آموزش اندروید

آموزش روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون در اندروید

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون

روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون در اندروید

ما هر روز بیشتر نگران امنیت مجازی خود هستیم. وقتی برای اولین بار از گوشی هوشمند استفاده میکردیم همه نرم افزار هایی که میخواستیم را دانلود میکردیم و هر دسترسی که میخواستند به آنها میدادیم. ولی حالا میدانیم که برنامه ها به مواردی مثل دوربین ها و میکروفون دسترسی دارند حتی وقتی که نباید! خوشبختانه از بین بردن این دسترسی ها کار دشواری نیست. ما در این مبحث به روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون در سیستم عامل اندروید خواهیم پرداخت.

این مشکل فقط برای کاربران اندروید نیست. دوستان iOS دوست ما نیز مشکل دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون را دارند. درست است که روش جلوگیری از دوربین و میکروفون آنها طی سالها خیلی متفاوت باشد ولی خب شما هم با کاربران اندرویدی خیلی فرق دارید. در این مقاله راه حل را برای همه مدل های گوشی اندرویدی و علی الخصوص سامسونگ توضیح خواهیم داد، چون گوشی های سامسونگ قدری متفاوت هستند.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با روش های فهمیدن پسورد وای فای که در گوشی از آن استفاده می کنید، مبحث آموزش روش های مشاهده رمز وای فای متصل به گوشی اندروید را مطالعه نمایید.

 

برای اکثر دستگاه های اندرویدی

برای شروع از مسیر settings-> privacy-> permission manager بروید، سپس بروی camera برای دوربین و Microphone برای میکروفون بزنید. در هر کدام، تعداد نرم افزار هایی که در مجموع از این سرویس استفاده میکنند و تعداد آنهایی که شما این دسترسی را برایشان قایل شده اید را میبینید.

روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون

هر کدام از گزینه ها را که انتخاب کنید اندروید لیستی از مجوز های خواسته شده توسط آن را برای شما نمایش میدهد. این لیست در دو دسته خواهد بود: allowed یعنی آنهایی که به آن اجازه دسترسی داده اید و denied یعنی آنهای که به اجازه دسترسی نداده اید. بروی هر نرم افزاری که ضربه بزنید میتوانید دسترسی آن ها برای دوربین یا میکروفون را فعال یا غیر فعال کنید.

روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون

 

برای کاربران سامسونگ( با اندروید ۱۰)

ابتدا برنامه تنظیمات settings را باز کرده روی گزینه privacy بزنید و وارد قسمت permission manager شده و بعد گزینه camera را انتخاب کنید.

روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون

سپس هر برنامه ای که خواستید را انتخاب کرده و با زدن گزینه deny از دسترسی آن به دوربین به هر نحوی جلوگیری کنید.

روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون روش های جلوگیری از دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون

 

منبع