آموزش iOS

آموزش روش های جلوگیری از جاسوسی و هک شدن آیفون

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

جلوگیری از جاسوسی و هک شدن آیفون

روش های جلوگیری از جاسوسی و هک شدن آیفون

راهنمای کامل ما برای امنیت و جلوگیری از جاسوسی و هک شدن آیفون شامل نکات امنیتی اساسی برای محافظت از دستگاه شما (و داده های حساس ذخیره شده در آن) از نگاه کنجکاوانه و هکرها است. در حالی که سیستم iOS اپل کاملاً ایمن است ، روش هایی وجود دارد که مطمئن شوید آیفون شما در مقابل هکرها به همان اندازه ایمن است. اگر در مورد ایمنی داده های خصوصی خود ، اطلاعات حساس از جمله رمزهای ورود به وب سایت ها، آدرس های ایمیل ، پیام های متنی و حتی عکس ها و فیلم ها نگران هستید ، نکاتی برای کمک به شما داریم.

شما می توانید برای برای آشنایی با چگونگی اتصال واستفاده از اینترنت گوشی آیفون به کامپیوتر و لپ تاپ خود مبحث آموزش روش های استفاده از اینترنت گوشی آیفون روی کامپیوتر را مطالعه نمایید.

 

۱. iOS را به روز نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که همیشه جدیدترین تکرار iOS را اجرا می کنید. هکرها گاها نقص هایی را در کدهای(کدهای برنامه) اپل پیدا می کنند که می توانند از آنها سوءاستفاده کنند و به طور بالقوه امکان دسترسی به اطلاعات شخصی شما را داشته باشند. به روزرسانی های iOS ، روش اپل برای مبارزه با سوء استفاده از طریق رفع نقص ها و اجرای پیشرفت های بهتر است. به عنوان مثال، در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹، اپل به روز رسانی امنیتی را منتشر کرد که آسیب‌پذیری‌های را که می‌توانست منجر به هک آیفون و آی پد شود، مورد توجه قرار داد.

برای به روزرسانی جدیدترین نسخه iOS ، برنامه تنظیمات را باز کرده و روی General > Software Update ضربه بزنید.یا مطمئن خواهید شد که در حال حاضر از آخرین نسخه استفاده میکنید یا از شما خواسته می شود که جدیدترین نسخه را دانلود و نصب کنید.

 

۲. Find My iPhone را فعال کنید

گام دیگری که برای مقابله با حمله ی هکرها در آیفون خود وجود دارد، فعال کردن Find My iPhone است. اگر دستگاه خود را گم کردید می توانید از طریق دستگاه iOS دیگر (یا از طریق وب در Mac یا رایانه شخصی) وارد Find My iPhone شوید و از راه دور داده های شخصی خود را از تلفن گمشده پاک کنید. این بدان معناست که حتی اگر هکر به دستگاه از سرقت شده شما دسترسی داشته باشد ، چیزی پیدا نمی کند.

برای فعال کردن این ویژگی، تنظیمات را باز کرده و روی عکس یا نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید.سپس روی iCloud ضربه بزنید و به پایین بروید و Find My iPhone را پیدا کرده و انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که دکمه Find My iPhone سبز است. اگر سفید است ، روی آن ضربه بزنید تا فعال شود.

برای پاک کردن از راه دور یک آیفون با فعال کردن این ویژگی ، به برنامه Find my iPhone (یا وب سایت iCloud ) وارد شوید ، آی فون خود را انتخاب کنید ، روی Erase iPhone ضربه بزنید و عملکرد را تأیید کنید.دفعه بعد که به اینترنت (در صورت عدم وجود) متصل شود به طور خودکار اطلاعات خود را پاک می کند.

 

۳. یک کد عبور طولانی تر انتخاب کنید

۱. یک کد عبور طولانی انتخاب کنید: کدی با بیش از شش رقم باشد. شاید هک یک پین هشت رقمی چند ماه طول بکشد ، و یک پین ده رقمی می تواند یک دهه طول بکشد!

۲. به جای اعداد از عبارات حاوی کلمات در رمز عبور استفاده کنید. اما از کلمات تصادفی استفاده کنید که به طور عادی نمایش داده نمیشوند و حدس و کشف آنها مشکل باشد.

در حالی که رمزهای عبور فقط از شماره های ۰-۹ استفاده می کنند ، یک عبارت عبور شامل اعداد ، حروف ، نمادها و مواردی است که باز شدن قفل و نفوذ به آیفون شما را بسیار سخت کند – اگرچه ممکن است این رمزها باعث شوند که زمان باز کردن قفل آیفون کمی بیشتر طول بکشد.

 

نحوه تنظیم کد عبور جدید برای iOS

* تنظیمات را باز کنید.

* روی Touch ID & Passcode (اگر آیفون سری X دارید، Face ID & Passcode) ضربه بزنید.

* کد عبور خود را وارد کنید.

* روی Change Passcode (تغییر رمز عبور) ضربه بزنید

* کد عبور خود را وارد کنید.

* روی Passcode Options ضربه بزنید

* از میان گزینه ها گزینه Custom Numeric Code یا Code Alphanumeric Custom را انتخاب کنید.

* کد جدید خود را وارد کرده و آن را تأیید کنید.

