برنامه کامپیوترکامپیوتر

معرفی و دانلود بهترین آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز

دانلود بهترین آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز

هدف واقعی تعداد کمی از آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز ، محافظت و ویروس کشی کامپیوتر و لپ تاپ است و سایر آنتی ویروس های رایگان معمولا بد افزارهایی هستند که هدف واقعی آن ها، سرقت اطلاعات شخصی افراد است. شاید این حرف را باور نکنید، اما باید بدانید که این موضوع در دنیای ویندوز که میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا دارد، حقیقت دارد و هدف ویروس ها و بد افزارها، دستیابی به اطلاعات کاربران است؛ بنابراین باید حواستان را جمع کنید تا قربانی یکی از این آنتی ویروس ها نشوید و فقط برنامه های قانونی و تایید شده با سابقه درخشان را دانلود کنید.

بعد از تست بیش از ۸۰ آنتی ویروس مختلف، در این مقاله سعی کرده ایم تا بهترین آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگرچه تمام نرم افزارهای رایگان، کاربران را با محدود هایی رو به رو می کنند، اما همچنان می توانید به کمک آنتی ویروس های معرفی شده در این مقاله، امنیت ویندوز خود را تضمین و آن را به طور کامل ویروس کشی کنید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی و دانلود آنتی ویروس های بدون نیاز به اینترنت و آفلاین مبحث دانلود بهترین برنامه های آنتی ویروس کامپیوتر بدون نیاز به آپدیت و اینترنت را مطالعه نمایید.

 

معرفی اجمالی ۵ تا از بهترین آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز در سال ۲۰۲۰:

۱. Panda: این آنتی ویروس جزو بهترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز با بیشترین کاربر در جهان در سال ۲۰۲۰ است.

۲. Avira: این آنتی ویروس جزو قوی ترین آنتی ویروس ها در صنعت تکنولوژی است و از ویندوز در برابر بد افزارها محافظت می کند.

۳. Sophos: این آنتی ویروس جزو بهترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز برای خانواده ها است، استفاده از آن بسیار راحت و دارای قفل های کودک می باشد.

۴. Kaspersky: این آنتی ویروس چند منظوره قابلیت های دیگری مانند فیلتر شکن و مدیریت رمز عبور نیز دارد.

۵. Bitdefender: این آنتی ویروس جزو ساده ترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز است و مناسب ویندوزهای با CPU پایین می باشد.

همانطور که می دانید با نصب ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ، برنامه های محافظ ویندوز نیز به طور خودکار روی آن ها نصب می شوند؛ اما مشکل اصلی برنامه های محافظ ویندوز این است که آن ها برای محافظت از حمله های سایبری و محافظت آنلاین کافی نیستند و شرکت ماکروسافت نیز به ندرت آن ها را به روز رسانی می کند؛ بنابراین برای محافظت و حفظ امنیت کامپیوتر و لپ تاپ خود باید از آنتی ویروس های موجود در بازار کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که آنتی ویروس های رایگان موجود در بازار نمی توانند به طور کامل از کامپیوتر و لپ تاپ محافظت کنند و محدودیت هایی دارند. این را هم فراموش نکنید که نرم افزارهای رایگانی که در اصل پولی هستند، هیچوقت قابل اعتماد نیستند و نباید از آن ها استفاده کرد.
معمولا در آنتی ویروس های رایگان برای داشتن بالاترین سطح امنیت، کاربران باید پولی پرداخت کنند تا تمام قابلیت های آنتی ویروس فعال شود؛ مانند آنتی ویروس Malwarebytes و TotalAV.

برای مثال، معمولا قابلیت محافظت از کامپیوتر و لپ تاپ از باج افزارها، جزو ویژگی های پولی آنتی ویروس ها است. باج افزارها با قفل کردن کامپیوتر و لپ تاپ یا فایل های شخصی افراد، از کاربران در خواست پول می کنند تا فایل هایشان را آزاد کنند؛ بنابراین بهتر است ریسک نکنید و از یک آنتی ویروس پریمیر استفاده کنید تا امنیتتان تضمین شود.

