آموزش اندرویدبرنامه اندرویدموبایل

آموزش روشن کردن گوشی بدون استفاده از دکمه پاور

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۱۶ دیدگاه ارسال شده است

روشن کردن گوشی بدون استفاده از دکمه پاورروشن کردن گوشی بدون استفاده از دکمه پاور

با وجود قابلیت های بسیاری که گوشی های اندروید دارند، اما این دستگاه ها هم مانند تمام دستگاه‌های الکترونیکی با گذشت زمان از قدرت آن ها کم شده و ممکن است کارایی اولیه خود را از دست بدهند. همچنین دکمه هایی که بر روی تلفن همراه قرار دارند ازجمله دکمه پاور و دکمه های مربوط به کنترل صدا نیز زودتر از سایر بخش های گوشی خراب می شوند. در صورت از کار افتادن کلیدهای کنترل صدا، ممکن است بتوانید به نحوی با این مسئله کنار بیایید، اما خراب شدن دکمه پاور مسئله بزرگ‌تری است. یکی از اولین چالش‌هایی که  ایجاد می شود این است که در صورت از کار افتادن دکمه پاور چگونه گوشی اندرویدی خود را روشن کنیم؟ در این مطلب سعی داریم قصد داریم چگونگی روشن کردن گوشی بدون استفاده از دکمه پاور را آموزش دهیم.

شما می توانید برای آشنایی با چگونگی غیرفعال کردن اعلان و نوتیفیکیشن تبلیغاتی در برنامه گلکسی استور مبحث آموزش غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های تبلیغاتی گلکسی استور را مطالعه نمایید.

 

استفاده از شارژر گوشی

گاهی اوقات این روش برای همه ی گوشی ها پاسخگو نیست، اما یک راه حل ساده می باشد و توصیه می شود قبل از انجام روش های پیچیده تر این کار را امتحان کنید.

روشن کردن گوشی بدون استفاده از دکمه پاور

اگر گوشی شما به اندازه کافی شارژ داشته باشد و خاموش نشده باشد، می توانید با وصل کردن شارژر به گوشی، صفحه گوشی را روشن کنید و به وسیله همین روشن شدن صفحه، می توانید قفل گوشی را باز کرده و با استفاده از یکی از روش هایی که در ادامه به شما می گوییم دکمه پاور گوشی را به صورت دائمی دور بزنید.

اما اگر گوشی شما روشن نیست یا شارژ باتری به طور کامل خالی شده است، توصیه می کنیم گوشی اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به شارژر یا رایانه شخصی وصل کنید. گاهی اوقات با انجام این کار دستگاه شما مجبور می شود تا به طور خودکار روشن شود.

 

استفاده از یک لانچر جایگزین

در گوشی های اندرویدی به سیستم عامل و رابط کاربری، لانچر نیز گفته می شود و به کمک همین لانچر ها است که می توانید ویژگی های بیشتری را برای کنترل صفحه نمایش به گوشی خود اضافه کنید. برای نصب یک لانچر جدید نیاز است که گوشی شما روشن باشد. به یاد داشته باشید که پس از نصب لانچر، می توانید دکمه پاور را دور بزنید. هر چند که در بسیاری از موارد، این دور زدن تنها به معنی خاموش کردن صفحه نمایش بدون استفاده از دکمه پاور است و نه روشن کردن آن.

به عنوان مثال لانچر Evie Launcher، قابلیت این را دارد که با یک جسچر خاص مانند دوبار ضربه زدن متوالی بر روی صفحه، گوشی خود را قفل کنید. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را طی کنید.

۱. پس از نصب Evie Launcher، وارد بخش تنظیمات آن شوید.

۲. سپس با کلیک بر روی گزینه Gestures، وارد منوی آن شوید.

۳. در این قسمت می توانید جسچر مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از این به بعد به جای استفاده از دکمه پاور، از این جسچر برای خاموش کردن صفحه نمایش استفاده کنید.

روشن کردن گوشی بدون استفاده از دکمه پاور

روشن کردن گوشی بدون استفاده از دکمه پاور

 

استفاده از ابزار Android Debug Bridge یا ADB

Android Debug Bridge این قابلیت را دارد که با استفاده از آن می توانید از رایانه شخصی خود برای انجام بعضی کارها در گوشی اندرویدی استفاده کنید. بنابراین اگر نمی توانید از دکمه پاور گوشی استفاده کرده و آن را روشن کنید، این ابزار می تواند به کارتان بیاید.