 

۴. پاک کردن خودکار محتوای آیفون

پیشنهاد بعدی ما ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد ، اما اگر نگران افرادی هستید که می خواهند رمزعبور شما را حدس بزنند گزینه ی خوبی است. ایده این است که پس از ۱۰ حدس نادرست ، آیفون به طور خودکار تمام محتوا را پاک می کند و بدین ترتیب تلفن هوشمند را برای هکر بی فایده می کند.

برای فعال کردن ویژگی حذف تمام داده ها بعد از ۱۰ بار تلاش ناموفق را میتوان به طریق زیر فعال کرد:

به قسمت (یا Face ID & Passcode)Settings > Touch ID & Passcode بروید، کد عبور خود را وارد کنید ، به پایین صفحه بروید و Erase Data را فعال کنید.

جلوگیری از جاسوسی و هک شدن آیفون

 

۵. از باز کردن لینک های ناشناخته پرهیز کنید

اگر لینک ناشناخته ای از طریق متن ، ایمیل یا به طور تصادفی در وب دریافت کردید ، روی آن کلیک نکنید. گرچه ممکن است قادر به هک کردن مستقیم آیفون نباشد اما به طور بالقوه می تواند تهدیدی برای دستگاه شما باشد. ؛ برخی از آنها به عنوان مشتری از ایمیل های محبوب مانند Gmail برای دسترسی به حساب ایمیل شما استفاده می کنند.

صفحات تقلبی معمولاً بسیار شبیه به صفحات واقعی هستند ، بنابراین این نوع کلاهبرداری نسبتاً رایج است و برای حفظ اعتماد شما همیشه تلاش میکند.

قاعده کلی این است که اگر به ظاهر ایمیل / پیام اعتماد ندارید ، آن را باز نکنید. همین مورد در مورد پیوست های ایمیل نیز صدق می کند ، اگرچه موارد زیادی وجود ندارد (اگر وجود داشته باشد) که هکرها با استفاده از این روش توانسته اند به آیفون دسترسی پیدا کنند ، و این بیشتر یک نکته کلی است.

جلوگیری از جاسوسی و هک شدن آیفون

 

۶. مجوزهای برنامه را لغو کنید

گام بعدی برای مقابله با هکرها لغو دسترسی به برنامه ها است. هنگامی که از برنامه های iOS استفاده می کنید ، اغلب از شما خواسته می شود که به برنامه امکان دسترسی به چیزهایی مانند دوربین ، میکروفون ، مخاطبین و غیره را بدهید تا از این برنامه به حداکثر استفاده را بکنید.

حتی اگر دسترسی به این معنی باشد که می توانید از هر ویژگی برنامه استفاده کنید ، ممکن است برنامه بتواند به اطلاعات خصوصی شما نیز دسترسی پیدا کند.

این مخالف سیاست حفظ حریم خصوصی اپل است و هر برنامه ای که می تواند اطلاعات شخصی را جمع آوری کند حذف خواهد شد ، تا آنجا که می دانیم تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است ، اما این یک امکان است.

در هر صورت ، اگر احساس می کنید برنامه ای با اعتبار کمتری را در آیفون خود نصب کرده اید ، می توانید آن را حذف کنید یا به قسمت Settings > Privacy رفته و مجوزی را که می خواهید لغو شود را انتخاب کنید و برنامه را غیرفعال کنید _متاسفانه این کار باید برای هر مجوز به صورت جداگانه انجام شود و روشی برای غیر فعال کردن تمام مجوزها به صورت یکجا وجود ندارد.

جلوگیری از جاسوسی و هک شدن آیفون

 

۷. سیری را غیرفعال کنید

دستیار شخصی اپل ، سیری ، ویژگی عالی iOS است و راهی برای استفاده از گوشی هوشمند خود بدون مداخله دست در اختیار کاربران قرار می دهد.

با این حال ، هر چقدر سیری برای کاربران مفید باشد ، می تواند داده های شخصی را نیز در اختیار هکرها قرار دهد.سیری اغلب قبل از اجازه دسترسی به مخاطبین ، عکس ها و انواع دیگر اطلاعات حساس ، درخواست برخی از تأیید ها را می دهد ، اما چندین مورد وجود داشته است که افراد با دور زدن کد آیفون و دسترسی آسان به دستگاه، راه حلهای کاملی پیدا کرده اند.

برای غیرفعال کردن دسترسی به سیری در صفحه قفل (لاک اسکرین) ، کافیست به Settings > Touch ID & Passcode رفته و allow access when locked را غیر فعال کنید.

جلوگیری از جاسوسی و هک شدن آیفون

 

۸. ثبت خودکار را غیر فعال کنید

این یک ویژگی بسیار مفید است زیرا به این معنی است که لازم نیست اطلاعات ورود به سایت را برای بی شمار وب سایت هایی که مرور می کنیم به خاطر بسپاریم – و همین موضوع مربوط به اطلاعات کارت اعتباری و بدهی نیز میباشد. به سادگی روی یک دکمه ضربه بزنید و اپل به غیر از کد امنیتی شما تمام اطلاعات کارت شما را پر می کند.

با این حال ، اگر یک هکر موفق به دستیابی به آیفون شما شود ، امکان دسترسی به تمام اطلاعات ورود آنلاین به حساب شما را دارد.

برای غیرفعال کردن keychain و پر کردن خودکار اطلاعات خواسته شده ، به سادگی به قسمت Settings > Safari > AutoFill رفته و همه گزینه ها را غیر فعال کنید.

جلوگیری از جاسوسی و هک شدن آیفون

 

منبع