آموزش iOS

آموزش روش های حل مشکل اتصال ایرپاد به گوشی و کامپیوتر – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

چگونگی حل مشکل اتصال ایرپاد اپل به آیفون و اندروید

ایراد اپل ، از فناوری بلوتوث برای اتصال به دستگاه‌ها استفاده می‌کند. اما ممکن است گاهی در فرآیند اتصال ایرپاد به وسایل دیگر، اختلالی به وجود بیاید. در این مطلب ، آموزش ۱۱ روش حل مشکل اتصال ایرپاد به گوشی و کامپیوتر را مرور می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اتصالات بی‌سیم به بخش مهمی از فعالیت‌های روزانه ما تبدیل شده‌ است. ایرپاد اپل نیز برای اتصال به گوشی و کامپیوتر، از فناوری بلوتوث استفاده می‌کند. اپل معمولا تجهیزاتی تولید می‌کند که تنها با محصولات برند خود سازگار است. اما در خصوص ایرپاد، هنوز می‌توان آن را با وسایل سایر برندها استفاده نمود.

مانند بسیاری از دستگاه‌هایی که از فناوری بلوتوث استفاده می‌کنند، AirPods اپل نیز گاهی اوقات در فرآیند اتصال به دستگاه‌های دیگر دچار مشکل می‌شود. در این مطلب، مشکل وصل نشدن ایرپاد به سایر دستگاه‌ها را بررسی می‌کنیم و راه‌های برطرف نمودن آنها را بررسی می‌کنیم.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی خواندن پیام دیگران در واتساپ بدون نمایش تیک آبی مبحث آموزش غیرفعال کردن تیک آبی پیام واتساپ در آیفون را مطالعه نمایید.

 

راه‌اندازی مجدد دستگاه و ایرپاد برای رفع مشکل اتصال ایرپاد

گاهی اوقات دستگاهی که می‌خواهید ایرپاد را به آن وصل کنید، چند روزی است که به صورت مداوم روشن است. این مسئله می‌تواند علت وصل نشدن ایرپاد به آن باشد.

همچنین وقتی چند کار را در دستگاه به صورت همزمان انجام می‌دهید، ممکن است اتصال بلوتوث دستگاه ضعیف شود. این مسئله علت اصلی وصل نشدن ایرپاد به لپ تاپ و کامپیوتر است. برای حل آن باید یکبار کامپیوتر و گوشی را ریستارت کنید.

برای اتصال ایرپاد خود به گوشی اپل باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا به بخش تنظیمات نرم‌افزار بروید. سپس گزینه General را انتخاب کنید. در پنجره جدید بر روی Shut Down بزنید.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

ایرپاد خود را در در جعبه شارژ قرار دهید. در آن را ببندید. بعد از ۲۰ ثانیه گوشی اپل خود را مجدد روشن کنید. سپس ایرپاد خود را از جعبه شارژ خارج کنید و به گوشی متصل کنید.

برای سایر گوشی یا لپ‌تاپ و کامپیوترها نیز می‌توانید مسیر راه‌اندازی مجدد آنها را یکبار طی کنید. این کار باعث می‌شود تا منابع دستگاه شما آزاد شود. به این ترتیب ممکن است مشکل وصل نشدن ایرپاد به آیفون و اندروید برطرف شود.

 

مشکل اتصال بلوتوث، علت وصل نشدن Airpods

آیا تا به حال سعی کرده اید AirPods خود را همزمان به بیش از یک دستگاه متصل کنید؟ این عمل کار درستی نیست. چون ممکن است در فرآیند شناسایی دستگاه‌های متصل، ایرپاد دچار مشکل شود.پس این مسئله را همواره در نظر داشته باشید.

مسئله بعدی فاصله دستگاه با ایرپاد است. فاصله بین ۵ تا ۱۰ متری برای اتصال ایرپاد، بهینه است. فاصله بیش از این، مشکل اتصال ایرپاد را به وجود می‌آورد.

