اینترنتتکنولوژیموبایل

ربات تلگرام چیست؟

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

ربات تلگرام

ربات تلگرام چیست؟

مدتی قبل یک قابلیت جدید به نرم افزار تلگرام اضافه شد به نام Bot یا ربات های تلگرامی که در حقیقت حساب های کاربری تلگرام هستند، بدین صورت که به جای آدمیزاد یک نرم افزار پشت آن نشسته و خدماتی را ارائه می دهند. کارهایی که ربات های ساده قادر به انجام آن ها هستند عبارتند از: آموزش، پخش موسیقی، جستجو، برقراری ارتباط هستند؛ ربات های پیشرفته تر کارهای بیشتری از جمله ساخت بازی های یک یا چند نفره، ایجاد سرویس های اجتماعی، ایجاد ابزارهای جانبی و برقراری ارتباط با سرویس های دیگر را انجام می دهند.

 

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ساخت ربات در تلگرام مبحث آموزش ساخت ربات در تلگرام را مطالعه نمایید.

 

تقسیم بندی ربات ها:

۱. دسته اول ربات هایی هستند که به گروه ها اضافه می شوند و توانایی مشاهده مطالب فرستاده شده در گروه ها را ندارند، کاربران توانایی دیدن این ربات ها را دارند و این دسته از ربات ها توانایی پاسخگویی را دارند.

۲. دسته دوم مانند یک عضو و یک کاربر به یک گروه اضافه می شوند و توانایی دیدن مطالب فرستاده شده در گروه را دارند.

 

کاربردهای ربات های تلگرامی

ارتباط با وب سرویس ها:  این قابلیت ربات ها زمانی برای شما کاربرد دارد که شما یک وب سایت دارید و می خواهید از هر فعالیتی که در سایت شما انجام می شود اطلاع داشته باشید. این ربات ها می توانند این کار را برای شما انجام دهند.

ساختن بازی های فکری: نحوه ارتباط شما با ربات تلگرام این قابلیت را ایجاد میکند که می توانند پاسخ های کاربران را تجزیه و تحلیل کرده و به سرعت نتایج متناسب را ارسال کنند، به طور مثال ربات هایی که برای جستجوی آهنگ ساخته می شوند می توانند آهنگ مورد نظری که یک کاربر میخواهد را برایشان پیدا کنند و بفرستند.

ابزارهای کاربردی: ربات های تلگرام می توانند کاربردهای فراوانی داشته باشند که البته طراحی آن ها برحسب نوع کارایی که دارند متفاوت است مانند دریافت نرخ ارزی، اخبار روز، اطلاعات هواشناسی، تفریح و سرگرمی را می تواند از نمونه های موفق کاربرد ربات تلگرام دانست.

 

آیا ربات های تلگرام به اطلاعات شما دسترسی دارند؟

این ربات ها مانند یک کاربر عمل می کنند، پس همان طور که کاربر های دیگر نمی توانند به اطلاعات ما دسترسی داشته باشند ربات های تلگرامی نیز نمی توانند به رمزهای شما، عکس های گالریتان و اطلاعات دیگر گوشی شما دسترسی داشته باشند.

 

ربات ها چه منافعی برای سازندگانشان دارند و درآمد مالی برای ارتقا دهندگان و توسعه دهندگان به چه نحو است؟

ربات های تلگرامی رایگان هستند و میتوان از آن ها درآمد زایی کرد،بدین صورت که از ربات ها می توان برای فروش کالا یا به وسیله آن ها می توان برای فروش کالا اطلاع رسانی کرد و اطلاعات را برای مشتریان ارسال کرد. از دیگر روش های درآمد زایی از طریق ربات ها این است که می توان به وسیله آن ها تبلیغاتی در زمینه منبع سایت ها انجام داد.