برنامه iOSبرنامه اندرویدموبایل

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

سال های قبل برای یادگیری زبان انگلیسی منتظر کلاس های زبان بودیم اما حالا با همه گیر شدن موبایل و دسترسی به اطلاعات فقط با یک کلیک دیگر مجبور نیستیم منتظر کلاس های زبان بمانیم و یا از روش های آزمون و خطا یاد بگیریم. در این مقاله بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی را برای یادگیری بهتر معرفی خواهیم کرد.

نکته: شما می توانید برای آشنایی و دانلود بهترین برنامه های افزایش کیفیت عکس روی گوشی و ویندوز و به همراه معرفی سایت بالا بردن کیفیت عکس بدون نیاز به نصب برنامه مبحث آموزش روش های افزایش کیفیت عکس روی گوشی اندروید، آیفون و کامپیوتر را مطالعه نمایید.

 

مزایای استفاده از برنامه های زبان انگلیسی

استفاده از برنامه زبان های انگلیسی یکی از موثرترین روش های یادگیری زبان است و مزایای خاصی دارد. در ادامه برخی از مهمترین مزایای استفاده از اپلیکیشن های زبان انگلیسی را بررسی می کنیم.

  • مقرون به صرفه: اولین و مهمترین دلیل مقرون به صرفه بودن اپلیکیشن ها است. با وجود رایگان بودن بسیاری از اپلیکیشن ها اما بسیار مفید می باشند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن ها را دانلود کرده و از آنها استفاده کنید.
  • یادگیری براساس سرعت کاربر: اپلیکیشن های زبان انگلیسی امکان یادگیری با سرعت دلخواه را فراهم کرده اند. می توانید از همان قسمتی که متوقف شده اید، ادامه دهید و در صورت نیاز درس ها را تکرار کنید.
  • انعطاف پذیری زمانی: با استفاده از اپلیکیشن های زبان انگلیسی می توانید درس ها یا فعالیت ها را بر اساس زمان بندی خود انجام دهید و همچنین در هر زمان دلخواه به محتوا دسترسی پیدا کنید.
  • سرگرم کننده و تعاملی: اپلیکیشن های زبان روی گوشی به شما انعطاف پذیری و آزادی می دهند و باعث می شوند تا به کسالت و خستگی در یادگیری غلبه کنید. در بیشتر موارد محتویات اپلیکیشن ها تعاملی هستند و یادگیری را سرگرم کننده می کنند. می توانید بازی کنید، موسیقی گوش دهید، امتیاز کسب کنید و سطح به سطح جلو روید.

 

اپلیکیشن زبان انگلیسی چیست؟

اپلیکیشن نرم افزاری است که برای اجرا روی دستگاه هایی مانند گوشی، تبلت و یا ساعت های هوشمند طراحی شده اند. اپلیکیشن های زبان انگلیسی نیز با هدف بهبود مهارت های زبان برای کاربران طراحی شده اند. با دانلود و نصب این اپلیکیشن ها روی دستگاه می توانید به منابع زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید و در هر مکان یا هر زمانی انگلیسی یاد بگیرید. بیشتر آموزش ها با توجه به سطح و نیاز کاربر قابل سفارشی سازی است.

 

بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی

راه های زیادی برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی وجود دارد که یادگیری از طریق اپلیکیشن ها یکی از موثرترین روش ها است. در ادامه تعدادی از بهترین اپلیکیشن های زبان انگلیسی معرفی شده است که تقریبا همه آنها با ترجمه فارسی هستند و آنهایی هم که ترجمه فارسی ندارند به زبان کاملا ساده برنامه ریزی شده اند که براحتی یاد بگیرید.

ما کمی در انتخاب اپلیکیشن های مان سخت گیر هستیم حتما در این مورد اطلاع دارید. بنابراین پس از گشت و گذار چند روزه، ۹ اپلیکیشن را بیشتر در لیست نتوانستیم جای دهیم!

 

۱- اپلیکیشن Embibe – Learning Outcomes App

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

اپلیکیشن Embibe – Learning Outcomes App يک برنامه منحصر به فرد براي همه است. محتواي آموزشي آن برای هر فرد به طور جداگانه قابل طراحي است. این اپلیکیشن با ويژگي هاي منحصر به فرد و کاربر محور خود به عنوان يکي از بهترين برنامه هاي يادگيري زبان شناخته شده است. در این اپلیکیشن می توانید اهداف خود را تعيين کنيد، آموزش های اختصاصی دریافت کنید و نيازهاي يادگيري خود را از طريق هوش مصنوعي (AI) تحلیل کرده تا به اهداف تعيين شده خود برسيد.

