آموزش اندرویدبرنامه اندروید

دستورهای کاربردی Google Assistant

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

دستورهای کاربردی Google Assistant

دستورهای کاربردی Google Assistant

Google Assistant یا همان دستیار هوشمند گوگل که از نام آن مشخص است متعلق به شرکت گوگل می باشد و اولین بار به صورت رسمی در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و از آن زمان تا به الان پیشرفت قابل توجهی داشته و روز به روز به قابلیت های آن افزوده شده است. این قابلیت ها به حدی در زندگی افراد مفید واقع شده است که بسیاری از کارشناسان، آن را بهترین، پیشرفته‌ترین و پویاترین دستیار موجود در دنیای فناوری می‌دانند. در ادامه قصد داریم تا برخی از دستورهای کاربردی Google Assistant و نحوه کار با آن را آموزش دهیم.

می توانید آخرین نسخه برنامه Google Assistant را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی فعال کردن گوگل اسیستنت روی گوشی و تبلت اندروید خود برای بهره مند شدن از قابلیت و امکانات فراوان آن مبحث نحوه راه اندازی Google Assistant در اندروید را مطالعه نمایید.

 

Google Assistant چیست؟

Google Assistant دستیار صوتی و اختصاصی شرکت گوگل است که در واقع نسخه تکامل یافته دستیار قبلی اندروید یعنی Google Now می باشد که توسط گوگل لغو شد. Google Assistant به‌ عنوان بخشی از برنامه پیام‌ رسان هوشمند گوگل الو راه‌ اندازی شد و پس از مدت کوتاهی، دستیار گوگل در گوشی‌ های پیکسل گوگل ظاهر شد. در آن زمان فقط کاربران پیکسل می‌توانستند از این دستیار استفاده کنند؛ اما امروزه، هرکسی که اندروید ۵  یا نسخه‌ های جدیدتر را داشته باشد می‌تواند گوگل اسیستنت را روی دستگاهش نصب کند.

 

قابلیت های Google Assistant

– کنترل دستگاه های هوشمند

–  تنظیم یاد آور

– تنظیم هشدار

– دسترسی به اطلاعات شخصی و سازماندهی جلسات، قرار ملاقات ها و …

– تنظیمات سخت‌افزاری روی دستگاه

– پیگیری آنلاین وضعیت آب و هوا، فرودگاه‌ها، رستوران‌ها و …

– نشان دادن اطلاعات از حساب کاربری گوگل

– پخش موسیقی

– جمع‌آوری اطلاعات دیداری از طریق دوربین دستگاه

– پشتیبانی از خرید محصولات

– ترجمه سریع و بدون وقفه

– اجرای اپلیکیشن

– بازی کردن

– ایجاد تماس تلفنی فوری

– ارسال پیام

– و …

 

نحوه تنظیم هشدار و یادآور

یکی از مهم ترین قابلیت های گوگل اسیستنت امکان تنظیم آلارم و قرار ملاقات ها می باشد که افراد بسیاری روزانه از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال تصور کنید که روز پر مشغله ای دارید و برای ساعت ۵ بعد ازظهر نیز جلسه مهمی باید برگزار کنید و ممکن است فراموشتان شود. در این مواقع گوگل اسیستنت به کمک شما می آید و شما با استفاده از صدا زدن آن و گفتن عبارت «ساعت مشخص شده+  Set an alarm for »،  می توانید یک یادآور برای خود تنظیم نمایید.

دستورهای کاربردی Google Assistant

 

معنی کلمات

یکی دیگر از دستورهای کاربردی Google Assistant  که برای افراد در حال تحصیل بسیار کابرد دارد، امکان تعریف واژه ها  و کلمات از طریق گوگل اسیستنت می باشد که کار بسیاری از افراد را راحت کرده است. با استفاده از این قابلیت گوگل اسیستنت کابران می توانند معنی کلمات انگلیسی که معنی و مفهوم آن ها را نمی دانند از او بپرسند و دستیار گوگل به سرعت به سوال کاربران پاسخ خواهد داد. برای انجام این کار کافیست عبارت « کلمه مورد نظر + Define » را به گوگل اسیستنت بگویید.

دستورهای کاربردی Google Assistant

ثبت ملاقات

گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید تا یک قرار ملاقات مهم در یک روز مشخص از هفته به شما یادآوری شود. خوشبختانه شما می توانید با استفاده از گوگل اسیستنت این کار را به رحتی و بدون فوت وقت انجام دهید. جهت انجام این کار باید ابتدا دستیار گوگل را صدا بزنید و سپس عبارت « زمان و مکان قرار ملاقات+ نام شخصی که با او قرار دارید+ Create a meeting with» را بگویید.ر

دستورهای کاربردی Google Assistant

اجرای برنامه ها

با استفاده از این قابلیت دستیار گوگل شما بدون انجام هیچ کاری و تنها با صدا زدن گوگل اسیستنت می توانید برنامه مورد نظر خود را اجرا نموده و از آن استفاده کنید. همچنین در گاهی اوقات ممکن است به دنبال برنامه خاصی در تلفن همراه خود بگردید ولی آن را پیدا نکنید، در اینچور مواقع نیز استفاده از گوگل اسیستنت بسیار کاربرد دارد. جهت انجام این کار ابتدا باید گوگل اسیستنت را اجرا نمایید و سپس عبارت «برنامه مورد نظر + Open» را به آن اعلام نمایید.

دستورهای کاربردی Google Assistant

 

تماس و ارسال پیامک

از جمله قابلیت هایی که برای کاربران گوشی های اندروید بسیار پر کاربرد و پر استفاده است، تماس و ارسال پیامک متنی به مخاطبین بدون لمس هیچ گزینه ای می باشد که افراد زیادی روزانه از این قابلیت استفاده می کنند. این ویژگی گوگل اسیستنت در مواقعی که امکان در دست گرفتن تلفن همراه را ندارید مانند مواقعی که در حال پخت و پز و یا رانندگی هستید بسیار کاربرد دارد. پس ار اجرای دستیار گوگل، می توانید با گفتن عبارت « شخص مورد نظر+ Call» از او درخواست کنید تا با فرد مورد نظر شما تماس بگیرد و با گفتن عبارت « شخص مورد نظر +Send a (Telegram/Whatsapp/Viber) message to» از او بخواهید تا به وارد صفحه پیام شخص مورد نظر شود و پس از آن می توانید متن پیام خود را بگویید تا گوگل اسیستنت آن را تایپ و ارسال کند.

دستورهای کاربردی Google Assistant

ارسال ایمیل

ارسال ایمیل نیز مانند ارسال پیام متنی می باشد و تنها کافیست دستیار گوگل را اجار نموده و عبارت «شخص مدنظر +Send (email) to» را بگویید.

دستورهای کاربردی Google Assistant

ترجمه

اگر از افرادی هستید که بسیار زیاد با برنامه Google Translate سر و کار دارید این خبر خوش را به شما می دهیم که با استفاده از ابزار گوگل اسیستنت به راحتی و بدون نیا زبه اجرای هیچ برنامه ای می توانید کلمات و جملات مد نظر خود را به هر زبانی که می خواهید ترجمه کنید. برای انجام این کار پس از اجرای دستیار گوگل باید عبارت «  زبان مورد نظر+ In+ کلمه مورد نظر+ What is the meaning of » را بگویید.

دستورهای کاربردی Google Assistant

بدین ترتیب با استفاده از امکانات و قابلیت های گوگل اسیستنت به راحتی می توانید کارهای روزمره خود را از طریق اعلام درخواست های خود به گوگل اسیستنت انجام دهید و در وقت خود نیز صرفه جویی کنید.