کامپیوتر

آموزش دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس

قصد دارید ویندوز خود را عوض کنید اما نمی دانید پسوردهای ذخیره شده تان را چکار کنید؟ شما با دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس می توانید تمام کلمات عبور سایت های مورد علاقه خود را اکسپورت کنید و آن را در قالب یک فایل CSV به ویندوز جدیدتان انتقال دهید.

آیا برای امنیت بیشتر از پسوردهای طولانی استفاده کنید و بعد پسورد خود را فراموش می کنید؟ از آنجا که شما نمی توانید پسوردهای خود را به یاد داشته باشید مرورگرهایی مانند گوگل کروم و فایرفاکس به شما اجازه می دهند پسوردها را ذخیره کنید و هنگام مراجعه به صفحه لاگین یک سایت به طور خودکار فیلد پسورد پر شود.

همچنین شما می توانید برای آشنایی با چگونگی انتقال تمام اطلاعات خود از مرورگر فایرفاکس به کروم مبحث آموزش انتقال اطلاعات از فایرفاکس به گوگل کروم بوک مارک، پسورد، هیستوری را مطالعه نمایید.

 

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس

اگر از انتقال کلمات عبور خود به برنامه مدیر پسورد خسته شدید شما می توانید همه پسوردهای خود را با دست تایپ کنید و یا از روش هایی که در پست ۹ روش پر کردن خودکار اطلاعات فرم های ثبت نام ، عضویت و.. در سایت ها آموزش دادیم استفاده کنید. تکمیل خودکار دسترسی شما را به سایت ها آسان می کند اما دیگران هم ممکن است به سایت های شما دسترسی پیدا کنند. شما برای محافظت از خود باید ویژگی پر کردن خودکار پسورد مرورگر را غیرفعال کنید! برای حل این مشکل گوگل یک ویژگی برای دانلود پسوردهای ذخیره شده در قالب یک فایل CSV به کروم اضافه کرده است، اما در مرورگر فایرفاکس شما باید برای این کار افزونه نصب کنید. در ادامه ما در چند مرحله ساده نحوه دانلود و مشاهده پسورد های ذخیره شده در گوگل کروم و فایرفاکس را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مشاهده و بازیابی پسورد در مرورگر گوگل کروم

برای دانلود پسورد ابتدا مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید و در قسمت نوار آدرس عبارت Chrome://Flags را تایپ کنید و اینتر کنید. حالا اسکرول را پایین بکشید و Password Export را پیدا کنید. اگر لیست ویژگی ها طولانی است با استفاده از Ctrl + F آن را جستجو کنید.

از منوی کرکره ای Enabled را انتخاب کنید.

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکسبا کلیک روی دکمه آبی Relaunch Now که در گوشه راست – پایین صفحه ظاهر می شود گوگل کروم را ریستارت کنید.

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس

وارد قسمت Settings گوگل کروم شوید و اسکرول را پایین بکشید. در پایین لیست روی کلمه Advanced کلیک کنید.

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکسبخش Passwords And Forms را پیدا کنید و روی Manage Passwords کلیک کنید.

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس

سه نقطه در بالای لیست پسوردهای ذخیره شده وجود دارد برای با کردن گزینه های بیشتر روی آن کلیک کنید و Export را انتخاب کنید.

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس

برای دانلود و ذخیره پسوردها در قالب یک فایل CSV روی دکمه Export Passwords کلیک کنید.

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس

وقتی پسوردهای شما دانلود شد می توانید آن را در برنامه مدیر پسورد ترجیح داده شده خود ایمپورت کنید. شما می توانید برای نمایش پسورد های ذخیره شده آیکن چشم نمایش پسورد تایپ شده را به فیلد رمز کروم و فایرفاکس اضافه کنید.

 

مشاهده پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس

برای دانلود پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس شما باید از افزونه Password Exporter استفاده کنید. این افزونه به شما اجازه می دهد تا پسوردهای ذخیره شده را در قالب فایل های XML یا CSV دانلود کنید و بعدا آنها را در برنامه مدیر پسورد مورد نظر خود ایمپورت کنید. توجه داشته باشید که این افزونه در فایرفاکس ۵۷ کار نمی کند. بعد از اینکه افزونه را نصب کرید شما می توانید از مسیر Options/Preferences -> Security pane -> Passwords -> Import/Export Passwords پسوردهای ذخیره شده را اکسپورت یا ایمپورت کنید. و با کلیم روی دکمه View Saved Passwords می توانید پسوردهای ذخیره شده خود را مشاهده کنید.

دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس

 

منبع