برخی تجهیزات نیز با ارسال سیگنال مزاحم، در فرآیند اتصال مزاحمت ایجاد می‌کنند. برخی از  آنها عبارتند از: کابل‌های برق،‌ مایکروویوها، چراغ‌های فلوئورسنت، دوربین‌های ویدیویی بی‌سیم و تلفن‌های بی‌سیم. دلیل مزاحمت این دستگاه‌ها به خاطر فرکانس مشابه با ایرپاد است که از آنها خارج می‌شود.لذا سعی کنید ایرپاد را در محلی دور از این وسایل استفاده کنید.

 

بررسی تنظیمات صوتی AirPlay برای حل مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی

AirPlay یک قابلیت در گوشی‌های اپل است. به کمک آن می‌توانید صدا را از دستگاه اپل خود به یک دستگاه دیگر مانند تلویزیون یا Mac منتقل کنید.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

در جدیدترین نسخه AirPlay، می‌توانید به طور همزمان روی چند دستگاه صوتی مانند ایرپاد و HomePod موسیقی پخش کنید. برای بررسی تنظیمات AirPlay باید اقدامات زیر را انجام دهید:

به قسمت Control Center دستگاه آیفون، iPad یا iPod لمسی خود بروید. سپس در گوشه سمت بالای صفحه روی آیکون AirPlay بزنید.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

در پنجره جدید روی گزینه AirPods بزنید. به این ترتیب می‌توانید از آن برای پخش موسیقی و ویدیو استفاده کنید.

 

خاموش کردن حالت کم مصرف برای حل مشکل وصل نشدن ایرپاد

یک دلیل وصل نشدن ایرپاد به اندروید یا آیفون، فعال بودن حالت کم مصرف باتری است. فعال بودن این قابلیت برخی دیگر از امکانات را برای جلوگیری از مصرف باتری، غیر فعال می‌کند. از جمله آنها اتصال بلوتوث است. لذا در هنگام فعال بودن این قابلیت نمی‌توانید به ایرپاد خود متصل شوید.

برای غیرفعال کردن آن باید به تنظیمات دستگاه خود بروید. روی گزینه Battery بزنید. سپس با یکبار زدن روی گزینه Low Power Mode،‌ آن را غیرفعال کنید.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

 

شارژ کردن ایرپاد، برای حل مشکل وصل نشدن AirPods

اتصال ایرپاد از طریق بلوتوث میزان توان زیادی را از آن مصرف می‌کند. به همین دلیل باید پس از مدت کوتاهی استفاده کردن از آن، ایرپاد را در جعبه خود قرار دهید و آن را شارژ کنید. توجه کنید که خود جعبه آن نیز نیاز به شارژ شدن دارد.

اگر نیاز ضروروی به ایرپاد دارید باید بدانید که به طور معمول به ازای یک ربع شارژ شدن، حدود یک ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

تمیز نبودن ایرپاد و جعبه آن، دلیل وصل نشدن ایرپاد

گاهی اوقات ایرپاد را پس از شارژ شدن از جعبه‌اش خارج می‌کنید. اما باز هم نمی‌توانید به دستگاهی متصل شوید. در این مواقه معمولا فرآیند شارژ با شکست مواجه شده است. ممکن است چیزی این فرآیند را مختل کرده باشد. ذرات گرد و غبار ممکن است روی صفحه شارژ ایرپاد و جعبه‌اش را گرفته باشد.

به کمک یک پارچه میکروفیبر روی آن را تمیز کنید.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

داخل جعبه شارژ را نیز به کمک برس‌های کوچک می‌توانید تمیز کنید. به این ترتیب ممکن است مشکل اتصال ایرپاد برطرف شود.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

به علاوه شما می‌توانید درگاه شارژ جعبه و نوک کابل شارژ را نیز تمیز کنید. به این ترتیب خیالتان از بابت مسئله گرد و غبار به طور کامل راحت خواهد شد.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

به یاد داشته باشید که ایرپاد و جعبه آن نباید به طور مستقیم با آب یا هر مایع دیگری در تماس باشد.

 

بروزرسانی ایرپاد به آخرین نسخه سیستم عامل برای حل مشکل اتصال ایرپاد

اپل دستگاه‌های خود را به طور مکرر به روز می‌کند. به وسیله این کار مشکلات موجود در نسخه‌های مختلف را برطرف می‌کند. نکته مهم این است که آخرین نسخه ایرپاد با جدیدترین نسخه سیستم عامل دستگاه شما سازگار است.

