اینترنت

آموزش روش های حذف یا بازگرداندن ویدیو در یوتیوب

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های حذف یا بازگرداندن ویدیو در یوتیوب

روش های حذف یا بازگرداندن ویدیو در یوتیوب

اگر کانال یوتیوب دارید، احتمالاً تعجب خواهید کرد که چگونه یک ویدیوی یوتیوب را در بعضی مواقع می توانید حذف کنید. شاید چیزی که در کانال خود آپلود کرده باشید را دیگر نخواهید یا بخواهید یک ویدیو را حذف و مجددا بارگذاری کنید. در ادامه به شما روش های حذف یا بازگرداندن ویدیو در یوتیوب نشان خواهیم داد که چگونه یک ویدیو را از یوتیوب حذف کنید، و هم چنین نکاتی درباره ویرایش فیلم های یوتیوب را ارائه خواهیم کرد.

شما می‌توانید اپلیکیشن یوتیوب را از طریق لینک Google play برای گوشی‌ و تبلتهای اندروید و از لینک App store برای گوشی‌ و تبلت های ios دانلود نمایید.

شما می توانید برای آشنایی با نحوه اتصال اکانت اینستاگرام و یوتیوب به تیک تاک مطلب آموزش وصل کردن اکانت یوتیوب و اینستاگرام به تیک تاک را مطالعه نمایید.

 

حذف ویدیو یوتیوب از روی دسکتاپ

همان طور که انتظار دارید، فقط می توانید ویدیوهای یوتیوبی را که قبلاً بارگذاری کرده اید حذف کنید. برای شروع کار بر روی دسک تاپ یا لپ تاپ خود ، به یوتیوب بروید و در گوشه بالا سمت راست روی نماد پروفایل خود کلیک کنید. اگر وارد سیستم نشده اید ،  این کار را انجام دهید. در غیر این صورت ، YouTube Studio را انتخاب کنید تا وارد مدیریت کانال یوتیوب خود شوید.

videos‌ را در سمت چپ انتخاب کنید تا همه آنچه را که در یوتیوب بارگذاری کرده اید مشاهده کنید. به طور پیش فرض ، این ها با تاریخ بارگذاری ، با جدیدترین فیلم نشان داده می شوند.

روی ویدیویی که می خواهید حذف کنید ، کلیک کنید و روی دکمه سه نقطه ای که ظاهر می شود کلیک کنید. این کار گزینه های بیشتری را نشان می دهد. در لیست گزینه های جدید ،روی Delete forever کلیک کنید.

اگر می خواهید چندین فیلم را به طور هم زمان حذف کنید ، از کادرهای انتخاب در کنار سمت چپ استفاده کنید تا همه آنها را انتخاب کنید. پس از آماده شدن ، روی More actions در امتداد نوار بالا کلیک کنید و حذف را برای همیشه انتخاب کنید.

سپس باید جعبه ای را تأیید کنید که می دانید این موضوع را به طور دائمی ویدیو (ها) را پاک می کند ، بدون گزینه ای برای بازیابی. پس از انتخاب این گزینه ، اگر مطمئن هستید گزینه Delete Forever را بزنید.

این همه چیزی است که شما باید برای حذف یک ویدیوی یوتیوب بدانید. فقط به یاد داشته باشید که انجام این کار دائمی است. اگر می خواهید یک نسخه برای خودتان نگه دارید ، یوتیوب دکمه بارگیری فیلم را در صفحه حذف ارائه می دهد.

 

حذف ویدیو یوتیوب از روی موبایل

ابتدا برنامه یوتیوب را در دستگاه iPhone ، iPad یا دستگاه Android خود باز کنید. در صفحه اصلی ، روی تصویر پروفایل خود در بالا سمت راست ضربه بزنید. اگر قبلاً با برنامه وارد حساب خود نشده اید ، اکنون وارد سیستم شوید.

بعد ، کانال خود را از لیست گزینه ها انتخاب کنید. هنگامی که صفحه کانال شما ظاهر می شود ، با استفاده از لیست در قسمت بالا ، به برگه فیلم ها بروید.

ویدئویی را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید و روی دکمه منو سه نقطه در کنار آن ضربه بزنید. در لیست گزینه های ظاهر شده ، حذف را انتخاب کنید و انتخاب خود را تأیید کنید.

برنامه تلفن همراه YouTube بسیار محدود است ، بنابراین نمی توانید کاری بیشتر از این انجام دهید. اگر می خواهید ابزارهای مدیریت بهتر فیلم های خود را از طریق تلفن همراه ، به برنامه YouTube Studio برای Android یا iOS نگاهی بیندازید. این گزینه به شما  بسیاری از گزینه های مشابه موجود در استودیوی یوتیوب دسکتاپ را می دهد.

اپلیکیشن موبایل یوتیوب کمی محدودتر است بنابراین کار زیادی نمی توانید با آن انجام دهید. اگر می خواهید ابزار مدیریت بهتری برای فیلمهایتان روی موبایل داشته باشید، باید نگاهی به اپلیکیشن YouTube Studio موبایل برای اندروید یا آیفون بیاندازید. این هم امکاناتی مشابه YouTube Studio دسکتاپ در اختیار شما قرار می دهد.

