شبکه های اجتماعیکامپیوترواتساپ

آموزش روش های حل مشکلات واتساپ کامپیوتر (عدم نصب، سیاه شده و…)

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

حل مشکلات واتساپ کامپیوتر

روش های حل مشکلات واتساپ کامپیوتر

پیام رسان واتساپ (WhatsApp) یکی از محبوب ترین برنامه های مورد استفاده در گوشی های هوشمند می باشد. این محبوبیت باعث شده تا استفاده از آن کامپیوتر نیز امکان پذیر باشد. اما برخی از کاربران در هنگام استفاده از نسخه کامپیوتر دچار مشکلاتی همچون مشکل نصب، سیاه شدن و… می شوند. در این مبحث راه های روش های حل مشکلات واتساپ کامپیوتر را به شما معرفی خواهیم کرد.

واتساپ برای سیستم عامل های مختلفی در دسترس است. شما می توانید با کمک کامیپوتر خود نیز از واتساپ استفاده کنید. اگر در این راه دچار مشکل شدید، با ما همراه باشید.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی از نحوه ساخت گروه و کانال در واتساپ مبحث آموزش ساخت کانال و گروه در واتساپ را مطالعه نمایید.

 

چرا واتساپ روی کامپیوتر نصب نمیشود؟ اطمینان از استفاده نسخه ۶۴ بیتی ویندوز

حل مشکلات واتساپ کامپیوتر

علت ارور نصب واتساپ در کامپیوتر چیست؟ توجه داشته باشید که واتساپ فقط از نسخه ۶۴-bit ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کند. بنابراین اگر قصد نصب برنامه واتساپ را روی نسخه های دیگر ویندوز داشته باشید، دچار مشکل خواهید شد. تنها راه رفع این مشکل، ارتقا سیستم به ویندوز۱۰ ۶۴ بیتی می باشد تا بدون مشکل از برنامه استفاده کنید. قابل ذکر است که اگر فعلا امکان ارتقا را ندارید، می توانید از نسخه وب واتساپ در مرورگر خود استفاده کنید.

همچنین اگر با روند نصب برنامه آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل تصویری استفاده و نصب واتساپ بر روی ویندوز و مک کامپیوتر را هم مطالعه نمایید.

 

نصب مجدد برنامه برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه واتساپ

با این حال برخی از کاربران قادر به نصب برنامه هستند اما در استفاده از آن دچار مشکل می شوند. برای مشکل سیاه شدن واتساپ کامپیوتر اگر واتساپ روی ویندوز شما به درستی کار نمی کند، ممکن است نیاز باشد تا برنامه را حذف کرده و مجدد آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید. برای حذف کامل برنامه دکمه های Win+I را فشار داده تا Settings باز شود. در تنظیمات وارد بخش Apps & features شده و به دنبال Whatsapp باشید. آن را انتخاب کرده و Uninstall را بزنید.

 

اجازه فعالیت در پس زمینه برای رفع مشکل واتس اپ کامپیوتر

بسیاری از کاربران نیز برای صرفه جویی در مصرف باتری دستگاه خود، از حالت Battery Saver استفاده می کنند. در این صورت برنامه ها مانند واتساپ قادر به اجرا در پس زمینه ویندوز نیستند. در نتیجه دیگر اعلانی از دریافت پیام و.. را تا موقع باز نکردن برنامه مشاهده نخواهید کرد. برای رفع این مشکل دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا به قسمت Settings > System > Battery saver ویندوز بروید.
  2. روی گزینه Change battery saver settings کلیک کنید.
  3. در لیست برنامه ها WhatsApp را پیدا کرده و سویچ آن را در وضعیت On قرار دهید.

با این کار مشکل رفع می شود. البته شما همجنان می توانید به طور کامل ویژگی Battery Saver را نیز غیر فعال کنید.

 

رفع مشکل واتس اپ کامپیوتر با اجرای برنامه با دسترسی ادمین

به عنوان یک راه حل دیگر برای مشکل نصب واتساپ برای کامپیوتر و.. می توانید ستاپ نصب برنامه یا آیکن اجرا برنامه را به عنوان Administrator اجرا کنید. زیرا برخی از ویژگی های برنامه برای اجرای صحیح به مجوز های این دسترسی نیاز دارند.

برای رفع این مشکل کافیست تا روی واتساپ راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

اگر مشکل رفع شد، باید هر بار که می خواهید برنامه را اجرا کنید این فرایند را تکرار کنید. البته برای جلوگیری از تکرار می توانید از دستورالعمل زیر نیز استفاده کنید.

  • روی واتساپ راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
  • به تب Compatibility رفته و گزینه Run this program as an administrator را فعال کنید.

حل مشکلات واتساپ کامپیوتر

روی Apply و سپس OK کلیک کنید.

 

غیر فعال کردن آنتی ویروس برای رفع مشکل نصب واتساپ کامپیوتر

در برخی از موارد نیز ممکن است آنتی ویروس یا سایر برنامه های امنیتی شما جلو اجرای صحیح برنامه را بگیرند. جهت اطمینان می توانید این برنامه ها را غیر فعال کنید و مشکل را تست کنید. اگر مشکل رفع شد، برای بررسی بیشتر باید تنظیمات آنتی ویرس و فایروال را چک کنید تا واتساپ را مسدود نکرده باشند.

 

آپدیت کردن برنامه برای حل مشکلات واتساپ کامپیوتر

ممکن است مشکل از خود برنامه نیز باشد. بنابراین بهتر است واتساپ را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید. برای این کار در سرچ ویندوز عبارت Store را وارد کنید. سپس به قسمت Download and Updates رفته و روی Check for Updates کلیک کرده و واتساپ را آپدیت کنید.

 

ریست کردن تنظیمات مرورگر برای مشکل نصب واتساپ روی کامپیوتر

اگر راه حل های بالا جواب نداد، می توانید به عنوان یک راه حل دیگر اقدام به ریست کردن تنظیمات مرورگر خود کنید. در ادامه روش انجام این کار را بر اساس مرورگر کروم آموزش می دهیم که در سایر مرورگر ها نیز روش مشابهی در دسترس خواهد بود.

ابتدا روی دکمه Menu یا سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید. سپس در منوی باز شده Settings را انتخاب کنید.

حل مشکلات واتساپ کامپیوتر

در پایین صفحه گزینه Restore settings to their original defaults را انتخاب کرده و در پیام نمایش داده شده روی Reset settings کلیک کنید.

حل مشکلات واتساپ کامپیوتر

 

حل مشکل نمایش صفحه سیاه یا سفید در واتساپ

اگر واتساپ شما فقط یک پنجره کاملا سفید یا سیاه را نمایش می دهد، ابتدا اقدام به آپدیت درایور کارت گرافیک خود کنید. سپس در صورت تداوم مشکل، فایل زیر را کپی کنید.

C:\Program Files (x86)\Atlassian\HipChat4\opengl32sw.dll

سپس این فایل را به شکل زیر تغییر دهید.

C:\Program Files (x86)\Atlassian\HipChat4\opengl32.dll

همچنین می توانید از راه حل زیر نیز استفاده کنید.

ابتدا یک فایل به نام qtopengl_software.reg ایجاد کرده و محتوای آن را به صورت زیر قرار دهید.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Environment]
“QT_OPENGL”=”software”

سپس سیستم را ریستارت کنید.

 

منبع