اینستاگرامشبکه های اجتماعی

آموزش روش های حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام

آموزش حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام اندروید و آیفون

اینستاگرام دارای قابلیت های کوچک متنوع و منحصر به فردی است. به عنوان مثال اگر تصمیم دارید ویدیو یا عکسی را در اینستاگرام منتشر کنید؛ می توانید آنها در اینستاگرام پیش نویس کنید. بعدها اگر به اینستا برگردید و از انتشار این پست ها منصرف شوید می توانید آنها را از پیش نویس یا Draft اینستاگرام پاک کنید. در ادامه برای کمک به آن دسته از کاربران که طریقه انجام این کار را نمی دانند؛ ما روش حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

قابلیت پیش نویس اینستاگرام با ذخیره پست های اینستاگرامی شما که برای ارسال لغو شده ان یا پست هایی که تصمیم گرفته اید ارسال نکنید، کاربرد دارد. وقتی می خواهید یک عکس یا فیلم ارسال کنید اما تصمیم به بک (Back) کردن می گیرید؛ اینستاگرام از شما سوال می کند که آیا می خواهید پست را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید یا خیر. اگر می خواهید بعدا پست را ویرایش کنید؛ این قابلیت بسیار مفید واقع می شود.

می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با نحوه رسمی کردن اکانت خود در اینستاگرام مبحث آموزش گرفتن تیک آبی اکانت اینستاگرام را مطالعه نمایید.

 

حذف پیش نویس اینستاگرام در اندروید و آیفون

قبلا نحوه حذف کامل هیستوری جستجو اینستاگرام و رفع مشکل پاک نشدن هیستوری را به شما آموزش دادیم؛ اما حالا شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که پیش نویس های اینستاگرام کجاست؟ و چگونه می توانید برای حذف Draft پست اینستاگرام اقدام کنید؟ برای حذف پیش نویس های اینستا کافیست که مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه Instagram را باز کنید. وارد اکانت خود شوید.

حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام

درست بعد از بار کردن برنامه؛ دقیقا مانند زمانی که تصمیم به انتشار یک پست می کنید؛ روی دکمه + که در پایین صفحه قرار دارد تپ کنید.

حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام

اینجا محل پیش نویس های ذخیره شما است. پیش نویس ها در بالا پنهان شده اند و برای دیدن آنها باید کمی به پایین اسکرول کنید. وقتی دکمه های DRAFTS و Manage را مشاهده کردید؛ این همان جایی است که پیش نویس ها ذخیره شده اند.

حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام

برای حذف Draft در اینستاگرام کافیست که روی Manage تپ کنید و بعد Edit را انتخاب کنید.

حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام

حالا به شما اجازه داده می شود تا پیش نویس های اینستاگرامی که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. می توانید یک یا چند مورد را انتخاب کنید.

حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام

وقتی تمام موارد مورد نظر خود را انتخاب کردید؛ دکمه Done را تپ کنید.

Instagram حالا از شما درخواست تایید می کند. برای تایید کافیست گزینه Discard را تپ کنید تا تمام پیش نویس های انتخاب شده خود را پاک کنید.

حذف پیش نویس (Draft) اینستاگرام

 

نحوه حذف Save Draft در اینستاگرام کامپیوتر

متاسفانه اینستاگرام قابلیت حذف Save Draft در اینستاگرام مبتنی بر وب؛ چه در کامپیوتر و چه در مرورگر گوشی همراه را ارائه نمی دهد. این بدان معناست که شما نمی توانید پیش نویس ها را مشاهده کنید و حتی آنها را از طریق کامپیوتر پاک کنید. گفته شده که برای مشاهده؛ ویرایش و حذف پیش نویس ها باید از اپلیکیشن اندروید و آیفون خود استفاده کنید.

 

منبع