اینترنتبرنامه iOSبرنامه اندرویدبرنامه کامپیوتر

آموزش ساده ترین روش های تبدیل فایل ویدیو به mp3 – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش ساده ترین روش های تبدیل فایل ویدیو به mp3

۴ روش تبدیل ویدیو به mp3

مطلب امروزمان را با یک خبر خوب شروع می کنیم: به لطف عصر دیجیتال و تکنولوژی های موجود، تبدیل ویدیو به mp3 دیگر اصلا کار سخت و دردسرسازی نیست! فرقی نمی کند بخواهید ویدئوهایتان را در پادکست ها و فایل های صوتی تان استفاده کنید یا موقع راه رفتن به آنها گوش بدهید؛ به هر حال ما اینجا هستیم تا روش های مختلف استخراج صدا از فیلم را در اختیار شما قرار بدهیم.

در این راهنما، ما چند روش ساده برای تبدیل ویدیو به mp3 را با هم مرور می کنیم؛ اما قبل از اینکه سراغ اصل مطلب برویم بیایید کمی در این خصوص با هم صحبت کنیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ساخت ویدئو و کلیپ با کمک برنامه InShot با گوشی خود مبحث آموزش کار با برنامه اینشات برای ویرایش ویدئو روی گوشی را مطالعه نمایید.

 

آیا استفاده از برنامه های تبدیل ویدئو به mp3 در کشورهای خارجی قانونی است؟

خب، این مورد در واقع به ویدئویی که قرار است آن را تبدیل کنید بستگی دارد. اگر محتوای آن را خودتان تولید کرده اید پس با خیال راحت و هیچ مشکلی می توانید فیلمتان را به mp3 تبدیل کنید. علاوه بر این، شما می توانید ویدئوها یا فیلم هایی که به “سایت های عمومی” تعلق دارند یا دارای “حق چاپ و تکثیر” نیستند را هم به mp3 تبدیل کنید.

ولی یادتان باشد طبق قانون کپی رایت، شما نمی توانید فیلم ها و ویدئوهایی که دارای حق چاپ و نشر هستند را تبدیل و بارگیری کنید؛ مگر اینکه از مالک آن اثر به صورت صریح و واضح اجازه داشته باشید. خب، حالا که با این موارد هم آشنا شدید وقتش رسیده سراغ روش های تبدیل ویدئو به mp3 برویم.

 

۱. از یک سایت آنلاین استفاده کنید (اگر حجم ویدیو کم است)

استفاده از سایت ها راه بسیار آسانی برای تبدیل ویدئو به mp3 است. با این روش، دیگر نیازی به دانلود و نصب هیچ برنامه ای ندارید و خیلی راحت می توانید به صورت آنلاین کارتان را انجام بدهید. با استفاده از سایت freeconvert.com (کلیک کنید) می توانید فیلم ها و ویدئوهایتان را به mp3 تبدیل نمایید.

برای انجام این کار، مراحل آسان را طی کنید:

مرحله ۱: روی گزینه Choose Video Files کلیک کنید

آموزش ساده ترین روش های تبدیل فایل ویدیو به mp3

دقت کنید رابط کاربری این سایت بسیار ساده و راحت است. هر چند اگر می خواهید mp3 خروجی تان شرایط خاصی داشته باشد قسمت پیشرفته در پایین دکمه بارگزاری وجود دارد که می توانید با آنها تنظیمات خاصی انجام دهید در غیر این صورت نیاز به هیچ کاری نیست و فقط به مرحله بعد بروید.

مرحله ۲: روی دکمه Convert to MP3 کلیک کنید و صبر کنید تا ویدیو بارگزاری شود و سپس دانلود کنید

آموزش ساده ترین روش های تبدیل فایل ویدیو به mp3

به همین راحتی! حالا آهنگ ویدئوی مورد نظرتان با فرمت mp3 در کامپیوترتان ذخیره می شود و می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

نکته حرفه ای: علاوه بر این می توانید در ویرایشگر Wave.video صدای مورد نظرتان را ضبط و بعد آن را دانلود کنید.

 

۲. از یک مدیا پلیر استفاده کنید (پیشنهاد ما VLC)

روش های مختلفی برای تبدیل ویدیو به mp3 وجود دارد؛ اما یکی از راحت ترین راهها برای این کار استفاده از یک برنامه پخش کننده رسانه یا همان مدیا پلیر است. نرم افزار VLC Media Player (لینک دانلود) یکی از این نرم افزارهای کاربردی منبع باز و رایگان است که با استفاده از آن می توانید به راحتی ویدئویتان را به فایل mp3 تبدیل کنید.

آموزش ساده ترین روش های تبدیل فایل ویدیو به mp3

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: نرم افزار را دانلود و باز کنید

اول از همه باید برنامه VLC Media Player را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب نرم افزار روی کامپیوترتان، آن را باز کنید.

مرحله ۲: روی گزینه Media کلیک کنید

در نوار منو، روی “Media” کلیک و سپس “Convert / Save” را از لیست کشویی انتخاب کنید.

مرحله ۳: ویدئوی خودتان را اضافه کنید

حالا در پنجره باز شده مدیا، روی گزینه “Add+” در سمت راست کلیک و ویدئوی مورد نظرتان را باز کنید. بعد روی گزینه “Convert/Save” کلیک کنید.

