برنامه کامپیوترکامپیوتر

معرفی بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر با پشتیبانی زبان فارسی

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر

 بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر

تمامی برندها و کسب و کارها به لوگویی نیاز دارند که تا مدت ها از ذهن مشتریان پاک نشود،البته این را هم فراموش نکنید که طراحی لوگو کار ساده ای نیست و برای داشتن یک لوگوی حرفه ای باید به نرم افزارهای طراحی لوگو مسلط باشید. در این مقاله به معرفی بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر موجود در بازار می پردازیم و با بیان معایب و مزایا، نقاط قوت و هزینه هر کدام، تصمیم گیری نهایی را بر عهده کاربران می گذاریم.

خوشبختانه در سال های اخیر، نرم افزارهای کامپیوتری متعددی برای طراحی حرفه ای لوگو به بازار عرضه شده اند. برای استفاده کردن از این نرم افزارها تنها کافی است که کمی خلاقیت و تجربه طراحی گرافیک داشته باشید. انتخاب نرم افزار طراحی لوگو مناسب به عواملی مانند بودجه، نیاز و تجربه طراحی شما بستگی دارد.

نکته: شما می توانید برای برای آشنایی با کاربردی ترین سایت های طراحی لوگو با کمک اینترنت و بدون کمک هیچ برنامه ای مبحث معرفی بهترین سایت های طراحی و ساخت لوگو به صورت آنلاین را مطالعه نمایید.

 

۱. بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای موبایل: Hatchful

نرم افزار Hatchful علاوه بر قابلیت نصب روی کامپیوتر،روی گوشی های هوشمند نیز قابل نصب است. عملکرد این نرم افزار مشابه سایر نرم افزارهای طراحی می باشد، با این تفاوت که قابلیت های بیشتری دارد.

بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر

مزایا:

  • اکثر قابلیت های آن رایگان است
  • قابل اجرا در گوشی های اندروید و iOS

 

معایب:

  • قابلیت های طراحی آن محدود است
  • قابلیت های شخصی سازی آن محدود است

 

دانلود و آموزش

 

این نرم افزار طراحی لوگو مناسب چه کسانی است؟

این نرم افزار مناسب کسانی است که به دنبال نرم افزارهای طراحی لوگوی رایگان در گوشی های هوشمند هستند و لوگوهای آماده می تواند نیاز آنها را برطرف کند.

 

۲. بهترین نرم افزار رایگان طراحی لوگو: Inkscape

این نرم افزار طراحی لوگو برای دسکتاپ طراحی شده است و علی رغم رایگان بودن،بسیار حرفه ای است و با نرم افزارهای پولی از نظر کارایی برابری می کند.نرم افزار Inkscape به طور مداوم به روز رسانی می شود و قابلیت تولید تصاویری با فرمت SVG را نیز دارد.

بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر

مزایا:

  • با وجود رایگان بودن،قابلیت های متنوعی دارد،از جمله تغییر فونت نوشته،پالت رنگی متنوع،وکتور های پیش ساخته و ابزار قلم
  • به روز رسانی مداوم
  • نرم افزاری حرفه ای و رایگان که با نرم افزارهای پولی موجود در بازار به رقابت می پردازد

 

معایب:

  • قابل اجرا نبودن در سیستم عامل مک
  • خروجی کار تنها با فرمت SVG ذخیره می شود

 

دانلود و آموزش

 

این نرم افزار طراحی لوگو مناسب چه کسانی است؟

این نرم افزار مناسب کسانی است که به دنبال نرم افزاری رایگان و در حین حال با کارایی و عملکرد بالا هستند و تمایلی به استفاده کردن از طرح های آماده ای که در سایر نرم افزارهای رایگان ارائه می شوند ندارند.همچنین طراحان حرفه ای و حتی افزاد مبتدی نیز می توانند به راحتی از این نرم افزار طراحی لوگو استفاده کنند.

 

۳. بهترین نرم افزار طراحی لوگو: Adobe Photoshop

نرم افزار ادوب فتوشاپ یکی از معروف ترین و محبوب ترین نرم افزارهایی است در زمینه طراحی لوگو نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. اگرچه محبوبیت این نرم افزار بیشتر به جنبه ی ادیت و ویرایش عکس ها برمیگردد،اما همچنان نباید از قابلیت های بی نظیر آن در طراحی لوگو غافل شد.از کاربردهای دیگر این نرم افزار می توان به نقاشی دیجیتال و طراحی های سه بعدی اشاره کرد.

