آموزش اندرویدبرنامه اندروید

آموزش روش های تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری در اندروید

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری

تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری در اندروید

دکمه‌ هندزفری برای کنترل صدای موسیقی، تماس و مواقعی که نمی‌توانید از صفحه لمسی موبایل خود استفاده کنید مثلا هنگام ورزش کردن یا رانندگی و.. مفید است. در این مطلب ۷ روش تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری در اندروید را برای شخصی سازی و انجام کارهای بیشتر در گوشی توسط این دکمه ها به شما آموزش می دهیم.

هر هدست معمولا بیش از سه دکمه ندارد. اما شما می‌توانید به کمک برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، از هدست تک دکمه‌ای برای کنترل تماس، رسانه‌ها و راه‌اندازی برنامه‌های موبایل و.. اندروید خود استفاده کنید. به کمک کلیک کردن و نگه داشتن دکمه هدست می‌توانید تا بیشتر ویژگی‌های گوشی اندروید خود را کنترل کنید.

نکته: شما می توانید برای آشنائی و دانلود بهترین برنامه های ویرایش عکس با گوشی، مبحث دانلود برنامه حذف و ویرایش قسمتی از عکس در اندروید را مطالعه نمایید.

 

تغییر کارکرد دکمه هندزفری با برنامه Headset Button Controller

برنامه Headset Button Controller یک برنامه با کاربری آسان است. این برنامه با هدست یک دکمه‌ای یا سه دکمه‌ای کار می‌کند. قابلیت شخصی سازی دکمه هدست را در اختیار شما می‌گذارد. حجم مصرف باتری و پردازنده موبایل توسط این برنامه کم است.

روش های تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری

می‌توانید برنامه‌های خاصی از موبایل خود را انتخاب کنید و به کمک این برنامه آنها را از طریق هندزفری کنترل کنید. می‌توانید پروفایل شخصی خود را ایجاد کنید یا از پیکربندی پیش فرض آن استفاده کنید.

شما می‌توانید به کمک این برنامه،‌اپلیکیشن‌های موسیقی موبایل را کنترل کنید؛ ویژگی‌های تماس را تغییر دهید؛‌ رفتار Plug in/out هدست خود را تغییر دهید؛ میزان خروجی صدا را تنظیم کنید؛ یک اپلیکیشن را در موبایل‌تان راه‌اندازی کنید. همه این کارها را فقط با فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌های هندزفری انجام می‌دهید.

 

برنامه EOps Headset App

برنامه EOps Headset App یک برنامه تنظیمات دکمه هندزفری در اندروید نسخه های پایین است. از جمله قابلیت‌های این برنامه عبارت است از: کنترل موسیقی، میزان صدا، تعداد موسیقی‌های در صف پخش، متوقف کردن و شروع مجدد پخش. همه این کارها با دکمه هدست انجام می‌شود. همچنین این برنامه قابلیت اکولایزر با بیش از ۲۰ سبک را ارائه می‌دهد.

روش های تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری

 

تنظیم دکمه هندزفری بلوتوثی با برنامه Headset Droid

برنامه Headset Droid یکی دیگر از برنامه‌های تنظیم دکمه‌های هندزفری است. به کمک آن می‌توان کاربرد دکمه‌های هدست را شخصی سازی کرد. این برنامه حداقل مصرف باتری موبایل را دارد.

روش های تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری

به کمک آن امکان تغییر میزان صدا، عوض کردن موسیقی و رد کردن بخش‌هایی از موسیقی،‌اجرای اپلیکیشن‌ها در اختیار شما است. همچنین می‌توانید به کمک آن تماس تلفنی خود را نیز مدیریت کنید.

 

برنامه Headphone Remote Control PRO

برای تنظیم دکمه هدفون می‌توانید از برنامه رایگان Headphone Remote Control PRO استفاده کنید. برای کنترل موسیقی می‌توانید از فشار دادن و نگهداشتن دکمه هدفون استفاده کنید. زمان نگهداشتن دکمه هدفون در نوع عملکرد آن موثر است. به کمک این برنامه می‌توانید با دکمه هدفون حتی دیتا یا وای‌فای موبایل اندروید خود را نیز فعال یا غیر فعال کنید.

روش های تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری

 

برنامه تغییر دکمه Button Mapper

برنامه Button Mapper یک برنامه تخصصی برای کنترل هدفون و هندزفری نیست اما می‌تواند برای تغییر کارکرد دکمه هندزفری به نوعی از آن استفاده نمود. این برنامه رابط کاربری خوبی دارد. به شما امکان کار با دکمه هندزفری را می‌دهد تا اقدامات دلخواه خود  با دکمه‌های تنظیم صدای هندزفری انجام دهید.

روش های تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری

برای راه‌اندازی هر برنامه، میانبر یا عملکرد سفارشی می‌توانید دکمه‌ها را مجددا تنظیم کنید. سه قابلیت کاری با این نرم‌افزار به دکمه‌های هندزفری شما داده می‌شود؛ یکبار فشار دادن، دو ضربه سریع و فشار طولانی دکمه‌های هندزفری. قابلیت هر کدام را نیز می‌توانید تعیین نمایید. برای اعمال این تغییرات نیازی به روت کردن گوشی نیست.

 

برنامه Headphone Automate برای عکس گرفتن با دکمه هندزفری

این برنامه Headphone Automate به ما امکان می‌دهد تا با فشردن دکمه هندزفری، عکس بگیریم. البته یکی از ایرادات آن،‌ تعداد زیاد تبلیغاتی است که در این برنامه وجود دارد اما قابلیت عکس گرفتن با دکمه هندزفری برای بسیاری ارزش استفاده از آن را دارد.

روش های تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری

 

برنامه Sound Assistant ویژه موبایل‌های گلکسی سامسونگ

در موبایل‌های گلکسی سامسونگ، در قسمت Galaxy Apps، می‌توانید برنامه Sound Assistant را دانلود کنید. این برنامه برای تنظیم دکمه‌های هدفون این سری از گوش‌های سامسونگی استفاده می‌شود. برای کار با این برنامه ابتدا باید موسیقی‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به آن منتقل نمایید.

روش های تغییر کاربرد دکمه روی هندزفری

بعد از این مرحله، می‌توانید به کمک دکمه‌های هندزفری سامسونگ خود موسیقی‌هایی را که انتخاب نموده‌اید، کنترل و پخش نمایید.

 

روش غیر فعالسازی هدست و هندزفری در اندروید

ممکن است این سوال برای برخی پیش بیاید که آیا می‌توان تنظیمات کنترلی هدست را در موبایل اندروید غیر فعال کرد. یکی از راه‌های این کار استفاده از اپلیکیشن Button Mapper است. این برنامه قابلی غیرفعال کردن تنظیمات هندزفری اندروید را دارد.

یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای مسدود کردن هدست در اندروید استفاده می‌شود، برنامه Headset Blocker است.

 

منبع