آموزش iOS

آموزش روش های حل مشکل عدم چرخش صفحه گوشی آیفون – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های حل مشکل عدم چرخش صفحه گوشی آیفون

روش های حل مشکل عدم چرخش صفحه گوشی آیفون

مشکل عدم چرخش صفحه گوشی آیفون چرا به وجود می آید و چگونه می توانیم آن را برطرف کنیم؟ یکی از ویژگی های بسیار جالب آیفون و سایر دستگاه ها مانند iPad و iPod touch این است که صفحه نمایش آن ها به طور خودکار بر اساس نحوه نگه داشتن دستگاه می چرخد. اما گاهی اوقات ، وقتی آیفون ، iPad یا iPod را لمس می کنید صفحه به طور خودکار نمی چرخد ​​تا با آن مطابقت داشته باشد. در این آموزش آنچه می توانید نحوه رفع مشکل عدم چرخش صفحه گوشی آیفون را مطالعه کنید.

نکات موجود در این مقاله در مورد تمام مدل های iPhone و iPod touch با سیستم عامل iOS 11 به بالا و همچنین iPad های دارای همه نسخه های iPadOS استفاده می شود.

نکته: شما می توانید برای آشنایی چگونگی مدیریت بر پسوردهای سایت ها و سرویس های آنلاین در آیفون و آیپد مبحث آموزش ذخیره و حذف پسورد در آیفون را مطالعه نمایید.

 

قفل چرخش صفحه آیفون را خاموش کنید

تنظیمات Screen Rotation Lock از چرخش خودکار صفحه خود در iPhone ، iPad یا iPod touch جلوگیری می کند ، مهم نیست که دستگاه را چگونه چرخانده اید. اگر صفحه شما نمی چرخد ​​، می تواند به این دلیل باشد که Rotation Lock را روشن کرده اید.

برای بررسی اینکه قفل چرخش صفحه روشن است یا خیر ، در گوشه سمت راست بالای صفحه و در کنار نشانگر باتری ، نمادی را ببینید که به نظر می رسد مانند یک پیکان خمیده در اطراف قفل است. اگر آن نماد را ببینید ، قفل چرخش صفحه روشن است.

در آیفون X ، XS ، XR و ۱۱، این نماد فقط در control centre دیده می شود ، نه در صفحه اصلی.

اگر نماد قفل قابل مشاهده است ، با دنبال کردن این مراحل می توانید قفل چرخش صفحه را خاموش کنید:

۱. برای نشان دادن Control Center ، از پایین صفحه به سمت بالا بکشید. نماد سمت چپ نماد قفل و فلش مشخص شده است تا نشان دهد روشن است.

۲. در iPhone X و مدل های بعدی ، یا در iPad های دارای iPadOS 12 به بعد ، به جای آن از گوشه بالا سمت راست به پایین بکشید.

۳. برای خاموش کردن قفل چرخش ، روی نماد قفل و پیکان ضربه بزنید. یک پیام در بالای صفحه قفل Orientation: Off نمایش داده می شود.

روش های حل مشکل عدم چرخش صفحه گوشی آیفون

۴. پس از پایان کار ، دکمه صفحه اصلی را فشار دهید ، روی صفحه ضربه بزنید یا صفحه را بکشید تا مرکز control centre بسته شود و به صفحه اصلی خود باز خواهید گشت.

۵. با انجام این کار ، دوباره آیفون خود را بچرخانید. هنگام تغییر موقعیت دستگاه ، صفحه باید بطور خودکار بچرخد. اگر اینگونه نیست ، به مراحل بعدی بروید.

در نسخه های قدیمی iOS ، قفل چرخش در Fast App Switcher یافت می شود. با دوبار کلیک روی دکمه صفحه اصلی و باز رفتن به چپ به راست ، آن را باز کنید.

 

آیا اپلیکیشن شما از چرخش صفحه پشتیبانی می کند؟

هر برنامه ای از چرخش خودکار صفحه پشتیبانی نمی کند. اگر از برنامه ای استفاده می کنید که از آن ویژگی پشتیبانی نمی کند ، انتظار نداشته باشید صفحه نمایش بچرخد.

به عنوان مثال ، صفحه اصلی در بیشتر مدل های iPhone و iPod touch نمی تواند چرخانده شود (اگرچه در مدل های Plus با صفحه نمایش های بسیار بزرگ مانند آیفون ۷ پلاس و ۸ پلاس امکان پذیر است) و برخی از برنامه ها فقط برای چرخش در یک جهت طراحی شده اند.

