کامپیوترموبایل

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

چگونگی استفاده از گوشی به عنوان وب کم

 اگر تا به حال تلاش کرده اید که از طریق لپتاپ در یک جلسه شرکت کنید احتمالا متوجه شده اید که وب کم داخل لپتاپ شما خیلی به دردتان نمی خورد و در اغلب موارد خرید یک وب کم اختصاصی کیفیت ویدئوهای شما را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. خبر خوب این است که نیاز نیست برای یک وب کم پول جمع کنید. شما در گوشی هوشمند اندرویدتان یک دوربین خوب دارید و می توانید گوشی را به وب کم تبدیل کنید.

در غیر این صورت هزینه کردن برای یک دوربین اختصاصی به منظور شرکت در جلساتی که به ندرت برگزار می شوند منطقی نیست. تلفن های هوشمند ما می توانند یک وب کم بدون سیم ایجاد کنند که به طور تضمینی خیلی بهتر از وب کم های VGA لپتاپ عمل می کنند.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با برنامه های گرفتن اسکرین شات از گوشی اندروید به همراه لینک دانلود مستقیم و لینک دانلود آخرین نسخه برنامه از گوگل پلی مبحث معرفی و دانلود بهترین برنامه های گرفتن اسکرین شات از گوشی اندروید را مطالعه نمایید.

 

روش پیشنهادی ما: استفاده از DroidCam

می توانید از تلفن همراه فعلی یا گوشی قدیمی گرد و غبار گرفته تان که در کشو مانده استفاده کنید. هر دو روش کار می کنند. وقتی بحث تبدیل تلفن همراه به یک وب کم کامل می رسد ابزار های متعددی وجود دارند که ادعا می شود نسبت به رقبایشان بهتر عمل می کنند. اگر وقت و حوصله دارید آنها را به هر وسیله ای چک کنید و به یکی از انها که برای شما بهترین است بسنده کنید. اما برای صرفه جویی در تلاش و زمان گزینه های متعددی را به طور مختصر امتحان کرده ام و متوجه شدم که DroidCam در بین تمام گزینه ها بهترین است.

 

آموزش ویدیویی این روش:

 

توضیحات نوشتاری این روش:

این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد و در نسخه رایگانش تمام موارد ضروری را ارائه می دهد. در این آموزش من به شما یاد می دهم که چطور از DroidCam برای ایجاد وب کم قابل حمل خود استفاده کنید که برای جلسه ویدئویی بعدی شما قابل استفاده باشد.

  • اول باید نسخه دسکتاپ DroidCam را روی لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی خودتان و هم روی گوشی اندرویدی تان دانلود (از اینجا) و نصب کنید. مطمئن شوید که تلفن همراه و کامپیوترتان به یک وای فای متصل شده باشند.

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

  • حالا باید آدرس IP و پورت را در فیلدهای زیر وارد کنید. به اپلیکیشن موبایل برگردید و دنبال مقادیر IP وای فای و پورت بگردید. این مقادیر را در فیلدهای IP وسیله و پورت DroidCam در client کامپیوتر به ترتیب وارد کنید.

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

  • مطمئن شوید پنجره های صوت و ویدئو چک شده اند و سپس دکمه start را بزنید. اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد یک پیش نمایش از ویدئو در Client DroidCam کامپیوتر خواهید دید.
  • به طور پیش فرض برنامه از دوربین عقب شما استفاده می کند اما اگر بخواهید می توانید از دوربین جلو هم استفاده کنید.
  • برنامه ویدئو کنفرانس دلخواهتان را باز کنید و یک جلسه را شروع کنید. این برنامه به طور پیش فرض از وب کم داخلی استفاده می کند. برای تغییر آن تنظیمات را باز کنید و ویدئو را به “منبع دوم DroidCam ” یا ” منبع سوم DroidCam ” تغییر دهید (اگر منبع دوم به شما خروجی نمی دهد).

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

  • برای صدا می توانید از میکروفن تلفن یا میکروفن کامپیوتر استفاده کنید. برای تغییر ورودی میکروفن در گوشی هوشمندتان به تنظیمات صدا در برنامه کنفرانس بروید و زیر گزینه میکروفن “DroidCam Virtual Audio” را انتخاب کنید.
  • تنها چیزی که باقی مانده این است که بدانید گوشی هوشمندتان را کجا بگذارید. می توانید از یک نگهدارنده ساده یا آنهایی که به شما اجازه می دهند زاویه یا ارتفاع را به دلخواه خودتان تنظیم کنید، استفاده کنید.

من با یک نگهدارنده تلفن آلومینیومی این کار را انجام دادم. اگر سه پایه کوچکی دارید هم می توانید تلفن همراهتان را روی آن نصب کنید.

نسخه رایگان DroidCam تنها از کیفیت SD پشتیبانی می کند. کیفیت های بالاتر (۱۰۸۰) و امکانات بیشتر مثل FPS صاف، ویدئو آینه ای ، قابلیت تنظیم، فوکوس خودکار، روشنایی و کنتراست از طریق خرید DroidCam قابل استفاده هستند. بسته به نیاز شما ممکن است ارزش سرمایه گذاری داشته باشد.

 

روش دوم: تبدیل گوشی به وب کم با استفاده از وای فای

در این روش ویدئوی تلفن همراه شما پخش می شود و با استفاده از وای فای در اختیار برنامه کامپیوتر شما قرار می گیرد. این آسان ترین و انعطاف پذیرترین روشی است که می توانید انجام دهید.

