آموزش اندروید

آموزش ترفند های کاربردی برای روشن شدن سریع چراغ‌ قوه در گوشی – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روشن شدن سریع چراغ‌ قوه در گوشی

چگونه چراغ‌ قوه در گوشی اندرویدی را سریع روشن کنیم؟

مدت‌ها است که چراغ قوه به یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های تلفن همراه تبدیل شده و در مدل‌های مدرن در حقیقت این فلاش LED دوربین است که به شما کمک می‌کند تا در یک مکان تاریک راه خود را یافته و یا وسیله‌ای را پیدا کنید. در سیستم عامل اندروید هم ویژگی چراغ قوه وجود دارد، اما برای روشن کردن آن معمولاً باید مراحلی نسبتاً طولانی را طی کنید. اما خوشبختانه امروزه روش‌های متعددی برای روشن کردن چراغ‌ قوه در گوشی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها به سرعت به این قابلیت کاربردی دسترسی داشت؛ از تکان دادن گوشی گرفته تا فعال کردن به وسیله دستیار صوتی که ما در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین راه‌های میان‌بر را گرد‌آوری و به شما کردیم. با ما همراه باشید.

نکته: شما می توانید آشنایی با چگونگی قطع دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون گوشی، مبحث آموزش روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون در اندروید را مطالعه نمایید.

 

اضافه کردن چراغ قوه به بخش تنظیمات سریع

در بسیاری از گوشی‌ها، هنگامی که فقط یک بار از بالای صفحه به پایین انگشت خود را بکشید نوار اعلانات باز می‌شود که نماد چراغ قوه نیز همانجا قرار دارد. اما اگر این‌طور نبود و چراغ قوه را پیدا نکردید، دوباره انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا تمام نوار اعلانات باز شود و با ضربه بر روی گزینه آخر که معمولا ویرایش نام دارد می‌توانید نماد چراغ قوه را یافته و به بخش تنظیمات سریع اضافه کنید.

روشن شدن سریع چراغ‌ قوه در گوشی

از این قسمت می‌توانید نماد چراغ قوه را گرفته و به قسمتی که دوست دارید بکشید و رها کنید.

روشن شدن سریع چراغ‌ قوه در گوشی

 

به گوگل بگویید که چراغ قوه را روشن کند!

برای روشن کردن چراغ‌ قوه در گوشی “OK Google” را فراموش نکنید. بر روی نماد میکروفون ضربه بزنید یا بگویید “OK Google, flashlight on”، با اینکار در صورت دسترسی به اینترنت چراغ قوه گوشی شما روشن می‌شود. در مقابل برای خاموش کردن آن می‌توانید بگویید “OK Google, flashlight off”. اگر برنامه‌های زیادی در تلفن خود دارید و فضای کافی برای نصب برنامه دیگری ندارید، این گزینه عالی است.

روشن شدن سریع چراغ‌ قوه در گوشی

 

از جسچرهای مختلف استفاده کنید

اکثر گوشی‌های مدرن اندرویدی از جسچرها یا ژست‌ها پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می‌دهند با استفاده از یک سری حرکات خاص انگشت‌ها و دست، ویژگی‌های مختلف را فعال و غیرفعال کنید. جسچرهای حرکتی تعریف شده بین سازندگان مختلف گوشی‌ها متفاوت است، اما برای دسترسی به آن‌ها می‌توانید به بخش تنظیمات و گزینه Gestures مراجعه کنید؛ سپس به دنبال ویژگی چراغ قوه بگردید و آن را روشن کنید.

روشن شدن سریع چراغ‌ قوه در گوشی

به عنوان مثال، در گوشی‌های موتورولا، جسچری که فوراً چراغ قوه گوشی را روشن می‌کند، تکان دادن تلفن همراه است. در گوشی‌های وان پلاس کشیدن حرف V بر روی صفحه نمایش وقتی که خاموش است باعث روشن شدن چراغ قوه گوشی می‌شود. اگر از گوشی دیگری استفاده می‌کنید ممکن است جسچر حرکتی متفاوت باشد اما به هر حال با استفاده از این جسچرها به سرعت می‌توان چراغ قوه را روشن کرد.

 

روشن کردن چراغ قوه با دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا

برای روشن کردن سریع چراغ قوه در هر دستگاه اندرویدی با دکمه‌های تنظیم صدا، باید برنامه Torchie – Volume Button Torch را نصب کنید. این برنامه تنها ۴ مگابایت از حافظه تلفن شما را اشغال می‌کند و فاقد تبلیغات است.

روشن شدن سریع چراغ‌ قوه در گوشی

البته به یاد داشته باشید که برای اینکه برنامه در پس زمینه کار کند باید مجوز “خدمات دسترسی” را به آن بدهید. شما حتی می‌توانید چراغ قوه را از صفحه قفل گوشی نیز فعال کنید و برای این کار باید به تنظیمات برنامه بروید و گزینه مربوطه را فعال کنید. برای دسترسی به تنظیمات، برنامه را باز کنید و روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای صفحه نمایش ضربه بزنید.

 

گوشی را تکان دهید تا چراغ قوه روشن شود!

اگر گوشی شما از قابلیت تکان دادن گوشی برای روشن شدن چراغ قوه پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید یک برنامه شخص ثالث ویژه را که به همین منظور طراحی شده نصب کرده و این قابلیت را به گوشی خود اضافه کنید.

روشن شدن سریع چراغ‌ قوه در گوشی

برای این کار برنامه Shake Flashlight را نصب کنید و پس از نصب تنها کافی است تا گوشی خود را تکان دهید تا چراغ قوه آن روشن شود. شما می‌توانید حتی هنگامی که صفحه گوشی خاموش است، چراغ قوه را روشن کنید و تنها کافی است دوباره گوشی را تکان دهید تا چراغ قوه خاموش شود.

اگر احساس می‌کنید که برای روشن کردن چراغ قوه باید تلفن خود را خیلی تکان دهید می‌توانید میزان حساسیت را در تنظیمات برنامه تغییر دهید. روی سه نقطه عمودی در گوشه بالای سمت راست لمس کنید و بر روی Shake Sensitivity تپ کنید. البته برنامه به شما هشدار می‌دهد که اگر حساسیت را بیش از اندازه بالا ببرید، چراغ قوه می‌تواند به طور تصادفی نیز روشن شود.

 

از ویجت چراغ قوه استفاده کنید

در آخر می‌توانید از ویجت چراغ قوه (Flashlight Widget) استفاده کنید. این ویجت به خودی خود نمایش داده نمی‌شود و باید فضایی را در صفحه‌ای که می‌خواهید ویجت در آن نشان داده شود برای آن انتخاب کرده و آن را قرار دهید.

روشن شدن سریع چراغ‌ قوه در گوشی

وارد بخش ویجت‌ها در گوشی خود شده و آن را به صفحه اضافه کنید. برای این منظور، روی ویجت لمس کرده و نگه دارید و سپس آن را روی فضای خالی مورد نظر بر روی صفحه نمایش بکشید. برنامه دارای صفحه تنظیمات نیست و حضور آن در قسمت ویجت‌ها به معنی نصب شدن آن است.

در حالی که هدف اصلی چراغ LED روشنایی محیط اطراف برای برنامه دوربین است تا بتواند در شب عکس‌های بهتری بگیرد اما خیلی از افراد نیز از آن به عنوان چراغ قوه در مواقع ضروری استفاده می‌کنند و این یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، لطفاً در بخش دیدگاه‌ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع