برنامه اندروید

معرفی و دانلود بهترین برنامه های کاهش حجم عکس در اندروید

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

بهترین برنامه های کاهش حجم عکس

بهترین برنامه های کاهش حجم عکس برای اندروید

امروزه تقریبا همه از تلفن یا تبلت خود برای گرفتن و ذخیره عکس استفاده می کنند. این موارد ابزاری بسیار مفید برای به اشتراک گذاری سریع تصاویر شما از طریق رسانه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی هستند. بعضی اوقات ، ممکن است انداره یک تصویر برای اشتراک گذاری خیلی بزرگ باشد. حتی ممکن است بخواهید فقط بخشی از یک عکس را به اشتراک بگذارید و نه همه آن را و از این برنامه ها برای کاهش حجم تصویر استفاده کنید. در ادامه به معرفی بهترین برنامه های کاهش حجم عکس در اندروید خواهیم پرداخت و ببینید کدام برنامه متناسب با نیازهای شما است.

شما می توانید برای فعالسازی رومینگ سیم کارت های ایرانسل مبحث آموزش روش های فعال و غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل را مطالعه نمایید.

 

۱. Pixlr

Pixlr یک ویرایشگر عکس بسیار محبوب و از بهترین برنامه های کاهش حجم عکس برای کاربران اندرویدی است. این برنامه نه تنها می تواند عکس های شما را تغییر اندازه دهد بلکه از دیگر ویژگی های مفید نیز برخوردار است. این یک برنامه عالی برای مبتدیان نیز هست. علاوه بر این رابط کاربری خوبی دارد که به راحتی قابل استفاده است و کنترلگر ها بسیار ساده استفاده می شوند.

هنگام راه اندازی برنامه ، صفحه اصلی دارای چندین گزینه است. برای گرفتن عکس می توانید از دوربین خود استفاده کنید ، که می توانید با استفاده از یکی از عملکردهای پیکسلر ویرایش کنید. گزینه ای برای ویرایش عکس های موجود در دستگاه یا ذخیره شده در فضای cloud شما وجود دارد. هم چنین می توانید یک کولاژ از تصاویر ایجاد کنید که تعدادی از سبک های مختلف را با هم ترکیب کنید. حتی برخی از عناصر تزئینی نیز در ابزار Templates وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

پس از انتخاب تصویر خود در برنامه ، باز کردن منوی “tools” مجموعه ای از ترفندهای عالی را ارائه می دهد که با ابزار crop نخستین قابلیت هایی هستند که می توانید از آن ها اتفاده کنید. انتخاب ابزار crop امکان انجام کارهای بسیاری را فراهم می کند. “Free mode” به شما امکان می دهد ناحیه مورد نظر برای برش را انتخاب کنید ، چندین نسبت ابعاد نیز وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. هم چنین جلوه های زیادی برای بازی کردن وجود دارد ، بنابراین می توانید عکس های خود را سفارشی کنید.

دانلود : Pixlr for Android

 

۲. Adobe Photoshop Express

اگر به دنبال ابزار کمی پیشرفته تر هستید ، از نسخه Express Adobe در برنامه مشهور جهانی فتوشاپ دیدن کنید. این برنامه برای ویرایش حرفه ای عکس ها طراحی شده است و قابلیت های بسیاری دارد.

برنامه به شما این امکان را می دهد تصاویر را از دستگاه ، ابر ، Lightroom (برنامه Adobe دیگر) یا کتابخانه دارایی Adobe خود انتخاب کنید. همچنین می توانید با دوربین گوشی عکس بگیرید و سپس ویرایش کنید. پس از انتخاب تصویری که می خواهید با آن کار کنید ، طیف وسیعی از گزینه ها ظاهر می شوند. فیلترها ، لبه ها و برچسب ها در دسترس هستند و می توانید با استفاده از آن ها  موارد جالبی را به عکس های خود اضافه کنید.

ابزار Crop انتخاب گسترده ای از نسبت های جنبه ای را ارائه می دهد و می توانید از آن ها استفاده کنید ، برخی از آن ها فوق العاده مفید هستند. به عنوان مثال تصویر را به اندازه های  ۱۶: ۹ یا ۶: ۴ برش دهید. البته Adobe یک قدم فراتر از بسیاری از برنامه ها قرار دارد. می توانید از میان” Facebook Page Cover” ، “Youtube Channel Art” ، و حتی اندازه های “Kindle” را انتخاب کنید! با این سطح کارایی ، Adobe Photoshop Express با اختلاف زیاد از رقبا پیشی می گیرد.

دانلود: Adobe Photoshop Express for Android

 

۳. Lit Photo Compress and Resize

برنامه فشرده سازی و تغییر اندازه عکس Lit Photo روشی بسیار آسان برای فشرده سازی ، برش و تغییر اندازه تصاویر است. این امر باعث می شود ارسال عکس از طریق ایمیل ، واتساپ یا پیام رسان فیس بوک ، امکان پذیر شود. این برنامه از نظر  navigation بسیار عالی است و  عملکردهای برنامه در هنگام راه اندازی نمایش داده می شود.