مرحله ۴: فایلتان را تبدیل کنید

در کادر تبدیل، به سربرگ “Profile” بروید و گزینه “Audio – MP3” را انتخاب کنید. بعد در قسمت “Destination” در پایین، روی گزینه “Browse” در سمت راست بزنید و برای فایلتان یک نام با پسوند .mp3 انتخاب کنید. محل ذخیره فایل را هم مشخص نمایید.

بعد از اتمام کار روی گزینه “Start” کلیک کنید. به این ترتیب فایل صوتی شما در محل انتخابی تان ذخیره خواهد شد.

 

۳. از یک اپلیکیشن موبایل استفاده کنید

برای اندروید (Video to MP3 Converter – mp3 cutter and merger)

آموزش ساده ترین روش های تبدیل فایل ویدیو به mp3

کافیست آن را باز کنید، ویدیوی خود را جستجو کنید و سپس convert را فشار دهید. همین! یک اپلیکیشن پر امکانات تبدیل ویدئو به فایل صوتی برای اندروید می باشد که توسط InShot Inc منتشر شده است. این برنامه به کاربرانش کمک می کند تا به آسانی هر چه تمام تر بتوانند تا هر گونه ویدئو را به فایل های صوتی تبدیل نمائید. بر خلاف بسیاری از اپ های مشابه این نرم افزار مجموعه ای از فرمت های ورودی و خروجی را پشتیبانی می کند که می توان آن را در نوع خود بی نظیر دانست.

میزان کیفیت فایل های خروجی به دست شماست و در میان گزینه های موجود می توانید یکی از آن ها را متناسب با نیاز هایتان برگزینید. علاوه بر این چندین فیلتر ویرایشی در این نرم افزار گنجانده شده است تا در صورت نیاز بتوانید تغییراتی را در فایل های صوتی خروجی ایجاد کنید.

 

برای آیفون (Media Converter – video to mp3)

آموزش ساده ترین روش های تبدیل فایل ویدیو به mp3

کافیست آن را باز کنید، ویدیوی خود را جستجو کنید و سپس convert را فشار دهید. همین! این اپلیکیشن آیفون که کاملا رایگان است به راحتی از هر نوع ویدیویی فایل صوتی آن را با فرمت دلخواه شما استخراج می کند. کار کردن با آن همانطور که در تصویر بالا می بینید بسیار راحت است و پر امتیازترین برنامه ایفون در این زمینه است.

 

۴. از یک نرم افزار تبدیل فیلم به صدا استفاده کنید

مجموعه ای از نرم افزارهای پیشرفته وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید ویدئوی خودتان را به فایل mp3 تبدیل کنید. بر خلاف مدیا پلیرهایی مثل VLC، این نرم افزارها مخصوص تبدیل فیلم به صدا و تکمیل کارهای مشابه مثل دانلود فیلم های یوتیوب، ذخیره فیلم ها و عکس ها از اینستاگرام و غیره هستند.

برنامه ۴k Download (لینک دانلود) یکی از گزینه های خوب برای این منظور است. با استفاده از این نرم افزار، خیلی راحت و سریع می توانید ویدئوهایتان را به mp3 تبدیل کنید. این نرم افزار همچنین امکان بارگذاری چندین ویدئو با هم را هم در اختیار شما می گذارد و به این ترتیب به جای بارگذاری و تبدیل یکی یکی ویدئوها می توانید همه آنها را در صف تبدیل mp3 قرار بدهید.

آموزش ساده ترین روش های تبدیل فایل ویدیو به mp3

برای تبدیل فیلم خود به MP3 با استفاده از نرم افزار ۴k Download مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: نرم افزار ۴k Download را برای کامپیوترهای مک، ویندوز و یا لینوکس دانلود و نصب کنید.

مرحله ۲: برنامه را راه اندازی کرده و ویدئویتان را با کلیک کردن روی سربرگ “Add Video” بارگذاری کنید. با این کار، فرایند تبدیل خودکار شروع می شود.

مرحله ۳: پس از اتمام تبدیل، روی فایل صوتی کلیک راست کنید و گزینه “Show in Folder” را بزنید تا فایل شما نشان داده شود و بتوانید به آن گوش بدهید.

تمام شد. به همین راحتی!

 

جمع بندی

با اینکه برنامه ها و نرم افزارهای زیادی برای تبدیل ویدئو به mp3 وجود دارد، اما همه آنها قابل اعتماد نیستند و ممکن است از لحاظ امنیتی مشکلاتی برای شما به وجود بیاورند. ما در این مقاله به سه مورد از امن ترین و سریع ترین روش های تبدیل ویدئو به mp3 اشاره کردیم. شما می توانید بسته به نیازتان از سایت یا نرم افزارهای مخصوص کامپیوتر معرفی شده در این مطلب استفاده کنید.

سایت آنلاین معرفی شده سایت مفیدی برای تبدیل ویدئو به mp3 است و نیاز به دانلود و نصب هم ندارد اما در صورتی که حجم ویدیو پایین است. اگر دنبال روشی برای تبدیل ویدئو به mp3 هستید که علاوه بر امن و سریع بودن کاربرد راحتی هم داشته باشد این سایت گزینه بسیار خوبی برای شماست. با این حال ما به نرم افزارهای مفیدی هم اشاره کردیم که در صورت دلخواه می توانید آنها را هم به کار ببرید. همین الان می توانید این روش ها را امتحان کنید!

 

منبع