آنتی ویروس Panda، یکی از آنتی ویروس های رایگان ویندوز است که علی رغم رایگان بودن، قابلیت های بسیار زیادی دارد، اما با این حال نسخه پریمیر تمام محصولات نسبت به نسخه رایگان خود، قابلیت های بیشتری دارند.

 

نحوه رتبه بندی بهترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز

اگرچه بیشتر برندها، نسخه های رایگان محصولات خود را نیز روانه بازار می کنند، اما توجه داشته باشید که کیفیت و قدرت حفظ امنیت نسخه های پولی با نسخه های رایگان قابل مقایسه نیست. نقش بیشتر آنتی ویروس های رایگان، تنها به اسکن کردن ویروس ختم می شود و بعضی از آن ها بد افزارها را شناسایی می کنند، اما حذف کردن آن ها پولی است. برای انتخاب و رتبه بندی ۵ تا از بهترین آنتی ویروس های رایگان، به موارد زیر توجه داشته ایم:

  • کاملا رایگان باشد. یکی از ترفندهای برندها برای جذب مشتریان این است که به کاربران اجازه می دهند تا به طور آزمایشی و رایگان از محصولات آن ها استفاده کنند و سپس در صورت رضایت و ادامه در قبال آن محصول پول پرداخت کنند؛ بنابراین می توانید از رایگان بودن کامل آنتی ویروس های معرفی شده در این مقاله مطمئن باشید.
  • کاربران را غافلگیر نکند. سعی کرده ایم آنتی ویروس هایی را معرفی کنیم که به طور شفاف عمل می کنند و با درخواست های پولی، کاربران را غافلگیر نمی کنند.
  • به طور کامل از ویندوز محافظت کنند. با اطمینان کامل ادعا می کنیم تمام آنتی ویروس های معرفی شده در این مقاله، به طور کامل از کامپیوتر و لپ تاپ محافظت می کنند.
  • تست شده باشند. قبل از معرفی ۵ تا از بهترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز، تک تک آن ها را امتحان کرده ایم. در نتیجه صد در صد می توانید به آن ها اطمینان کنید.
  • قابلیت های بیشتری داشته باشند. نباید انتظار داشته باشید که برندها بهترین محصولات خود را به طور رایگان در اختیار مشتریان بگذارند؛ اما در انتخاب این آنتی ویروس ها تلاش کرده ایم تا آن هایی را انتخاب کنیم که نسبت به سایر آنتی ویروس های رایگان، قابلیت های بیشتری داشته باشند.

 

بدترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز

از آن جایی که زمان بسیار زیادی را صرف تحقیق درباره ی بهترین آنتی ویروس های رایگان کرده ایم، حالا سعی می کنیم به معرفی چند تا از بدترین آنتی ویروس های رایگان نیز بپردازیم:

  • Avast/AVG: اگرچه آنتی ویروس Avast یا AVG به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد، اما این برند اخیرا شکایاتی درباره زیر پا گذاشتن حریم خصوصی کاربران داشته است، بنابراین برای محافظت از ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ توصیه نمی شود.
  • ZoneAlarm: در سایت این شرکت می توانید به طور رایگان فایروال و آنتی ویروس آن را دانلود کنید. فایروال این شرکت حرف ندارد و از ویندوز در برابر حمله های دیجیتالی به طور کامل محافظت می کند؛ اما آنتی ویروس آن تعریف زیادی ندارد و نمی تواند به طور کامل از ویندوز در برابر بد افزارها محافظت کند.
  • Norton: اگرچه این آنتی ویروس جزو بهترین آنتی ویروس های جهان است، اما ایراد آن این است که قابلیت آزمایش رایگان ندارد.

 

بهترین آنتی ویروس های رایگان ویندوزعبارتند از:

 

۱. آنتی ویروس رایگان Panda – بهترین آنتی ویروس رایگان ویندوز

آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز

آنتی ویروس رایگان Panda، یک آنتی ویروس سبک و مطمئن است که استفاده از آن نیز بسیار راحت است. این آنتی ویروس را به کسانی پیشنهاد می کنیم که مبتدی هستند و دوست ندارند درگیر تنظیمات پیچیده نرم افزارها شوند. برای استفاده کردن از آن تنها کافی است تا برنامه را اجرا کنید، همین.

اگرچه آنتی ویروس پاندا نسبت به سایر آنتی ویروس های معرفی شده در این لیست، ناشناخته تر است، اما اسکنر ویروس آن فوق العاده عمل می کند و می تواند صد درصد ویروس های ویندوز را از بین ببرد. همچنین فایروال آن بسیار قوی است و نسبت به سایر آنتی ویروس های رایگان ویندوز، بهتر عمل کرده و از حمله های سایبری جلوگیری می کند.

مزیت دیگر آنتی ویروس پاندا، داشتن VPN می باشد. همیشه توصیه می کنیم هنگام استفاده از اینترنت وای فای، حتما از یک VPN کمک بگیرید، زیرا هکرها می توانند به راحتی از این طریق کاربران را هک کرده و از اطلاعات شخصی آنها سو استفاده کنند. VPN آنتی ویروس پاندا، هر روز ۱۵۰ مگابایت اینترنت مصرف می کند.

در مجموع می توان گفت که آنتی ویروس پاندا، بهترین آنتی ویروس رایگان ویندوز در سال ۲۰۲۰ است.

بررسی نهایی:

آنتی ویروس رایگان پاندا، جزو قوی ترین و ساده ترین آنتی ویروس های ویندوز می باشد که می تواند صد در صد از ویندوز محافظت کند. این آنتی ویروس به تنظیمات پیچیده ای نیاز ندارد. VPN بسیار قوی دارد، اما هر روز ۱۵۰ مگابایت اینترنت مصرف می کند. در صورتی که به قابلیت های بیشتری مانند مدیریت رمز عبور، قفل کودک و محافظت از ویندوز در برابر بد افزارهای پیشرفته نیاز داشته باشید، باید نسخه پیشرفته آن را تهیه کنید؛ اما در مجموع این آنتی ویروس می تواند به طور قابل توجهی از ویندوز در برابر ویروس ها محافظت کند.

 

۲. آنتی ویروس رایگان Avira – بهترین آنتی ویروس برای بالا بردن امنیت در فضای اینترنت

آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز

آنتی ویروس رایگان Avira علاوه بر محافظت از ویندوز در برابر ویروس ها، فضای امنی را هنگام استفاده از مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس نیز ایجاد کرده و از جرایم اینترنتی مانند فیشینگ و ورود به سایت های نامعتبر جلوگیری می کند.

فعالیت های محافظتی آنتی ویروس آویرا در یک فضای ابری (Cloud) اتفاق می افتد، یعنی اکثر آنالیزها و محافظت در برابر بد

افزارها، در واقع درون کامپیوتر یا لپ تاپ رخ نمی دهد. استفاده از این تکنولوژی بر پایه فضای ابری دو مزیت مهم به همراه دارد.

اولین مزیت آن است که روش های محافظتی آنتی ویروس آویرا در مقابله با بد افزارها مخفی باقی می ماند و همین امر موجب می شود تا آنتی ویروس آویرا همواره چند قدم از هکرها جلو تر باشد.
و دومین مزیت آن است که آنتی ویروس آویرا به فضای بسیار کمتری نیاز خواهد داشت. در واقع آنتی ویروس آویرا یکی از کم حجم ترین و سبک ترین آنتی ویروس های موجود در بازار است.

از آن جایی که آنتی ویروس آویرا به سادگی در ویندوز قابل اجرا است، بنابراین حتی در نسخه های قدیمی تر ویندوز نیز به راحتی می تواند نصب شود. اگر سرعت کامپیوتر یا لپ تاپتان بعد از مدتی کند می شود و یا هنگ می کند، توصیه می کنیم از آنتی ویروس آویرا استفاده کنید.

بررسی نهایی:

اگر تنها به دنبال آنتی ویروسی هستید که از ویندوز به طور کامل در برابر بد افزارها محافظت کند، پس حتما آنتی ویروس آویرا را امتحان کنید. آنتی ویروس آویرا قطعا یکی از سبک ترین آنتی ویروس ها است، بنابراین هنگام استفاده مشکلی برای ویندوز ایجاد نخواهد کرد.