همان طور که گفته شد ، سه کار اصلی وجود دارد که برنامه می تواند انجام دهد. انتخاب یکی از گزینه ها سفارشی سازی بیشتر را از نظر تغییر اندازه تصویر ارائه می دهد. حالت فشرده سازی به شما امکان می دهد تصویر را از نظر کیفیت فشرده سازی کنید ، اندازه گیری بر حسب درصد یا بر اساس مگابایت اندازه گیری می شود. این کار اندازه فایل را کاهش می دهد.

اگر می خواهید ابعاد تصویر را تغییر دهید ، از طریق گزینه Resize به این هدف می رسید. باز هم ، این برنامه روش های مختلف تغییر اندازه را امکان پذیر می کند. شما می توانید این کار را از طریق شمارش پیکسل انجام دهید که به شما امکان می دهد بسته به کارهایی که می خواهید با تصویر انجام دهید ، نسبت ابعاد را حفظ کنید یا نه. به راحتی ، Resize نیز به شما امکان می دهد تا تصویر را در همان گزینه فشرده سازی کنید.

سرانجام ابزار Crop وجود دارد که بسیار محدود است ، زیرا تنها پنج نسبت برای برش عکس قابل استفاده است. با این وجود روش های زیادی برای برش محصول وجود دارد. بنابراین ، اگر تنها با یک انتخاب کوچک از قابلیت برش خودکار عکس خود می توانید کار کنید ، این یک برنامه عالی است.

دانلود: Lit Photo Compress and Resize for Android

 

۴. Codenia Image Size

Codenia یک راه حل عملی و در عین حال ساده برای تغییر اندازه تصویر ارائه می دهد. این برنامه ویژگی های زیادی دارد که در بسیاری از برنامه های مشابه خواهید یافت. در بخش “photo editor” گزینه های قابل تنظیم زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد تنظیمات مختلفی را در مورد ظاهر تصویر خود انجام دهید.

در واقع Codenia Image Size  عملکرد تغییر اندازه تصویر فوق العاده ای دارد. صفحه شامل تمام اطلاعات مورد نیاز در کنار خود تصویر است. در زیر نوار ابزار در بالای صفحه برنامه جعبه ای قرار دارد که حاوی اطلاعات مربوط به تصویر اصلی است که شامل جزئیات ابعاد اصلی عکس ، تاریخ گرفتن عکس  و dpi است.

در زیر جعبه اطلاعات ، کنترل های تغییر ارتفاع و عرض تصویر قرار دارند و می توانید حداکثر تا ۶۰۰۰ پیکسل را انتخاب و تنظیم کنید. شما می توانید ابعاد مورد نیاز خود را وارد کنید یا از ابعاد از پیش تعیین شده ، از طریق یک فهرست بازشو ، انتخاب کنید. هم چنین می توانید نسبت ابعاد را قفل کنید تا با وجود تغییر اندازه ، تصویر یکسان به نظر برسد.

در زیر عکس خود ، که در مرکز صفحه قرار دارد ، اطلاعات مربوط به اندازه فایل وجود دارد. این کار فوق العاده مفید است زیرا به شما امکان می دهد بعد از اتمام ویرایش ، اندازه پرونده اصلی تصویر و اندازه فایل حاصل را مشاهده کنید.

دانلود: Codenia Image Size for Android

 

۵. Resize Me

XnView توسعه دهنده نرم افزار شناخته شده رایانه ای در محافل کاربر کامپیوتر است. این برنامه سال ها یک ویرایشگر تصویر ساده بوده است و برنامه Resize Me موبایل آن ها ابزارهای عالی برای کاهش اندازه فایل ارائه می دهد. اگر یک برنامه تغییر اندازه تصویر با کاربرد آسان در لیست دانلود های شما قرار دارد ، این تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

راه اندازی برنامه به شما امکان می دهد عکسی از آلبوم خود انتخاب کنید ، یک عکس جدید بگیرید یا دسته ای از عکس ها را تبدیل کنید. دو گزینه اول پس از انتخاب یا گرفتن عکس ، به همان روش کار می کنند. شما می توانید از گزینه های چرخاندن آینه ای به صورت افقی و عمودی ، و همچنین چرخاندن تصویر استفاده کنید.

برش عکس بسیار آسان است ، با یک ابزار “free crop” همراه با مجموعه ای از نسبت های از پیش تعیین شده برای برش محصول می توانید اقدام کنید. گزینه نهایی به شما امکان می دهد اندازه را برای ذخیره تصویر ، که به عنوان یک لیست ارائه می شود ، انتخاب کنید. چند گزینه اول شامل یک مقدار درصد در کنار ابعاد است ، بنابراین می توانید بعد از اعمال کاهش ، تفاوت در اندازه فایل را مشاهده کنید.

دانلود: Resize Me for Android

 

منبع