بسیار مناسب دانش آموزانی است که در مدرسه درس زبان انگلیسی دارند. آنها مي توانند با مرور مطالب آموزشي، فيلم هاي تعاملي و آموزش های فردی نمرات تحصيلي خود را بهبود دهند.

علاوه بر اين با استفاده از مطالب تمريني، آزمون های شبیه سازی شده و نکات و استراتژي های ارائه شده مي توانید چالش برانگيزترين آزمون ها و مصاحبه ها را نيز به راحتي پشت سر بگذارید.

 

۲- اپلیکیشن ELSA Speak: Online English Learning & Practice

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

English Language Speech Assistant (ELSA) یک اپلیکیشن برای تلفظ است که با استفاده از آن می توانید انگلیسی را روان تر و با اطمینان صحبت کنید.

وقتی به مهارت های زبان انگلیسی فکر می کنیم، لهجه اولین چیزی است که به ذهمان می رسد. این برنامه به کاربر امکان می دهد انگلیسی را از طریق بازی های سرگرم کننده در تلفظ، استرس کلمات، ریتم و لحن تمرین کند. صدای کاربر را با گوینده زبان اصلی مقایسه می کند و بازخورد آن را به سرعت برمیگرداند و همچنین دستوراتی برای اصلاح تلفظ ارائه می دهد. این ویژگی اپلیکیشن باعث می شود تا کاربر روی صداهای چالش برانگیز خود کار کرده و لهجه و مهارت های گفتاری خود را بهبود دهد.

اگر برای آزمون های زبان انگلیسی مانند IELTS، TOEFL، TOEIC آماده می شوید یا اینکه به دنبال تمرین های پیشرفته مکالمات انگلیسی هستید، این اپلیکیشن نیازهای شما را برآورده می کند.

 

۳- اپلیکیشن Learn English – Listening And Speaking

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

اگر به طور خودآموز به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید و می خواهید آن را در کوتاه ترین زمان و به طور موثر یاد بگیرید، اپلیکیشن Learn English – Listening And Speaking طراحی شده توسط PORO گزینه مناسبی است. با ارائه ۷۵۰ درس صوتی به زبان اصلی در مکالمات رایج و روزانه انگلیسی، کاربران می توانند موضوعات مختلف از سلام و احوالپرسی، معرفی خود، گفتگوهای کوتاه گرفته تا مکالمات تجاری را با روش های جالب یاد بگیرند.

همچنین زبان آموزان می توانند مفاهیم یاد گرفته شده را در بازی های تعاملی تمرین کنند. علاوه بر این حاوی داستان ها و مقالات خبری هیجان انگیز است که به بهبود مهارت های گوش دادن و واژگان (کلمات، عبارات، شیوه صحبت کردن و تلفظ با لحن) کمک می کند.

این اپلیکیشن برای زبان آموزان در تمام سطوح مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته مناسب است.

 

۴- اپلیکیشن Hello English طراحی شده توسط CultureAlley

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

با اپلیکیشن Hello English با اطمینان انگلیسی صحبت کنید. برنامه Hello English طراحی شده توسط CultureAlley یکی از بهترین برنامه های آموزشی یادگیری زبان انگلیسی است. آیا می خواهید با اطمینان در مصاحبه انگلیسی شرکت کنید یا دوستانتان را تحت تأثیر قرار دهید یا امتحان زبان خود را با خیال راحت پاس کنید؟ اپلیکیشن Hello English با ۴۷۵ درس تعاملی، بازی، ویدئوهای تمرینی و کتاب های الکترونیکی رایگان به شما کمک می کند.

با این اپلیکیشن می توانید مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن خود را بهبود دهید. این اپلیکیشن دو سال متوالی (۲۰۱۸ و ۲۰۱۷) توسط Google’s Editor’s Choice انتخاب شد و همچنین در سال ۲۰۱۷ توسط IAMAI در هند به عنوان بهترین اپلیکیشن موبایل شناخته شد.