اگر دستگاه خود را بچرخانید و صفحه چرخش نداشته باشد و اگر قفل چرخش فعال نباشد ، برنامه احتمالاً طوری طراحی شده است که نچرخد. برنامه ای را امتحان کنید که می دانید از چرخش پشتیبانی می کند ، مانند مرورگر وب Safari ، برای تأیید عملکرد چرخش صفحه.

راهکار سریع دیگر برنامه ای که باید بچرخد اما نمی چرخد ، ترک برنامه و راه اندازی مجدد آن است. این باید اشکالات را برطرف کند. با نحوه بستن برنامه ها در iPhone آشنا شوید.

 

برای از سرگیری چرخش صفحه آیفون ،Display Zoom را خاموش کنید

اگر آیفون ۶ پلاس ، ۶ اس پلاس ، ۷ پلاس ، ۸ پلاس یا هر مدل آیفون مکس دارید ، هنگام چرخاندن تلفن ، طرح صفحه اصلی به طور خودکار می چرخد. اگر صفحه اصلی روی این مدل ها نچرخد و قفل چرخش صفحه روشن نباشد ، بزرگنمایی نمایشگر می تواند مقصر باشد.

Display Zoom نمادها و متن را در صفحه های بزرگتر این دستگاه ها بزرگتر می کند تا دیدن آن ها راحت تر شود ، اما هم چنین باعث چرخش صفحه می شود. اگر نمی توانید صفحه اصلی را در این دستگاه ها بچرخانید ، با دنبال کردن این مراحل ، Display Zoom را غیرفعال کنید:

۱. روی Settings ضربه بزنید.

۲. روی Display & Brightness ضربه بزنید.

۳. در قسمت Display Zoom بر روی View ضربه بزنید.

۴. روی Standard ضربه بزنید.

۵. روی Set ضربه بزنید.

روش های حل مشکل عدم چرخش صفحه گوشی آیفون

آیفون در تنظیمات جدید zoom مجدداً راه اندازی می شود و صفحه اصلی قادر به چرخش است.

 

دستگاه خود را ری استارت کنید

راه حل سریع و خوب دیگر برای دستگاهی که صفحه اش به طور خودکار نمی چرخد ​​، راه اندازی مجدد دستگاه است. اگر مشکلی سخت افزاری داشته باشید ، این کار مشکل را برطرف نمی کند ، اما اکثر مشکلات نرم افزاری را برطرف می کند.
زمان خوبی برای تمیز کردن صفحه نمایش آیفون زمانی است که خاموش است. این اطمینان می دهد که شما به طور تصادفی هیچ برنامه ای را انتخاب نمی کنید یا تنظیماتی را در دستگاه خود تغییر نمی دهید.

 

اگر صفحه آیفون شما نمی چرخد ​​، Accelerometer گوشی شما خراب است

اگر برنامه مورد استفاده شما به طور قطع از چرخش خودکار صفحه پشتیبانی می کند و قفل جهت گیری و نمایش بزرگنمایی بر روی دستگاه شما قطعاً خاموش است ، اما صفحه هنوز هم نمی چرخد ​​، ممکن است مشکلی در سخت افزار دستگاه شما وجود داشته باشد.

چرخش صفحه توسط Accelerometer دستگاه کنترل می شود – حسگری که حرکت دستگاه را ردیابی می کند. اگر Accelerometer خراب باشد ، قادر به ردیابی حرکت نخواهد بود و نمی داند چه زمانی صفحه دستگاه را می چرخاند.

 

استفاده از قفل چرخش صفحه در iPad

در حالی که iPad دارای یک سیستم عامل بسیار مشابه با iPhone و iPod touch است ، چرخش صفحه نمایش آن کمی متفاوت عمل می کند. برای اولین بار ، صفحه اصلی در تمام مدل های iPad می تواند چرخانده شود. برای مدل دیگر ، تنظیمات در بعضی از مدل ها کمی متفاوت کنترل می شود.

اگر مدلی قدیمی تر از iPad Air یا iPad mini 3 iPad دارید ، این نکته در مورد شما صدق می کند.

در قسمت Settings، روی General ضربه بزنید و تنظیماتی به نام Use Side Switch را پیدا خواهید کرد که به شما اجازه می دهد انتخاب کنید کلید کوچک در کنار دکمه های میزان صدا ویژگی بی صدا را کنترل کند یا قفل چرخش را کنترل کند.

در مدل های جدیدتر iPad (iPad Air 2 و جدیدتر) از Control Center برای کنترل چرخش صفحه استفاده کنید همانطور که قبلاً در مقاله توضیح داده شد.

 

منبع