دانلود : YouTube Studio برای Android | iOS (رایگان)

 

هنگام حذف فیلم یوتیوب چه اتفاقی می افتد؟

تکمیل فرایند فوق ، فیلم شما را از یوتیوب به طور دائمی حذف می کند و هیچ راهی برای بازیابی آن وجود ندارد. علاوه بر این ، بیشتر داده های دیگر مرتبط با ویدیو (مانند نظرات و تعداد لایک / دوست نداشتن) ناپدید می شوند. مشاهده کنندگان نمی توانند با جستجوی آن ویدیو را پیدا کنند. هر کسی که این پیوند را داشته باشد – خواه در یک وب سایت دیگر وجود داشته باشد ، در لیست پخش ذخیره شده است ، یا در جایی کپی شده است ، اگر سعی کنید آن را تماشا کنید ، یک پیام “video deleted” را مشاهده می کند. یک صفحه پشتیبانی YouTube یادداشت می کند که زمان تماشای فیلم های حذف شده هم چنان در گزارش های کل کانال شما درج خواهد شد. با این حال ، آن را به عنوان اعتبار به فیلم حذف شده نشان نمی دهد.

 

آیا می توان ویدیوهای حذف شده یوتیوب را بازیابی کرد؟

یوتیوب به شما امکان بازیابی فیلم های حذف شده را نمی دهد. اگر بلافاصله پس از حذف یک ویدیو نظر خود را تغییر دهید ، می توانید با پشتیبانی یوتیوب تماس بگیرید و از آنها بخواهید که آن را بازیابی کنند ، اما این یک روند طولانی است. ما توصیه می کنیم یک نسخه محلی از کلیه ویدیوهایی که در یوتیوب بارگذاری کرده اید نگه دارید تا یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

گزینه های Unlisted یا Deleting به جای حذف

از آنجا که حذف یک ویدیوی یوتیوب دائمی است ، اغلب ایده خوبی است که به جای حذف کامل آن ، Visibility ویدیو را تغییر دهید. با انجام این کار به شما امکان می دهد افراد از پیدا کردن آن در یوتیوب جلوگیری کنند ، در حالی که هنوز هم می خواهید آن را بازگردانید. برای تغییر وضعیت یک فیلم ، برای ایجاد صفحه ویدیوی خود همان مراحل زیر را دنبال کنید تا صفحه YouTube Videos خود را در YouTube Studio باز کنید. در آنجا ، یک ستون Visibility در کنار هر ویدیو مشاهده خواهید کرد. می توانید از این طریق سه گزینه را انتخاب کنید:

Public: همه افراد می توانند ویدیو را مشاهده کنند. در جستجوها و روی صفحه کانال شما مشاهده می شود

Unlisted: همه افرادی که به لینک دسترسی دارند، می توانند فیلم را مشاهده کنند. ویدیو روی کانال شما نمایش داده نمی شود و در قسمت  پیشنهادات نمی آید و تنها در جستجوی افرادی که به لبست پخش عمومی افراد اضافه شده است، نمایش داده می شود.

Private: فقط خود شما و افراد خاصی که دعوت کرده اید می توانند آن را مشاهده کنند.

برای باز کردن صفحه Video details ، یک ویدیو را در Creator Studio انتخاب کنید ، سپس بر روی دکمه منو سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید و به Share privately را انتخاب کنید تا آن را به آدرس ایمیل یک دوست ارسال کنید. با انتخاب هر یک از گزینه های محدود کننده تقریباً به یکسان دست پیدا می کنید تأثیر آن به عنوان حذف آن از آنجا که مردم نمی توانند به راحتی آن را پیدا یا مشاهده کنند، در همه مشابه است. اما اگر نظر خود را تغییر دهید ، فقط باید ویدیو را به حالت Public تنظیم کنید و باز گردانید.

 

چگونه ویدیوهای حذف شده یوتیوب را پیدا و مشاهده کنیم؟

تاکنون ما روش های حذف یا بازگرداندن ویدیو در یوتیوب در کانال خود را بررسی کردیم، اما اگر می خواهید فیلم های یوتیوب حذف شده را از سایر افراد پیدا کنید ، چه می کنید؟ شاید شما یک ویدیو را به لیست پخش اضافه کرده باشید و مالک از آن زمان آن را حذف کرده یا آن را خصوصی کرده است. از آنجا که حذف دائمی است ، گزینه های مناسبی در اینجا ندارید. با این حال ، چند مرحله وجود دارد که می توانید امتحان کنید. اگر نام ویدیو را به خاطر دارید ، ابتدا باید در YouTube و Google آن را جستجو کنید. یک حساب شخص ثالث می توانست نسخه ای از فیلم را در YouTube یا سایت ویدیویی دیگری بارگذاری کند.

اگر این مورد کار نمی کند ، می توانید از دستگاه Wayback استفاده کنید تا یک نسخه ذخیره شده از صفحه ویدیو را مشاهده کنید. کافی است فقط آدرس  URL ویدیو را وارد کنید و می توانید صفحه را مانند گذشته مشاهده کنید. با این حال ، اگرچه این به شما امکان می دهد عنوان ویدیو را بررسی کنید و برخی از نظرات را بخوانید ، اما به ندرت به شما امکان می دهد ویدیوی کامل را تماشا کنید.

 

چگونه ویدیوهای دیگر یوتیوب را ریپورت کنیم؟

البته ، حذف ویدیوی شخص دیگری از یوتیوب امکان پذیر نیست. اما اگر ویدئویی را پیدا کردید که فکر می کنید نباید در یوتیوب باشد زیرا خط مشی آن را نقض می کند ، می توانید آن را گزارش دهید. برای این کار ، به یک ویدیوی یوتیوب  مراجعه کرده و روی دکمه سه نقطه ای در پایین سمت راست ویدیو کلیک کنید. در اینجا ، report و دلیل آن را انتخاب کنید ، سپس مراحل را طی کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که YouTube اقدام فوری از گزارش شما انجام دهد ، اما انجام این کار بهترین راه برای حذف محتوای نامناسب از سایت است. به خاطر داشته باشید که فقط باید گزارش فیلم هایی که آشکارا مخالف دستورالعمل های YouTube هستند. از گزارش دادن به عنوان روشی برای حذف فیلم هایی که دوست ندارید استفاده نکنید.

 

منبع