 

۳. آنتی ویروس رایگان Sophos Home – بهترین آنتی ویروس برای والدین

آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز

همان طوری که می دانید فضای اینترنت ممکن است پر از چیزهای ناجوری باشد که برای کودکان مناسب نباشد. والدین با نصب این آنتی ویروس رایگان می توانند از سالم بودن فضای اینترنت برای کودکان خود مطمئن شوند و کاری کنند تا فرزندانشان به وب سایت هایی که مناسب سنشان نیست، دسترسی نداشته باشند.

به کمک این آنتی ویروس والدین می توانند فعالیت های فرزندانشان را در فضای اینترنت زیر نظر بگیرند و ورود آن ها به وب سایت های نامناسب را محدود کنند.
آنتی ویروس رایگان Sophos Home، از ویندوز در برابر بد افزارها محافظت کرده و از ورود خودکار به وب سایت های مزاحم و نامناسب جلوگیری می کند.

بررسی نهایی:

آنتی ویروس رایگان Sophos Home یکی از کارآمدترین آنتی ویروس هایی است که برای والدین کنترل بیشتری روی فعالیت های اینترنتی فرزندانشان فراهم می کند. نسخه پریمیر این آنتی ویروس مناسب خانواده های پرجمعیت است و ده کاربر می توانند از آن استفاده کنند.

 

۴. آنتی ویروس رایگان Kaspersky Security Cloud _ بهترین آنتی ویروس چند منظوره

آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز

آنتی ویروس Kaspersky Security Cloud یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز است که به طور کامل ویروس ها را اسکن کرده و بد افزارها را شناسایی می کند.

این آنتی ویروس علاوه بر اسکن ویروس ها و شناسایی بد افزارها، سیستم را تمیز کرده و همواره از بروز تهدیدات جدید جلوگیری می کند. از قابلیت های دیگر این آنتی ویروس چند منظوره می توان به داشتن VPN، Password manager و جلوگیری از ورود به وب سایت های خطرناک اشاره کرد.

VPN این آنتی ویروس عملکرد بسیار خوبی دارد، سرعت کامپیوتر و لپ تاپ را پایین نمی آورد و محدودیت های ورود به سایت های فیلتر شده را از بین می برد؛ اما متاسفانه برای استفاده از آن باید روزانه از ۲۰۰ مگابایت از حجم اینترنت خود چشم پوشی کنید.

Password manager این آنتی ویروس با محدودیت هایی رو به رو است و تنها قابلیت ذخیره سازی ۱۵ Login مختلف را دارد که این تعداد برای اکثرا کاربران کافی نیست.

بررسی نهایی:

آنتی ویروس رایگان Kaspersky Security Cloud، یک آنتی ویروس چند منظوره قدرتمند است. VPN و Password manager آن به دلیل داشتن یک سری محدودیت ها، نسبت به سایر محصولات کارایی زیادی ندارند؛ اما اگر ب دنبال یک آنتی ویروس رایگان قوی با قابلیت های بیشتری هستید، پیشنهاد می کنیم حتما این آنتی ویروس را امتحان کنید.

 

۵. آنتی ویروس رایگان Bitdefender – بهترین آنتی ویروس برای محافظت از ویندوزهای ساده

آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز

آنتی ویروس رایگان Bitdefender مناسب کسانی است که به دنبال یک آنتی ویروس قوی و در عین حال ساده هستند. این آنتی ویروس به گونه ای طراحی شده است که تنها در صورت وجود ویروس و موارد مشکوک به کاربران هشدار می دهند و به طور خودکار بعد از اسکن کردن بد افزارها و ویروس ها، تمام آن ها را حذف می کنند.

اگر در یک آنتی ویروس به دنبال قابلیت های بیشتری مانند داشتن VPN، Password Manager، قفل کودک و… هستید، قطعا این آنتی ویروس انتخاب مناسبی نیست؛ اما با این حال این آنتی ویروس همچنان عملکرد قابل قبولی دارد و سرعت کامپیوتر و لپ تاپ را پایین نمی آورد.
با بررسی نظرات کاربران می توان به این نتیجه رسید که اسکنر بد افزار آنتی ویروس Bitdefender، یکی از قوی ترین اسکنرهای موجود در بازار می باشد و جدیدا قابلیت دیگری به آن اضافه شده است که به کمک آن می توان از ویندوز در برابر باج افزارها نیز محافظت کرد. اسکنر این آنتی ویروس بسیار سریع عمل می کند، به طوری که می توان ادعا کرد که به محض نصب شدن آن، تمام بد افزارها و باج افزارها به سرعت بلاک می شوند.

