کامپیوتر

آموزش روش های حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم با نرم افزار و یا آنلاین

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۱ دیدگاه ارسال شده است

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

آموزش ۹ روش حذف صدای از روی موزیک و فیلم خواننده آنلاین یا با نرم افزار

آیا تا به حال آهنگی گوش داده اید که آرزو کرده باشید که ای کاش صدای خواننده نبود؟ اگر قصد دارید صدای خواننده ای را از موزیک و یا فیلم حذف کنید جای درستی آمده اید. حذف صدا از آهنگ کار بسیار ساده ای نیست اما امکان پذیر است. همیشه امکان حذف صدا از موزیک به عوامل مختلفی از قبیل فشرده سازی، طیف فرکانس و غیره بستگی دارد. با این حال با کمی آزمایش، کمی شانس و کیفیت صوتی خوب شما می توانید نتایج رضایت بخشی را بدست آورید. در ادامه روش های حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم با نرم افزار و یا آنلاین را مطالعه خواهید کرد.

در بخش اول ما یک سری از نرم افزارهای مخصوص این کار را معرفی می کنیم، سپس به معرفی چند سرویس آنلاین حذف صدای خواننده می پردازیم و در انتها روشی که می توانید در ویندوز بدون دانلود و نصب برنامه استفاده کنید را آموزش خواهیم داد. توجه داشته باشید که احتمال اینکه شما نتوانید صدای خواننده ای را از آهنگی جدا کنید وجود دارد تمام این موارد به فشرده سازی، طیف فرکانس و غیره بستگی دارد.

نکته: شما می توانید برای آشنایی و دانلود برنامه های حذف صدای خواننده در گوشی اندروید مبحث دانلود برنامه های حذف صدای خواننده از آهنگ در اندروید را مطالعه نمایید.

 

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار رایگان Audacity

یکی از بهترین نرم افزارهای حذف صدا از آهنگ و فیلم، برنامه Audacity است که شما می توانید برای سیستم عامل ویندوز به طور رایگان دانلود کنید. با این برنامه شما می توانید اکثر صداهای خوانندگان را حذف کنید. این برنامه آهنگ را به دو قسمت تقسیم می کند و یک نیمه از آن را معکوس می کند و صدا را به حالت مونو تبدیل می کند. در ادامه نحوه حذف صدای خواننده با این برنامه را به شما آموزش خواهیم داد.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

ابتدا برنامه Audacity را دانلود و نصب کنید و سپس آن را باز کنید. آهنگ را از دسکتاپ یا هر پوشه دیگری به داخل برنامه بکشید، شما حتی می توانید آهنگ را از iTunes یا سایر سرویس ها درگ کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

به سمت چپ – قسمت بالای تراک آهنگ بروید و روی فلش منوی کرکره ای کنار نام آهنگ کلیک کنید و گزینه Split Stereo Track را انتخاب کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

حالا شما باید تراک پایینی را انتخاب کنید برای انجام این کار روی قسمت آبی تراک پایینی کلیک کنید حالا باید این تراک نسبت به تراک بالایی یک سایه تیره خاکستری داشته باشد.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

تراک پایین را معکوس کنید برای انجام این کار به سربرگ Effects بروید و گزینه Invert را انتخاب کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

حالا باید هر دو تراک را به مونو تبدیل کنیم برای انجام این کار روی فلش منوی کرکره ای کنار نام آهنگ کلیک کنید و Mono را انتخاب کنید، این کار را برای هر دو تراک انجام دهید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

در آخر روی دکمه پلی کلیک کنید تا مطمئن شوید که صدای خواننده حذف شده است. بعد از اطمینان از این موضوع به سربرگ File بروید و Export را انتخاب کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید ممکن است یک پاپ آپ ظاهر شود که از شما می خواهد نامی برای آهنگ خود انتخاب کنید. نامی که می خواهید را وارد کنید و روی OK یا Export کلیک کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

 

Wavosaur برنامه حذف صدای خواننده از روی آهنگ

Wavosaur یک برنامه ویرایشگر صدا رایگان است که به شما اجازه می دهد فایل های MP3 و دیگر فایل های صوتی خود را ویرایش کنید و صدای خواننده را از آهنگ ها حذف کنید. علاوه بر جدا کردن صدای خواننده از آهنگ به صورت تکی شما همچنین می توانید کارهایی همچون حذف، اضافه، ویرایش دسته ای و به صورت همزمان تراک ها و.. را انجام دهید. پس از ایمپورت کردن فایل صوتی به این برنامه از ابزار Voice Remover برای پردازش اتوماتیک فایل استفاده کنید. خروجی شما بسته به نحوه فشرده سازی، نوع موسیقی استفاده شده و کیفیت فایل صوتی متفاوت خواهد بود.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

 

آموزش حذف صدای خواننده از موزیک با برنامه Karaoke

برنامه Karaoke یکی دیگر از نرم افزارهایی است که شما می توانید برای حذف صدای خواننده از آهنگ استفاده کنید. شما می توانید تراک های Karaoke را به فایل های MP3 تبدیل کنید اما این افکت را نمی توان به رکوردهای مونو و استریو اعمال کرد. این برنامه رایگان است و به شما اجازه می دهند هر نوع آهنگی که می خواهید را انتخاب کنید و صدای خواننده را از آن حذف کنید.