در نرم افزار ادوب فتوشاپ به کمک قلم های نوری می توانید طرح لوگوی دلخواهتان را به سرعت روی صفحه بکشید و با اضافه کردن لایه های مختلف، ادیت های متنوع و با برطرف کردن ایرادات کار با کلید آندو،لوگویی بی نظیر طراحی کنید. نرم افزار ادوب فتوشاپ به دلیل داشتن چندین ابزار مختلف برای طراحی وکتور،این امکان را به کاربران می دهد تا طرح اولیه لوگوی خود را به خوبی بررسی کنند.

بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر

مزایا:

  • دارای براش های مختلف رسم و طراحی، از جمله براش نقاشی،قلم،سیاه قلم،آبرنگ و…
  • قابلیت طراحی سطوح مختلف، از جمله سطوح متالیک براق و سطوحی با سایه روشن های متنوع
  • قابلیت شخصی سازی همراه با امکان ذخیره سازی تنظیمات
  • یکپارچگی با سایر نرم افزارهای شرکت ادوب،از جمله Illustrator یا InDesign

 

معایب:

  • قابلیت های محدود در طراحی وکتور
  • پیچیپدگی و دشواری در یادگیری نرم افزار

 

دانلود و آموزش

 

این نرم افزار طراحی لوگو مناسب چه کسانی است؟

معمولا به دلیل پیچیدگی و قیمت نرم افزار ادوب فتوشاپ، افراد حرفه ای بیشتر از این نرم افزار استفاده می کنند.این نرم افزار مناسب کسانی است که به جزئیات و ظرافت کار اهمیت ویژه ای می دهند.

 

۴. بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای طرح های دستی: CorelDRAW

نرم افزار CorelDRAW یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین نرم افزارهای طراحی بین طراحان حرفه ای است که با نرم افزارهای طراحی شرکت ادوب که جزو بهترین های صنعت طراحی است رقابت می کند. وجه تمایز این نرم افزار با سایر نرم افزارهای رقیب، در قابلیت پیاده سازی و تبدیل طرح های دستی به طرح های گرافیکی به کمک قلم های نوری و هوشمند می باشد.به کمک این قلم ها به راحتی می توانید طرح های دستی خود را به طرح ها و وکتورهای گرافیکی تبدیل کنید.

یکی از بزرگترین ایرادات نرم افزار CorelDRAW، فرمت فایل های آن است، یعنی برای باز کردن خروجی و فایل های ذخیره شده در این نرم افزار حتما باید نرم افزار CorelDRW را در سیستم خود نصب کرده باشید، بنابراین اگر با توجه به شرایط کاری خود مجبور هستید تا فایل های اصلی را با مشتریانتان به اشتراک بگذارید، توصیه می کنیم به فکر استفاده کردن از این نرم افزار نباشید.

بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر

مزایا:

  • قابل اجرا در سیستم عامل ویندوز و مک
  • قابلیت تبدیل طرح های دستی و کاغذی به طرح های گرافیکی
  • قابلیت های نامحدود در طراحی

 

معایب:

  • گران بودن نرم افزار
  • استاندارد نبودن فرمت فایل های خروجی

 

دانلود و آموزش

 

این نرم افزار طراحی لوگو مناسب چه کسانی است؟

این نرم افزار مناسب کسانی است که طرح های دستی را به طرح های گرافیکی ترجیح می دهند و طراحی با قلم و خودکار برایشان لذت بخش تر است.

 

۵. بهترین نرم افزار چندکاره طراحی لوگو: Affinity Designer

تصاویر دیجیتالی معمولا به دو دسته تقسیم می شوند: وکتور و رستر. وکتورها تصاویری هستند که می توان سایز آنها را بدون اینکه کیفیتشان تغییر کند عوض کرد و رسترها تصاویری هستند که از مجموعه ای از پیکسل ها ساخته شده اند. بیشتر نرم افزارهای طراحی تنها یکی از این دو تصویر را پشتیبانی می کنند، اما نرم افزار Affinity Designer، قابلیت طراحی هر دو تصویر را به کاربران ارائه می دهد.

