برنامه کامپیوترکامپیوتر

آموزش دانلود از یوتیوب با برنامه اینترنت دانلود منجر

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

دانلود از یوتیوب با برنامه اینترنت دانلود منجر

دانلود از یوتیوب با برنامه اینترنت دانلود منجر

IDM یا اینترنت دانلود منیجر یک ابزار به ظاهر ساده اما قدرتمند برای دانلود در ویندوز است. با رابط کاربری گرافیکی ساده و قابل فهمی که دارد، باعث می‌شود روند دانلود از اینترنت تا ۵ برابر سریعتر شود. اما باز هم برای بسیاری از افراد نحوه دانلود از یوتیوب با برنامه اینترنت دانلود منجر گیج‌کننده است. پس با ما همراه باشید تا به شما نشان بدهیم چطور از IDM برای دانلود ویدئو از یوتیوب استفاده کنید.

IDM که مخفف Internet Download Manager است به عنوان یک منیجر دانلود عالی مخصوص ویندوز شناخته می‌شود که قابل استفاده در ویندوزهای XP، NT، ۲۰۰۰، Vista، ۷، ۸، ۸٫۱ و ۱۰ است. شما باید برای نصب آن روی هر کامپیوتری ۲۴٫۹۵ دلار بپردازید و بعد می‌توانید از آپدیتهای همیشگی آن برخوردار شوید. این نرم‌افزار ۳۰ روز مهلت تست رایگان دارد و به خاطر محاسبه سرعت دانلود دقیقش، بسیار پرطرفدار است.

همچنین شما می توانید برای آشنایی با روش های حذف تبلیغات در ویدئو های یوتیوب مبحث آموزش حذف تبلیغات یوتیوب در اندروید را مطالعه نمایید.

 

چطور با استفاده از IDM از یوتیوب ویدئو دانلود کنیم؟

IDM یک برنامه آنلاین است که کاربرد آسانی دارد. در IDM به شما اجازه داده می‌شود ویدئوها را از یوتیوب و سایتهای معروف دیگر ضبط و دانلود کنید.

گام ۱: آخرین نسخه Internet Download Manager را دانلود کرده از اینجا و بعد همه مرورگرهایتان را بسته و نصب را شروع کنید.

گام ۲: بعد از تکمیل مراحل نصب، مرورگرتان را که می‌تواند اینترنت اکسپلورر، اپرا، اپل سافاری، گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و … باشد را باز کنید. بعد این پیام ظاهر می‌شود: “IDM Integration add-on or extension is ready to activate.”

اگر این پیام را ندیدید، کامپیوترتان را Restart کرده و دوباره امتحان کنید.

دانلود از یوتیوب با برنامه اینترنت دانلود منجر

گام ۳: در کنار هر ویدئوی یوتیوب، دکمه‌ای با برچسب Download This Video وجود دارد.

گام ۴: با کلیک روی این دکمه می‌توانید رزولوشن و فرمت ویدئو را با استفاده از یک لیست آبشاری انتخاب کنید. البته این گزینه‌ها باید با توجه به خود ویدئو انتخاب شوند یعنی اگر بیشترین رزولوشن ویدئو ۴۸۰p باشد، شما نمی‌توانید ویدئویی با رزولوشن بیشتر از ۴۸۰p دانلود کنید.

گام ۵: دایرکتوری دانلودتان را انتخاب و روی دکمه مربوط کلیک کنید تا ویدئوهای معمولا حجیم یوتیوب با IDM‌ دانلود شوند.

 

دانلود ویدئوهای یوتیوب با IDM با استفاده از پروکسی

اگر ساکن کشورهایی هستید که استفاده از یوتیوب در آنجا ممنوع است، باز هم می‌توانید با پروکسی ویدئوهای این سایت را دانلود کنید. در این مقاله راهنمای دانلود ویدئوی یوتیوب با استفاده از پروکسی را به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار خواهیم داد.

در شرایطی که یوتیوب در کشوری مسدود باشد، کابران اغلب از ابزار پروکسی (مثل Ultrasurf، Hotspot shield یا Hide IP) استفاده می‌کنند. موقع استفاده از IDM برای دانلود ویدئو از یوتیوب باید تنظیمات مربوط به پروکسی فعال شود چون در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد.

 

مراحل دانلود از یوتیوب با پروکسی

 ۱. Ultrasurf یا هر نرم افزار مجاز وی پی ان دیگری را را اجرا کرده و منتظر باشید تا وصل شود.

۲. IDM را باز کرده و روی دکمه Option کلیک کنید.

۳. روی زبانه Proxy/Socks کلیک کرده و روی دکمه Get From IE ضربه بزنید.

۴. بعد OK and Close options را فشار دهید.

۵. حالا یوتیوب را در مرورگر باز کنید.

۶. لینک IDM را در گوشه ویدئوی یوتیوب خواهید دید. روی آن کلیک کرده تا دانلود ویدئو آغاز شود.

 

توجه داشته باشید که به طور کلی دانلود ویدئو از یوتیوب غیرقانونی است اما حداقل می‌توانید ویدئوهایی که خودتان آپلود کرده‌اید را با روش بالا به صورت قانونی دانلود کنید.

 

منبع