لذا مطمئن شوید که ایرپاد خود را به جدیدترین نسخه بروزرسانی کرده‌اید. برای اینکار ایرپاد را داخل قابش قرار دهید. سپس آن را در نزدکی دستگاه اپل خود منتقل کنید. به این ترتیب کار بروزرسانی به طور خودکار انجام می‌شود.

برای بروزرسانی آیفون یا iPad خود نیز باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا دستگاه خود را به شارژ بزنید. سپس به وسیله وای فای به اینترنت وصل شوید. به قسمت تنظیمات دستگاه بروید. روی گزینه General بزنید. گزینه Software Update را انتخاب کنید.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

سپس گزینه Download And Install را انتخاب نمایید. قبل از راه اندازی مجدد دستگاه ، از شما خواسته می‌شود کد عبور دستگاه خود را وارد کنید. به این ترتیب کار بروزرسانی دستگاه خود را انجام داده‌اید.

 

تنظیم و جفت کردن مجدد ایرپاد برای حل مشکل وصل نشدن ایرپاد به اندروید و..

بروزرسانی ایرپاد ممکن است تنظیمات آن را دچار مشکل بکند. از آنجا که بروزرسانی‌ها همیشه برای کار با تنظیمات پیش فرض دستگاه طراحی شده‌اند ، بازنشانی آن گزینه خوبی برای رفع مشکل آن است.

برای برطرف کردن مشکلات تنظیمات ناشی از بروزرسانی ایرپاد باید مراحل زیر را طی کنید.

به بخش تنظیمات دستگاه خود بروید. سپس روی گزینه Bluetooth بزنید. در مرحله بعدی ، نماد (i) را در کنار نام AirPods خود پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Forget This Device بزنید و آن را تایید کنید.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

حال ایرپاد را در قاب خود قرار دهید. درب آن را ببندید. ۳۰ ثانیه صبر کنید و مجدد درب قاب را باز کنید. سپس دکمه Setup را در پشت قاب فشار داده و نگه دارید تا چراغ LED داخل آن سفید شود.

مجددا درب قابل را ببندید تا مراحل تنظیمات به پایان برسد. پس از چند ثانیه مجدد آن را باز کنید تا روند جفت شدن آغاز شود.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

به صفحه اصلی دستگاه خود بروید. ایرپاد را به همراه قاب به دستگاه نزدیک کنید. تار زمانی که انیمیشن راه‌اندازی روی صفحه دستگاه ظاهر شود، صبر کنید.

سپس روی گزینه Connect بزنید. پس طی چند مرحله ساده کار تنظیمات به پایان می‌رسد.

 

راه‌اندازی مجدد تنظیمات شبکه اینترنت

با ایجاد اختلال در شبکه اینترنت، ممکن است تنظیمات شبکه اینترنت دستگاه شما نیز به هم بریزد. در این مواقع باید فایل تنظیمات شبکه را مجدد بسازید.

تنظیمات شبکه تا حدی دستی کار می‌کند تا مطمئن شود که بلوتوث به خوبی فعال است. برای انجام این تنظیمات باید مراحل زیر را طی کنید:

به تب General در بخش تنظیمات دستگاه خود بروید. گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. با بازیابی تنظیمات شبکه، تمام گذرواژه‌های وای‌فای ذخیره شده پاک می‌شود. لذا ابتدا از اینکه رمز عبور وای‌فای خود را می‌دانید، مطمئن شوید.

روش های حل مشکل اتصال ایرپاد

در مرحله بعد کد عبور دستگاه خود را وارد کنید. در انتها برای نهایی کردن کار، آن را تایید کنید.

حال تنظیمات شبکه دستگاه شما بازنشانی شده‌است. باید ایرپاد خود را مجدد به آن متصل کنید. در روش هشتم همین مطلب، آموزش اتصال مجدد ایرپاد به دستگاه را می‌توانید مشاهده کنید.

