آموزش iOS

آموزش کامل تنظیمات پیامک در گوشی آیفون

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

تنظیمات پیامک در گوشی آیفون

آموزش تنظیمات پیامک در گوشی آیفون

اگر آیفون دارید پس احتمالا با برنامه تنظیمات آن هم آشنا هستید. تنظیمات یا همان Settings جاییست که شما می توانید ویژگی های سایر برنامه های آیفون را در آن روشن یا خاموش کنید. تنظیمات پیامک در گوشی آیفون این امکان را به شما می دهد که نحوه هشدار پیامتان را شخصی سازی کنید و همچنین گزینه های بیشتری برای نوشتن اس ام اس پیش رویتان می گذارد.

شما می توانید برای آشنایی با برقراری تماس چند نفره و گروهی با برنامه فیس تایم در آیفون مبحث آموزش استفاده از Facetime برای تماس گروهی در مک، آیفون و آیپد را مطالعه نمایید.

 

برای باز کردن تنظیمات پیام ها در آیفون روی گزینه Settings و بعد Messages کلیک کنید. برای رسیدن به گزینه پیام ها باید کمی به پایین بیایید چون این گزینه کمی پایین تر از iCloud قرار دارد.

تنظیمات پیامک در گوشی آیفون

گزینه های این بخش شامل موارد زیر هستند:

iMessage .1 : برای فعال کردن سرویس آی مسیج روی آن ضربه بزنید تا به رنگ سبز دربیاید و روشن شود. این گزینه به شما امکان می دهد پیام هایتان را با سایر دستگاه های آی او اس مثل آیپد، آیفون و آیپاد تاچ و همینطور سیستم عامل های مک که دارای OS X 10.8 Mountain Lion یا OS X 10.9, Mavericks هستند از طریق وای فای یا شبکه داده تلفن همراه بدون پرداخت هزینه و در بخش اس ام اس هایتان مبادله کنید.

 

Send Read Receipts .2: با روشن کردن این گزینه، وقتی پیامی که دیگران برایتان ارسال کرده اند را می خوانید به آنها اطلاع داده می شود.

 

۳. Send As SMS: اگر سرویس آی مسیج در دسترستان نبود، پیام شما به صورت پیام کوتاه ارسال می شود. در این صورت برنامه خدمات تلفن همراه شما برای ارسال پیامک هزینه اضافه دریافت می کند.

 

۴. Send & Receive: با استفاده از این گزینه می توانید علاوه بر شماره تلفن همراهتان، آدرس ایمیلی که می خواهید درآی مسیج از آن پیام دریافت کنید را وارد نمایید. روی ارسال و دریافت ضربه بزنید تا صفحه آی مسیج باز شود. روی افزودن ایمیل دیگر ضربه بزنید. به این ترتیب صفحه کلیدتان در قسمتی ظاهر می شود که می توانید آدرس ایمیل دلخواهتان را اضافه کنید. بعد از اتمام این کار روی پیام ها در قسمت بالا ضربه بزنید.

 

حالا برای دیدن ۵ گزینه دیگر به پایین صفحه بیایید:

 

۱. MMS Messaging: با استفاده از این قابلیت می توانید عکس، فیلم و یادداشت صوتی ارسال و دریافت کنید و در قسمت متن هم یک عنوان وارد نمایید. ممکن است لازم باشد اطلاعات ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود را در بخش Settings→General→Cellular→Cellular Data Network وارد کنید. ضمنا برای ارسال ام ام اس نیز هزینه اضافی از شما دریافت می شود.

 

۲. Group Messaging: با روشن کردن این گزینه می توانید یک پیام کوتاه اس ام اس یا ام ام اس برای چند نفر ارسال کنید ولی جواب پیام ها را فقط خود شما دریافت می کنید. این گزینه در همه مناطق در دسترس نیست.

 

۳. Show Subject Field: اگر این گزینه را روشن کنید، قبل از نوشتن هر پیام متنی، درست مثل ایمیل یک بخش عنوان یا سابجکت برایتان ایجاد می شود. با وارد کردن عنوان، سرویس پیام کوتاه به سرویس پیام چند رسانه ای تبدیل می شود. اگر در حال ارسال پیام به شخصی باشید که سرویس ام ام اس نداشته باشید، ممکن است او پیامتان را دریافت نکند. وقتی قسمت subject را خالی بگذارید پیامتان به همان شکل اسم ام اس معمولی ارسال می شود. اگر نمی خواهید از این سرویس استفاده کنید می توانید تیک این گزینه را خاموش نگه دارید.

 

۴. Character Count: وقتی این گزینه را به همراه گزینه نمایش زمینه موضوع روشن می کنید، یک شمارنده کاراکتر در سمت سمت راست قسمت نوشتن متن در صفحه پیام جدید ظاهر می شود و به شما نشان می دهد طول پیامتان چقدر است.

 

گوشی های آیفون پیام های بالای ۱۶۰ کاراکتر را به راحتی به چند پیام تبدیل می کند؛ بنابراین افرادی که گوشی شان قابلیت نوشتاری محدودی دارد هم می توانند پیام شما را دریافت کنند. روش کار آیفون به این شکل است که هر بخش پیامتان را یک پیام جداگانه محسوب می کند و می فرستد. یعنی یک پیام سه بخشی به عنوان سه پیام برایتان در نظر گرفته می شود.

 

۵. Blocked: این قابلیت به شما امکان می دهد شماره تلفنی که نمی خواهید از آن پیام یا فیس تایم دریافت کنید را به لیست اضافه کنید. اگر در تنظیمات تلفنتان شماره ای را مسدود کنید در این بخش هم نشان داده می شوند.

 

نکته: برای روشن و خاموش کردن این گزینه ها فقط یک ضربه کوچک بزنید و نیازی نیست گزینه ها را بکشید.

 

منبع