همچنین این آنتی ویروس با معرفی تمام سایت های مشکوک به فیشینگ، از تهدیدات و خطرات مربوط به آن نیز جلوگیری می کند.

بررسی نهایی:

اگرچه آنتی ویروس Bitdefender، نسبت به سایر آنتی ویروس های معرفی شده از قابلیت های کمتری برخوردار است، اما قطعا این آنتی ویروس یکی از ساده ترین آنتی ویروس های موجود در بازار است که عملکرد قابل قبولی نیز دارد. اگر به دنبال آنتی ویروسی هستید که ویندوزتان را صد در صد از خطرات بد افزارها دور نگه دارد، آنتی ویروس Bitdefender می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

سوالات متداول

 

منظور از آنتی ویروس رایگان چیست؟

در واقع چیزی به نام آنتی ویروس رایگان اصلا وجود ندارد، زیرا کاربران همیشه باید در ازای محصولات، چیزی بپردازند. بیشتر شرکت های سازنده آنتی ویروس، ورژن پریمیر برنامه های خود را پیشنهاد می دهند و محدودیت هایی را برای ورژن برنامه های رایگان خود در نظر می گیرند. شرکت ها از این طریق و با ارسال تبلیغات مداوم تلاش می کنند تا کاربران بعد از مدتی به مشتریان دائمی آن ها تبدیل شوند و نسخه های پریمیر آن ها را که پولی هستند خریداری کنند.

بعضی از شرکت های سازنده آنتی ویروس های رایگان، اطلاعات کاربران را با اهداف بازاریابی به سایر شرکت های بزرگ می فروشند.
اگر از آن دسته از افرادی هستید که با اهداف عادی و روزمره از اینترنت استفاده می کنید، احتمالا آنتی ویروس های رایگان کارتان را راه می اندازد، اما اگر در مجموع جزو آن دسته ای هستید که اطلاعات مهمی در کامپیوتر و لپ تاپتان وجود دارد، همیشه بهتر است به آنتی ویروس های پولی با کیفیت عالی تر اعتماد کنید.

 

چرا به جای محافظ ویندوز باید از آنتی ویروس رایگان استفاده کنیم؟

محافظ ویندوز محصول خوبی است، اما تنها نیاز های اولیه ویندوز را می تواند تامین کند. اگرچه این محصول به خوبی در برابر ویروس ها عمل می کند و عملکرد فایروال آن نیز قابل قبول است، اما نمی تواند از کامپیوتر و لپ تاپ در مقابل حمله های سایبری، باج افزارها یا کلاه برداری های فیشینگ محافظت کند.

بیشتر آنتی ویروس های رایگان مانند آویرا، از ویندوز در برابر خطرات گفته شده محافظت می کند و حملات سایبری را به حداقل ممکن می رساند.

 

رایج ترین انواع ویروس هایی که به ویندوز کامپیوتر ها حمله می کنند کدامند؟

تروجان ها رایج ترین ویروسی هستند که هکرها تلاش می کنند تا به کمک آن، اطلاعات شخصی افراد را بدزدند. تروجان ها مشابه سایر فایل ها مانند .exe و.doc هستند. در صورتی که روی سیستمتان آنتی ویروس نصب نکرده باشید، با دانلود کردن این فایل ها، با خطرات بسیار جدی مواجه خواهید شد و ممکن است تمام اطلاعات شخصی تان در اختیار هکرها قرار بگیرد. با نصب یک آنتی ویروس مناسب می توانید از نبود چنین ویروس هایی در ویندوز خود مطمئن شوید.

هر روز شاهد به وجود آمدن میلیون ها ویروس جدید و خطرناک ویندوز هستیم، بنابراین همیشه سعی کنید تا از آخرین نسخه به روز رسانی شده آنتی ویروس ها استفاده کنید.

 

منبع