این برنامه دارای یک اکولایزر مخصوص است که صدای خواننده را به حداقل حد ممکن می رساند به طوری که هنگام پخش آهنگ شما صدای خواننده را نمی شنوید. حتی افرادی که از سی دی استفاده می کننده می توانند موسیقی و صدای خواننده را استخراج کنند. طرفداران Karaoke این برنامه را ایده آل می دانند اما احتمال این وجود دارد که همه آهنگ ها با این برنامه کار نکند بنابراین برخی از کاربران ممکن است از این برنامه ناامید شوند.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

 

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با Adobe Audition

برنامه Adobe Audition هم به شما اجازه می دهد حذف صدای خواننده از آهنگ را می دهد. این برنامه فوق العاده قدرتمند است و ویژگی های ویرایش صدا و قابلیت ضبط چند تراکی و ویرایش های مرتبط با DAW را ارائه می دهد. این برنامه دارای یک طرح بندی بومی است و اینترفیس آن واضح و قابل سفارش سازی است علاوه بر این، این برنامه یک ابزار فرق العاده برای دستکاری هر گونه کار ویرایش صدا است. Adobe Audition به شما امکان می دهد بین طرح بندی های مختلف رابط کاربری سوئیچ کنید و اگر قبلا از نسخه های قبلی استفاده کرده اید، ممکن است طرح کلاسیک را دوست داشته باشید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

 

جدا کردن صدای خواننده از آهنگ با سرویس آنلاین Vocal Remover Pro

برنامه Vocal Remover Pro یکی از بهترین نرم افزارهای حذف صدای خواننده از موزیک به صورت آنلاین است. کاربرانی که نمی توانند از نسخه پولی این برنامه استفاده کنند می توانند از سرویس آنلاین Vocal Remover Pro استفاده کنند. شما فقط باید آهنگ خود را که دارای فرمت های MP3, M4A, OGG, AAC, AC3 است را آپلود کنید. نسبت به سرویس های آنلاین دیگر ابزار Vocal Remover Pro دارای کیفیت صدای بالاتری است و شما می توانید حتی فیلم هایی که در یوتیوب است را به یک فایل MP3 بدون صدای خواننده تبدیل کنید.

این برنامه از تکنولوژی پردازش صدای پیشرفته برای حذف صدای خواننده از آهنگ استفاده می کند و به طور خودکار آهنگ جدیدی از فایل موسیقی اصلی ایجاد می کند. همچنین با استفاده از الگوریتم حذف صدای بسیار دقیق کیفیت و وضوح صدا را تضمین می کند و هر جایی که نمی توان صدای خواننده را به طور کامل برداشت را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. با استفاده از این برنامه به طور متوسط تنها ۵ ثانیه کافی است تا یک آهنگ بدون صدای خواننده را ایجاد کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

 

حذف صدای خواننده از روی موزیک به صورت آنلاین با سرویس Phonic Mind

Phonic Mind یکی از بهترین یرویس های آنلاین و آفلاینی است که شما به کمک آن می توانید صدای خواننده را از آهنگ حذف کنید. با استفاده از این سرویس تنها یک دقیقه زمان کافی است تا صدای خواننده حذف شود. این برنامه از یادگیری عمیق هوش مصنوعی استفاده می کند و با گوش دادن روزانه به موزیک با سرعت ۲۰ دقیقه در ثانیه آموزش می بیند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد سایت شوید اسکرول را پایین بکشید و آهنگ خود را آپلود کنید. شما به کمک این برنامه می توانید صدای خواننده را از هر آهنگی جدا کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

 

Vocal Remover یک سرویس آنلاین ساده برای برداشتن صدا خواننده

سرویس آنلاین و رایگان Vocal Remover برای حذف صدای خواننده قابل استفاده است و شما تنها از طریق مرورگرتان و بدون استفاده از برنامه ای خاص می توانید از این نرم افزار آنلاین در هر پلت فرمی استفاده کنید. برای برداشتن صدا فقط کافیست وارد سایت شوید و آهنگ مورد نظر خود را آپلود کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

 

پلاگین حذف صدای خواننده AnalogX Vocal Remover

اگر شما از پلیر رسانه ای Winamp استفاده می کنید می توانید از پلاگین Winamp که AnalogX Vocal Remover نام دارد برای حذف صدای خواننده از آهنگ استفاده کنید. پس از نصب این پلاگین می توانید به راحتی از رابط کاربری برنامه استفاده کنید. شما می توانید از دکمه Remove Vocals برای حذف صدای خواننده و از دکمه Bypass برای شنیدن صدای نرمال آهنگ استفاده کنید. شما همچنین می توانید از نوار لغزنده برای تعیین و کنترل میزان پردازش آهنگ استفاده کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

 

نحوه جدا کردن صدای خواننده از آهنگ در ویندوز

اما اگر دوست ندارید از برنامه ها و سرویس های آنلاینی که معرفی کردیم استفاده کنید می توانید برای حذف صدای خواننده از آهنگ مورد علاقه تان این روش را امتحان کنید. روی آیکن اسپیکر که در کنار ساعتتان است کلیک راست کنید و Playback Devices را انتخاب کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

یک پنجره جدید مانند زیر برای شما باز خواهد شد روی اسپیکر یا هدفون نصب شده خود کلیک کنید و دکمه Properties را انتخاب کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

در پنجره Properties سربرگ Enhancements را انتخاب کنید و گزینه Voice Cancellation را انتخاب و سپس OK کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ و فیلم

منبع

۰ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. بهار گفت:
    همه ی کارا رو انجام میدم ولی گزینه میم نداره