 

۵- اپلیکیشن Duolingo: Learn English Free

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

اپلیکیشن Duolingo شیوه یادگیری زبان انگلیسی را با درس های کوتاه خود که بیشتر شبیه بازی هستند تغییر داده است. این اپلیکیشن به تمرین صحبت کردن، خواندن، گوش دادن، واژگان و تلفظ زبان انگلیسی کمک می کند. می توانید با عبارات پایه شروع کنید و رو به یادگیری جملات کامل پیش بروید. می توانید هر روز کلمات جدید یاد بگیرد.

درس های کوچک و امکان بررسی میزان پیشرفت یادگیری باعث شده تا این اپلیکیشن به یک برنامه کاربر پسند تبدیل شود.

 

۶- اپلیکیشن Cake: Learn English for Free

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

آیا می خواهید مهارت های زبان خود را تقویت کنید؟ نیازی نیست بیشتر بگردید. اپلیکیشن CAKE این امکان را فراهم کرده تا بدون هیچ هزینه ای به زبان اصلی صحبت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید اینه که صدای خود را با استفاده از ابزار برنامه ضبط کنید و با تشخیص گفتار توسط هوش مصنوعی می توانید سطح و موقعیت خود را تشخیص دهید. در نتیجه می توانید تلفظ خود را اصلاح کرده و با تمرین به سرعت مانند یک فرد انگلیسی زبان صحبت کنید.

 

۷- اپلیکیشن ۵۰۴ لغت ضروری (با ترجمه فارسی)‎

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

احتمالا نام کتاب ۵۰۴ را شنیده اید! این اپلیکیشن همین کتاب را تبدیل به اپلیکیشن اندروید کرده و همانطور که کلمات و جملات را مشاهده می کنید می توانید تلفظ و معنای آنها را نیز مشاهده نمایید. یک اپلیکیشن کاملا رایگان فارسی که میزان رضایت کاربران نیز از آن بسیار قابل قبول بوده است.

 

۸- اپلیکیشن Speak English Fluently

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

این اپلیکیشن به بهبود مهارت های مکالمه و گوش دادن کمک می کند. فایل های صوتی آن به لهجه آمریکایی می باشد، در نتیجه راحت تر می توانید به مهارت ها مسلط شوید. به دلیل داشتن هر دو صدای آنلاین و آفلاین استفاده از آن برای کاربران راحت است. همچنین دارای لیستی از عبارات و اصلاحات رایج انگلیسی است که می توانید از آنها در مکالمات روزمره خود استفاده کنید. ویژگی “ضبط صدا” نیز به کاربر کمک می کند تا صدای خود را ضبط کرده و آن را با جملات اصلی مقایسه کند.

 

۹-دیکشنری تحلیلگران (بهترین دیکشنری با معنای فارسی)

معرفی بهترین برنامه های آموزش زبان با ترجمه فارسی

تحلیلگران جزو دیکشنری های انگلیسی به فارسی عالی و کم اشتباه است. هنگامی كه تصمیم می گیرید زبان جدیدی بیاموزید ، خرید یك لغت نامه معتبر از اصلی ترین نیازهای شماست. در دیکشنری تحلیلگران TDictionary تمامی واژه های لغت نامه های عمومی و تخصصی فارسی گرد آوری شده و به آنها مترادف و تلفظ كلمات اصلی افزوده شده است.

دیگر نیازی به خرید چندین لغت نامه نیست! كافیست پس از اجرای ok برنامه TDictionary ، لغت انگلیسی مورد نظر را وارد نمایید تا ضمن گوش دادن به تلفظ آن ، معنی فارسی ، كلمات مترادف ، کاربرد لغت در Speaking و Writing ، لغات ضروری آزمون تافل ، لغات ضروری آزمون آیلتس ، مجموعه ۵۰۴ لغت کاربردی و … را در یک صفحه ملاحظه نمایید.

 

چگونه اپلیکیشن انگلیسی را دانلود کنیم؟

کافیست مراحل ساده و آسان زیر را برای دانلود اپلیکیشن های انگلیسی دنبال کنید.

در اندروید:

۱- برنامه Play Store یا Google Play را باز کنید.

۲- نام اپلیکیشن انگلیسی موردنظرتان را تایپ کنید.

۳- پس از ظاهر شدن اپلیکیشن در لیست روی آن ضربه بزنید تا نصب شود.

۴. پس از نصب روی Open کلیک کنید تا به اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید.

در آیفون:

۱- App Store را باز کنید.