اگرچه رسترها کاربرد زیادی در زمینه طراحی لوگو ندارند، اما می توان از آنها برای ایجاد طرح های گرافیکی، بافت و سایه روشن در طراحی های لوگو استفاده کرد، به همین دلیل طراحان حرفه ای به جای خریداری چند نرم افزار مختلف با کارایی های گوناگون،ترجیح می دهند از یک نرم افزار چندکاره مانند نرم افزار Affinity Designer استفاده کنند.

بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر

مزایا:

  • پشتیبانی از وکتور و رستر
  • پیوستگی و یکپارچگی با سایر نرم افزارهای طراحی لوگو و قابلیت ذخیره سازی خروجی کار با فرمت های مختلف و حتی فرمت PSD
  • قابلیت های حرفه ای نرم افزار در مقایسه با قیمت آن
  • عضویت رایگان

 

معایب:

  • اگرچه این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارهای طراحی لوگو از قابلیت های بیشتری برخوردار است، اما در مقایسه با نرم افزارهای طراحی حرفه ای، کمبودهایی دارد مانند نداشتن خطوط تنظیم کننده پرسپکتیو

 

دانلود و آموزش

 

این نرم افزار طراحی لوگو مناسب چه کسانی است؟

این نرم افزار مناسب طراحان حرفه ای است که به دنبال یک نرم افزار طراحی لوگوی ارزان هستند و باید با هر دو تصویر وکتور و رستر کار کنند.

 

۶. بهترین و جامع ترین نرم افزار طراحی لوگو: Adobe Illustrator

این نرم افزار علی رغم قدیمی بودن(در سال ۱۹۸۷ روانه بازار شد)، جزو بهترین نرم افزارهای طراحی در صنعت طراحی است و تمام استاندارد های یک نرم افزار طراحی را دارد و جزو محبوب ترین نرم افزارهای طراحی وکتور می باشد. از قابلیت های نامحدود این نرم افزار علاوه بر طیف رنگی متنوع، قابلیت تایپوگرافی، افکت های متنوع و … می توان به کنترل طراح بر روی حرکات قلم و ابزارهای مختلف اشاره کرد.قابلیت های نرم افزار Adobe Illustrator محدود به طراحی لوگو نیست و این نرم افزار جزو بهترین نرم افزارها در زمینه طراحی وکتور است.

بهترین برنامه های حرفه ای طراحی لوگو در کامپیوتر

مزایا:

  • دارای تمام ابزارهای طراحی وکتور، از جمله لایه ها، ابزارهای رسم،افکت های متنوع، نقاشی های طبیعی، گریدینت و…
  • دارای ویدیوهای اموزشی انلاین
  • یکپارچگی با سایر نرم افزارهای شرکت ادوب، از جمله Illustrator یا InDesign
  • قابلیت شخصی سازی همراه با امکان ذخیره سازی تنظیمات

 

معایب:

  • پیچیپدگی و دشواری در یادگیری نرم افزار

 

دانلود و آموزش

 

این نرم افزار طراحی لوگو مناسب چه کسانی است؟

این نرم افزار مناسب کسانی است که کار طراحی لوگو را به طور حرفه ای دنبال می کنند و به دنبال نرم افزاری با قابلیت طراحی وکتور هستند.

 

بهترین نرم افزار طراحی لوگو کدام است؟

نرم افزارهای طراحی لوگوی بیشماری در بازار وجود دارد و انتخاب نرم افزار طراحی لوگو مناسب به عواملی مانند نیاز و تجربه طراحی شما بستگی دارد. اگر برای کار حرفه ای و بلندمدت می خواهید قطعا نرم افزار ایلوستریتور بهترین است.

البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر صاحب کسب و کاری هستید، بهتر است برای طراحی لوگو از طراحان حرفه ای لوگو کمک بگیرید. اگر چه انتخاب درست نرم افزارهای طراحی لوگو می تواند در نتیجه کار نقش مهمی ایفا کنند، اما در نهایت این تجربه و خلاقیت طراحان است که می تواند به نتایج و طراحی های بی نظیر تبدیل شود، به همین دلیل سعی کنید همیشه با حرفه ترین افراد و نرم افزارها کار کنید.

 

منبع