 

برطرف کردن مشکل وصل نشدن یکی از ایرپادها

گاهی اوقات پیش می‌آید که فقط یکی از ایرپادها کار می‌کند. در موقع کار نکردن یکی از ایرپادها اندروید و.. اولین کاری که باید انجام دهید آن است که هر دو ایرپاد را در قابش قرار دهید، تا مطمئن شوید که هر دو شارژ دارند.بعد از چند دقیقه دوباره ایرپادها را به دستگاه متصل کنید. اگر مشکل برطرف نشد، اقدام به تمیز کردن ایرپاد خود بکنید. در روش ششم همین مطلب به طور کامل در این باره صحبت کردیم.

اگر مجدد مشکل برطرف نشد،‌ اتصال ایرپاد به دستگاه را قطع کنید. سپس مجدد به دستگاه متصل شوید. احتمالا مشکل برطرف خواهد شد.

راه‌حل دیگر آن است که تنظیمات ایرپاد خود را مجدد بررسی کنید و آن را بازیابی کنید. این چند راه قطعا باعث حل مشکل وصل نشدن یکی از ایرپاد ها خواهد شد. روش بررسی این موارد نیز در مطالب بالا به طور مفصل ذکر شده است.

 

بررسی اتصال ایرپاد به Mac

اگر از نسل دوم ایرپادها استفاده می‌کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که نسخه Mac شما MacOS 10.14.4 یا بالاتر باشد. در صورتیکه از نسل اول ایرپادها استفاده می‌کنید، باید از نسخه MacOS Sierra یا بالاتر استفاده کنید.

اگر دو نکته فوق را رعایت کردید و باز هم ایرپاد به مک متصل نشد، باید مراحل زیر را برای برطرف کردن مشکل اتصال ایرپاد طی کنید.

به قسمت System Preferences دستگاه خود بروید. روی گزینه Bluetooth بزنید. اگر ایرپاد شما در لیست دستگاه‌های متصل وجود داشت، اما اتصال آن برقرار نبود، آن را از لیست حذف کنید.

مجدد ایرپاد خود را به لیست دستگاه‌های متصل به بلوتوث اضافه کنید. برای اینکار ابتدا ایرپادها را در قاب خود قرار دهید. آن را در مجاورت مک قرار دهید. سپس در صفحه Bluetooth ایرپاد خود را انتخاب کنید و روی گزینه اتصال بزنید.

مجدد ایرپاد خود را بررسی کنید. اگر مشکل اتصال برطرف نشد، باید آن را مجدد راه‌اندازی کنید.

 

مشکل وصل نشدن ایرپاد به اندروید

برای حل مشکل وصل نشدن ایرپاد به اندروید، باید ابتدا ایرپاد را در قاب خود قرار دهید. سپس دکمه سفید پشت قاب ایرپاد را بفشارید. LED روی قاب نور سفید ایجاد می‌کند. در این مرحله ایرپاد آماده جفت شدن با گوشی اندروید شما است.

در قسمت تنظیمات گوشی خود، وارد بخش بلوتوث شوید. سپس وارد قسمت دستگاه‌های متصل به بلوتوث شوید. بلوتوث را روشن کنید و به دنبال دستگاه‌های موجود بگردید.

باید ایرپاد شما نیز در لیست دستگاه‌های موجود، نمایش داده شود. اگر نام ایرپاد خود را مشاهده کردید، روی آن بزنید. به این ترتیب ایرپاد شما به گوشی اندروید متصل خواهد شد.

گاهی اوقات ممکن است ایرپاد در لیست دستگاه‌های قابل اتصال بلوتوث شما یافت نشود. در این مواقع ابتدا بررسی کنید که آیا ایرپاد به دستگاه دیگری متصل است یا خیر. اگر متصل بود، آن را قطع کنید.

مسئله بعدی این است که باید مطمئن شوید ایرپاد و قاب آن شارژ کافی دارند. راه حل دیگر این است که یکبار گوشی را خاموش و مجدد روشن کنید. همچنین مطمئن شوید که گوشی و ایرپاد در نزدیکی همدیگر قرار دارند.

در پایان امیدواریم با رعایت کردن نکات بالا مشکل وصل نشدن ایرپاد به اندروید و آیفون شما برطرف شود.

 

منبع