برنامه ها

اگر از تلفنی با حافظه و فضای ذخیره سازی محدود استفاده می کنید، استفاده از یک برنامه بهینه سازی نشده می تواند باعث عملکرد کند گوشی شما شود. فیس بوک نمونه کامل این موضوع است، زیرا این برنامه حتی در تلفن های کاملاً جدید، سبب کندی می شود. فیس بوک یک نسخه سبک از برنامه خود دارد که در عین استفاده کمتر از منابع نسبت به برنامه کامل، به همان خوبی کار می کند. Facebook Lite در ابتدا برای اجرا در دستگاه های سطح پایین در بازارهای نوظهور طراحی شده بود، اما این برنامه در سطح جهانی در دسترس است. توییتر به همین ترتیب یک نسخه سبک به نام Twitter Lite دارد و اگر از Skype برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده می کنید، Skype Lite نیز وجود دارد.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

رفع مشکل کند شدن گوشی اندروید از طریق سبک کردن صفحه اصلی

استفاده از تصویر زمینه زنده باعث کند شدن کارها می شود، خصوصاً اگر از تلفن ارزان قیمت استفاده می کنید. اگر هنگام جابجایی بین برنامه ها یا هنگام خروج از برنامه برای بازگشت به صفحه اصلی، تأخیر زیادی مشاهده می کنید، سعی کنید از پس زمینه ایستا استفاده کنید. اگر به دنبال تصاویر زمینه زنده سبک وزن هستید که منابع زیادی را مصرف نمی کنند، می توانید برنامه Wallpapers گوگل را امتحان کنید. همچنین Minima نیز دارای زمینه های عالی است.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

رفع هنگ گوشی هواوی ، سامسونگ و… با تعویض لانچر

علت کند شدن اندروید، می تواند تم پیش‌فرض تلفن شما باشد. برای رفع کند شدن گوشی اندروید، می توانید از لانچر سبکتری استفاده کنید. Lawnchair یکی از این موارد هست. البته می‌توانید، از تم های دیگر که سبک تر از تم پیش فرض گوشی شما هست، استفاده کنید. می توانید تم های مختلفی را امتحان کنید، برای صحت اینکه آیا مشکل کندی گوشی شما برطرف شده یا خیر.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

رفع کند شدن گوشی اندروید با بهینه کردن باتری تلفن

اگر متوجه شدید که شارژ باتری تلفن شما سریعتر از حد معمول خالی می شود، معمولا این مسئله به دلیل برنامه هایی است که منجر به توقف سی پی یو و کند شدن گوشی می شود. برنامه های پس زمینه نیز، باتری را مصرف می کنند. بنابراین باید به طور منظم، میزان مصرف باتری تلفن خود را کنترل کنید.

برای پیدا کردن برنامه نامناسب به Settings > Battery بروید و Force Stop را بزنید تا در پس زمینه اجرا نشود. دستگاه های دارای Pie و بالاتر دارای حالت باتری تطبیقی ​​هستند که چنین فعالیتی را به طور خودکار کنترل می کند، اما اگر از نسخه قدیمی Android استفاده می کنید، باید به صورت دستی به قسمت باتری نگاه کنید.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

جلوگیری از کند شدن گوشی اندروید با غیر فعال کردن Ambient screen

اگر بخواهید بدون نیاز به باز کردن قفل تلفن خود، سریعاً به اعلان های دریافتی نگاهی بیندازید، یک صفحه نمایش همیشه روشن به کار شما می آید. اما این ویژگی به قیمت دوام باتری تمام می شود. اگر شاهد کاهش مصرف باتری دستگاه خود هستید، خاموش کردن حالت نمایش محیط یک راه آسان برای حل این مشکل است.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

جلوگیری از کند شدن گوشی اندروید از طریق خاموش کردن بلوتوث

خاموش کردن بلوتوث به شما امکان می دهد تا عمر باتری تلفن خود را افزایش دهید. این کار ممکن است به چشم نیاید، اما کمک کننده است. خاموش بودن بلوتوث در صورت عدم استفاده منطقی است. خاموش کردن سرویس های موقعیت مکانی توصیه نمی شود، زیرا بیشتر برنامه ها برای اجرا به نوعی اطلاعات مکان احتیاج دارند.

روش های حل مشکل کند شدن گوشی اندروید

 

آخرین راه رفع کندی گوشی اندروید

اگر هیچ روشی کار نکرد، تلفن خود را دوباره تنظیم کنید.

توجه کنید در این روش کلیه اطلاعات و داده های شما حذف می شود!

به تنظیمات تلفن بروید و به System > Reset > Erase all data بروید تا تلفن خود را به تنظیمات کارخانه بانشانی کنید. با حساب Google خود دوباره وارد سیستم شوید. داده ها را از cloud بازیابی کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر. اگر این روش نیز عملکرد کند گوشی را برطرف نکرد، بهترین راه تهیه یک تلفن جدید است.

 

منبع