الزامات-کامپیوتر و گوشی اندروید شما باید به یک شبکه وای فای متصل باشند این به این معناست که شما می توانید:

وقتی تلفن همراه تان از طریق وای فای به همان شبکه کامپیوتر متصل شد این کارها را انجام دهید :

۱- IP webcam را دانلود و نصب کنید. (لینک دانلود)

۲- برنامه را باز کنید صفحه پیکربندی شده برای شما باز می شود که در آن میتوانید تنظیماتی را برای پورت، صدا،کیفیت تصویر و یوزرنیم/پسورد اعمال کنید.

۳- تنظیمات پیش فرض کافی هستند پس صفحه را پایین بکشید و روی گزینه Start server کلیک کنید.

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

۴- وب کم IP دوربین شما را باز می کند و ویدئو را به یک آدرس و پورت مشخص IP انتقال می دهد. روی دکمه How do I connect که در قسمت بالا و چپ صفحه قرار دارد و fi route I’m using Wi- را انتخاب کنید که این آدرس و پورت IP را بگیرید. چیزی شبیه این را دریافت خواهید کرد: http://10. 42. 43. 89:8080

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

این آدرس را یادداشت کنید و آن را در مرورگر اینترنت کامپیوترتان تایپ کنید. یک صفحه با لینک هایی دریافت می کنید که به شما نشان می دهند چه راههایی برای استفاده از وب کم جدیدتان وجود دارد. از این لیست باید یکی از این دو لینک را استفاده کنید.

به کامپیوتر با برنامه های اسکایپ و سایر برنامه های ویدئوچت متصل شوید.

به کامپیوتر با اسکایپ و سایر برنامه های ویدئوچت روی gnu/linux متصل شوید.

ویندوز– برای ویندوز درایور به صورت یک نصب کننده راحت، ظاهر می شود.

لینوکس– برای لینوکس به صورت یک اسکریپت ظاهر می شود که باید آن را به عنوان روت در در ترمینال اجرا کنید. قبل از اجرا مقدار متغیر WIFI_IP= را به آدرس آی پی وب کم اسکریپت تغییر دهید. مطمئن شوید وقتی برای اولین بار اسکریپت را اجرا می کنید کامپیوتر به اینترنت متصل باشد. کامپیوتر تلاش خواهد کرد اگر لینوکس شما فایل های اضافی را نداشته باشد آنها را دانلود و نصب کند. لازم است هربار که می خواهید از اندرویدتان به عنوان وب کم استفاده کنید این اسکریپت را اجرا کنید.

همین! حالا اسکایپ، Google Plus Hangout یا هر نرم افزار تماس ویدئویی دیگری را باز کنید و برای قسمت ویدئو درایور وب کمی که نصب کرده اید را انتخاب کنید و شروع کنید. من با اندرویدم Google Plus Hangout را در لینوکس به عنوان وب کم استفاده می کنم.

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

نکته: برای لینوکس، غیرفعال کردن صدا در تنظیمات وب کم IP باعث می شود درایور کار نکند.

 

روش سوم: تبدیل گوشی به وب کم با استفاده از یو اس بی گوشی

می توانید از اندرویدتان بدون وای فای و با اتصال آن به کامپیوتر از طریق یو اس بی به عنوان وب کم استفاده کنید. اما این کار نیاز به تلاش بیشتر دارد چون اندروید تنها در صورتی میتواند از طریق یو اس بی با کامپیوتر در ارتباط باشد که با استفاده از adb در وضعیت دیباگ (اشکال زدایی) باشد.

همچنین در وضعیت یو اس بی باز هم به برنامه DroidCam نیاز داریم. اگرچه برنامه قبلی IP Webcam محبوبتر است؛ اما کم و بیش مخصوصا در ویندوز محدود به اتصالات وای فای است. پس بیایید ببینیم چطور باید گوشی اندرویدی خودمان را از طریق یو اس بی به عنوان وب کم پیکربندی کنیم.

  • تلفن همراه خود را در حالت دیباگ تنظیم کنید. برای این کار مسیر زیر را طی کنید:

Settings -> Applications -> Development -> USB debugging

  • تلفن همراه خود را از طریق یو اس بی به کامپیوتر وصل کنید (وقتی یو اس بی را وصل می کنید در تلفن همراه گزینه storage (ذخیره) را انتخاب نکنید).
  • DroidCam را از اندروید مارکت دانلود کنید. آن را نصب کنید و روی تلفن همراه خود باز کنید. یک پیام با عنوان Starting server نمایش داده می شود.

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

  • نرم افزار client را دانلود و در کامپیوترتان نصب کنید.
  • DroidCam را باز کنید و گزینه یا دکمه یو اس بی را انتخاب کنید.

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

به همین سادگی! حالا DroidCam دوربین گوشی شما را باز می کند و شما می توانید از آن به عنوان وب کم در کامپیوترتان استفاده کنید. فقط تنظیمات ویدئوی برنامه تماس ویدئویی تان را پیکربندی کنید تا درایور DroidCam را استفاده کنید. این Google Plus Hangout من است با ویدئویی از گوشی اندرویدم که آن را از طریق یواس بی متصل کرده ام.

آموزش روش های تبدیل گوشی به وب کم

برای لینوکس می توانید از برنامه IP Webcam هم استفاده کنید. فقط تلفن همراهتان را از طریق یو اس بی در حالت دیباگ به کامپیوتر متصل کنید و اسکریپت درایور را شروع کنید. تلفن همراه برای برقراری ارتباط با استفاده از یو اس بی به صورت اتوماتیک adb را پیدا و نصب می کند.

 

منبع