۲- نام اپلیکیشن انگلیسی موردنظرتان را تایپ کنید.

۳- پس از ظاهر شدن اپلیکیشن در لیست روی GET ضربه بزنید تا نصب شود.

۴- روی OPEN ضربه بزنید تا برنامه راه اندازی شود.

 

سوالات متداول یادگیری زبان

۱- چگونه زبان انگلیسی را از طریق اپلیکیشن یاد بگیریم؟

بسیاری از اپلیکیشن ها به شما کمک می کنند تا به راحتی انگلیسی صحبت کنید. برخی از آنها عبارتند از Embibe، Duolingo، Cake و Hello English App by CultureAlley.

۲- چگونه می توان زبان خود را با استفاده از اپلیکیشن تقویت کرد؟

تقویت مهارت های زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن بهترین و ساده ترین راه برای یادگیری زبان است. تعدادی از بهترین اپلیکیشن ها را دانلود کرده سپس سطح خود را (مبتدی ، متوسط ​​یا پیشرفته) انتخاب و تمرینات را شروع کنید.

۳-کدام اپلیکیشن برای صحبت کردن انگلیسی به صورت روان مناسب است؟

اپلیکیشن های Embibe، Learn English، Duolingo، Busuu وCake برخی از بهترین اپلیکیشن های زبان انگلیسی هستند که به شما کمک می کنند تا روان انگلیسی صحبت کنید.

۴- چگونه می توانم انگلیسی را روان صحبت کنم؟

تمرین “فقط یک دقیقه” را انجام دهید. هر روز یک دقیقه مداوم در مورد یک موضوع انتخاب شده صحبت کنید. هنگام صحبت کردن از کلمات و عبارت تلف کننده زمان (مثل امم، آه و غیره) خودداری کنید. سریال ها و فیلم های انگلیسی تماشا کنید و به پادکست های صوتی گوش دهید.

 

روش های تکمیلی یادگیری زبان

یادگیری سریع زبان انگلیسی ممکن است غیر ممکن به نظر برسد اما واقعا اینطور نیست به شرطی که استراتژی های مناسب داشته باشید. در این قسمت نکات مهم درباره نحوه یادگیری سریع زبان انگلیسی را معرفی خواهیم کرد:

 

۱- هر چیز دم دستتان را بخوانید.

کتاب، روزنامه، وب سایت، ایمیل، خبرهای شبکه های اجتماعی انگلیسی همه را بخوانید. چرا؟ محتوای همه آنها پر از کلمات جدید و همچنین بسیاری از کلماتی است که از قبل می شناسید. این به شما کمک می کند تا به سرعت پیشرفت کنید، چونکه قرار گرفتن کلمات یاد گرفته شده در مثال ها و محتوای جدید باعث می شود تا این کلمات در ذهن شما تقویت و ماندگار شوند. از طرف دیگر یادگیری کلمات و اصطلاحات جدید نیز ضروری است، به ویژه در زبانی مانند انگلیسی با تعداد کلمات زیاد!

 

۲- کلمات جدید را یادداشت کنید.

در بیشتر موارد در هنگام یادگیری از دیدین یک کلمه جدید آنقدر لذت می بریم که فراموش کردن آن غیر ممکن به نظر می رسد. اما همه چیز برای اولین بار ثابت نمی شود. برای همین عادت کنید که یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید یا از یک اپلیکیشن نت برداری استفاده کنید و هر زمان که یک کلمه یا عبارت جدید می شنوید یا می خوانید، آن را در یک جمله و با معنی بنویسید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود زیرا دوباره به آن کلمه برنمی گردید و از خود نمی پرسید: “معنی این کلمه یا عبارت چی بود؟”

 

۳- با افراد به صورت زنده صحبت کنید.

در صورت عدم برقراری ارتباط با بقیه پس زبان برای چیست؟ یادگیری مطالب با صحبت کردن خیلی بیشتر از خواندن یا نوشتن در ذهن باقی می ماند. این جمله را چند بار شنیدید که مردم می گویند “می فهمند اما نمی توانند انگلیسی صحبت کنند”. به دنبال افرادی باشید که با آنها انگلیسی صحبت کنید یا در یک دوره ثبت نام کنید یا در کلاس های آنلاین شرکت کنید.