روشن کردن گوشی بدون استفاده از دکمه پاور

پس از طی مراحل بالا، یک خط فرمان یا ترمینال باز کرده و مطابق تصویر از دستور adb devices برای بررسی وصل بودن گوشی به رایانه استفاده کنید. اگر گوشی به درستی توسط رایانه شناسایی شد، می توانید با تایپ دستور fastboot گوشی خود را به صورت عادی روشن کنید.

پس از اتمام کار، می توانید گوشی را از رایانه جدا کرده و از آن استفاده کنید، البته دستورات ADB تنها به همین مورد محدود نمی شود و به عنوان مثال می توانید از دستور adb reboot برای ریستارت کردن گوشی بدون نیاز به فشردن کلید پاور استفاده کنید.

 

انتقال عملکرد دکمه پاور به یک دکمه دیگر

اگر دکمه پاور به کلی از کار افتاده باشد، شما می توانید وظیفه ی آن را به یک دکمه فیزیکی دیگر انتقال دهید و از دکمه دیگری برای انجام عملکرد های دکمه پاور استفاده کنید. البته چون این انتقال عملکرد به صورت نرم افزاری انجام می شود، تنها در صورتی کار خواهد کرد که گوشی به طور کامل خاموش نشده باشد. بنابراین بعد از انتقال عملکرد دکمه پاور به یک دکمه دیگر، باید حواستان باشد که شارژ باتری هیچ وقت به طور کامل تخلیه و گوشی خاموش نشود.

 

دکمه پاور گوشی را برای همیشه کنار بگذارید!

در گوشی های اندرویدی این امکان برای شما وجود دارد که دکمه پاور را برای همیشه کنار گذاشته و برای خاموش کردن یا روشن کردن صفحه از روش های دیگری استفاده کنید. البته برنامه هایی مانند Gravity Screen یا Button Mapper تا زمانی که گوشی به طور کامل خاموش نشده کاربرد دارند و اگر گوشی شما خاموش شود، کارای خود را از دست می دهند.

۱۶ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. گفت:
    جناب گوشی کاملا خاموش شده این روشا ب دردی نمیخوره من میخوام گوشیمو ک کاملا خاموش شده روشن کنم دکمه ی پاورمم خرابه الان چیکار کنم
  2. مها گفت:
    سلام ممنون من تبلت رو هر کاری میکنم روشن نمیشه
  3. شقایق گفت:
    سلام من گوشیم پاورش گیر کرده روشن نمیشه چیکار کنم
  4. ملینا گفت:
    گوشی من به صورت خیلی یهویی خاموش شد و روشن نشد .تعمیرکار اونو روشن کرد اما باز هم خاموش شده و با دکمه پاور روشن نمیشه .به من گفتن ک باید کلا اطلاعات گوشیم پاک شه تا درست بشه
    و سوالم اینه ک چطوری میتونم خودم گوشیمو روشن کنم و عکسامو یه جای دیگه مثل لپ تاب کپی کنم و بعد کلا گوشی و ریست کنم؟
    گوشیم ۶۵درصد شارژ داره و باطری هم پرسی هست و قابل باز شدن نیست.
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      اگه با روش های که تو آموزش بود مشکل شما حل نشد به نظر ما دوباره از یه تعمیرکار معتمد راهنمایی بگیرین، چون شاید مواردی پیش بیاد که قابل پیش بینی و کنترل نباشه.
  5. علی گفت:
    سلام ببخشید تبلت من سامسونگ گلکسیtap2هست و الان هر کاری میکنم روشن نمیشه چی کار کنم
  6. یوسف گفت:
    سلام من دکمه پاور تبلتم از کار افتادن و متاسفانه باتری سالمی هم نداره و با اتصال گوشی به کامپیوتر هم روشن نشده باید چیکار کنیم
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      با شرایط فعلی شما از روش دوم معرفی شده تو پست استفاده کنید، گرچه با در نظر گرفتن شرایط باتری تبلت بهتره این کار رو به عهده تعمیرکار متخصص قرار بدین.
  7. مهدی گفت:
    خیلی عالی بود متشکرم