آموزش iOSبرنامه iOS

آموزش پاک کردن کش مرورگر سافاری (Cache) – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش پاک کردن کش مرورگر سافاری (Cache)

نحوه پاک کردن کش مرورگر سافاری

مرورگر سافاری مرورگر طراحی شده توسط شرکت اپل می باشد و بر روی تمامی گوشی های آیفون به صورت پیش فرض نصب می باشد تا افراد به راحتی بتوانند از آن ها استفاده کنند. یکی از مواردی که کابران مرورگر سافاری باید به آن توجه کنند، پاک کردن حافظه کش این مرورگر می باشد. این کار می تواند از خیلی جهات برای کاربران مرورگر سافاری مفید باشد و باعث رفع بسیاری از ارور های مرورگر سافاری می شود به همین دلیل بسیاری از مرورگر ها به کاربران خود پیشنهاد پاکسازی کش ها را می دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا نحوه پاک کردن کش (Cache) مرورگر سافاری را به شما آموزش دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

کش (Cache) برنامه چیست؟

در واقع کش برنامه ها و اپلیکیشن ها اطلاعاتی هستند که مربوط به همان برنامه می باشند که در حافظه سیستم ها ذخیره می شوند و فضایی غیر از حجم اصلی برنامه را به خود اختصاص می دهند. این فضای اشغال شده موجب ایجاد مشکل در بارگذاری برنامه ها می شود. حافظه کش هر برنامه با برنامه دیگر متفاوت است و اینکه چه اطلاعاتی به عنوان حافظه کش هر برنامه در حافظه سیستم ذخیره می شود مشخص نیست.

 

مراحل پاک کردن کش (Cache) مرورگر سافاری

باید به شما بگوییم که با پاک کردن حافظه کش مرورگر سافاری در آیفون و یا آیپد، تمامی اطلاعاتی که وب‌سایت‌های مختلف بر روی دستگاه شما دخیره کرده‌اند از بین خواهد رفت و این به معنای آزاد شدن بخشی از حافظه داخلی دستگاه شماست. در ادامه مراحل پاک کردن کش (Cache) مرورگر سافاری را به شما آموزش می دهیم.

۱. ابتدا وارد منوی Settings تلفن همراه خود شوید.

۲. از بین برنامه های موجود به دنبال برنامه Safari بگردید.

آموزش پاک کردن کش مرورگر سافاری (Cache)

۳. در منوی جدیدی که برای شما ظاهر می شود به دنبال گزینه Clear History And Website Data بگردید و آن را انتخاب کنید.

آموزش پاک کردن کش مرورگر سافاری (Cache)

۴. در این مرحله باید بر روی گزینه قرمز رنگ Clear History And Data که در پایین صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

آموزش پاک کردن کش مرورگر سافاری (Cache)

۵. همچنین برای پاک کردن حافظه کش یک وبسایت مشخص در مرورگر سافاری می توانید پس از ورود به بخش Safari در منوی تنظیمات تلفن همراه خود، گزینه Advanced را انتخاب کنید.

آموزش پاک کردن کش مرورگر سافاری (Cache)

۶. سپس در منوی جدید نمایش داده شده، بر روی گزینه Website Data کلیک نمایید.

آموزش پاک کردن کش مرورگر سافاری (Cache)

۷. در این مرحله باید چند ثانیه ای منتظر بمانید تا لیست وبسایت هایی که از آن ها استفاده کرده اید برای شما نمایش داده شوند و برای پاک کردن وبسایت مورد نظرتان کافیست انگشت خود را بر روی آن گذاشته و به سمت چپ بکشید.

۸. در این حالت مشاهده می کنید که گزینه قرمز رنگ Delete برای شما نمایان می شود که با انتخاب آن می توانید کش وبسایت مد نظرتان را پاک کنید.

بدین ترتیب شما با استفاده از یکی از روش های گفته شده در بالا می توانید حافظه کش سافاری خود را پاکسازی کنید و تجربه استفاده بهتری از آیفون خود داشته باشید.