 

۴- عضویت در پادکست ها یا کانال های یوتیوب (به زبان انگلیسی)

طنز؟ سیاست؟ وبلاگ نویسی؟ آشپزی؟ هر موضوعی که دوست دارید، تعداد زیادی پادکست یا کانال های یوتیوب به زبان انگلیسی وجود دارد. در چند تا از آنها عضو شوید و هنگام رانندگی، رفت و آمد و .. به آنها گوش دهید. در ابتدا ممکنه لهجه های اصلی برایتان دشوار باشد اما به آن پایبند باشید چون خیلی زود متوجه آن خواهید شد.

 

۵- به خارج از کشور بروید.

برای یادگیری زبان هیچ راهی بهتر از زندگی و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان وجود ندارد! انگلیسی رایج ترین زبان جهان است و در بسیاری از کشورها به عنوان یکی از زبان های اصلی می باشد، بنابراین می توانید یک مکان یادگیری ایده آل را بر اساس آب و هوا یا شهر مورد علاقه خود انتخاب کنید. استرالیا، نیوزلند، انگلستان، ایالات متحده، کانادا، آفریقای جنوبی و ..

 

۶- از دوستان خود استفاده کنید.

آیا دوستانی دارید که پست های آنلاین آنها به زبان انگلیسی است؟ موارد به اشتراک گذاشته آنها را بررسی کنید و متعهد شوید که هر روز درباره یک یا دو مورد جستجو کنید. ممکنه مقاله های خبری یا مجله، فیلم، گفتگو، پست وبلاگ، آهنگ یا هر چیز دیگری به زبان انگلیسی و موضوع مورد علاقه شما باشد.

 

۷- زیاد سوال کنید.

کنجکاوی ممکنه یک گربه را به کشتن بدهد اما زبان آموز را به تسلط وادار می کند! مجموعه ای از سوالات را جمع آوری کنید. روی شک و تردید های خود کار کنید، کنجکاو باشید و به دنبال رفع آن بگردید! اگر در دوره ای ثبت نام کرده اید، از معلم خود بپرسید (بالاخره برای چیزی آنجا هستید). اما اگر به صورت خودآموز در حال یادگیری زبان هستید، باز هم جای نگران نیست؛ در وبلاگ ها یا وب سایت های زبان از سایر زبان آموزان بپرسید یا انجمن ها را دنبال کنید.

 

۸- از ستاره ها کمک بگیرید.

یک بازیگر یا خواننده ستاره مورد علاقه انگلیسی زبان خود را انتخاب کنید. سپس مجموعه مصاحبه ها و گفتگوهای آنها را پیدا کرده و تماشا کنید! بار اول که می بینید به دنبال اصل مطلب باشید سپس یکبار دیگر عبارات و کلمات جالب را یادداشت کنید. مطمئناً اصطلاحات عامیانه، داستان، طنز و عبارات به دست آمده از این مصاحبه ها و گفتگوها فرصت های زیادی به وجود می آورد!

 

۹- با موارد مورد نیازتان شروع کنید.

اگر مداوم انگیزه های یادگیری خود را یادآوری کنید، روند یادگیری به مراتب سریعتر پیش می رود. آیا می خواهید مطالعات خود را مبادله کنید؟ پس روی کلمات مربوط به مطالعات خود تمرکز کنید. آیا می خواهید به کنفرانس خارج از کشور بروید؟ صحبت های سایر مشارکت کنندگان را مرور کنید. آیا می خواهید مسافرت کنید ؟ به نظر می رسد واژگان سفر و گردشگری راهنمای خوبی خواهد بود. اگر امیدوارید که همه چیز را به طور جادویی و یکجا یاد بگیرید، در نتیجه به احتمال زیاد دچار سردرگمی و خستگی خواهید شد.

 

۱۰- خود را سرزنش نکنید.

اگر احساس می کنید که پیشرفتی ندارید یا کند هستید، نگویید: “من دیگه انگلیسی صحبت نمی کنم” یا “من هرگز این را یاد نخواهم گرفت.” این برای همه زبان آموزان اتفاق می افتد. از گفتن این جملات خوددداری کنید! آنها مانع پیشرفت می شوند و شما را متقاعد می کنند که رویاهایتان برای یادگیری زبان انگلیسی غیرممکن است. به جای آن بگویید “من انگلیسی را یاد می گیرم و هر روز پیشرفت می کنم” ، “این همیشه آسان نیست اما ارزشش را دارد”، “من خیلی بهتر از شش ماه قبل هستم” و …

 

منبع