آموزش اندرویدموبایل

آموزش باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک

باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک

روش های احراز هویت بیومتریک (اسکن اثر انگشت و یا صورت) به راه های پر طرفداری برای حفاظت از گوشی ها تبدیل شده اند. اما بخصوص در این زمان (شیوع ویروس Covid-19) که برای حفظ سلامتی خود باید از دستکش و ماسک استفاده کنیم، باز کردن قفل گوشی به یک معضل تبدیل شده است. ما در این مبحث نحوه باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک را به شما آموزش خواهیم داد.

امروز اکثر افراد دفعات زیادی از گوشی های خود استفاده می کنند. طبیعی است که اگر خارج از منزل باشیم و برای حفظ سلامتی از دستکش و ماسک استفاده کرده باشیم، خارج کرده آن ها راه ایمن و سریعی نخواهد بود. اما با کمک روش هایی می توانید این مشکل را رفع کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. تلفن های هوشمند معمولا بعد از گذشت چندین ساعت، از شما وارد کردن کد عبور را می خواهند که به دلیل مسائل امنیتی می باشد. جهت عدم بروز هر گونه مشکل در این زمینه، بهتر است قبل از خارج شدن از خانه و پوشیدن دستکش، یکبار قفل گوشی را با رمز عبور باز کنید تا در خارج خانه از شما پسورد خواسته نشود.

شما می توانید برای آشنایی با چگونگی روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور مبحث آموزش روشن کردن گوشی بدون استفاده از دکمه پاور را مطالعه نمایید.

 

استفاده از بلوتوث برای بازکردن قفل گوشی هواوی و..

اگر از ساعت ها و مچ بند های هوشمند استفاده می کنید، این روش مناسب شما است. یکی از راه های بازکردن قفل گوشی به روش ساده، می تواند استفاده از دستگاه بلوتوث قابل اعتماد باشد. با این کار تا زمانی که گوشی شما نزدیک این دستگاه ها باشند، قفل آن باز خواهد شد. برای فعال کردن از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت Security شوید. سپس روی Smart Lock تپ کرده و Trusted devices را انتخاب کنید.

بلوتوث را در گوشی خود فعال کرده و Add Trusted Device را بزنید.

ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند را از لیست دستگاه های متصل انتخاب کرده و در صورت مشاهده پیام Yes, add را بزنید.

باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک

حال تا زمانی که دستگاه ها به صورت جفت شده با بلوتوث در نزدیکی هم باشند، قفل گوشی به صورت خودکار با زدن دکمه پاور باز خواهد شد.

 

استفاده از اسکنر عنبیه چشم (Iris) برای باز کردن قفل گوشی سامسونگ و..

اگر از یکی از گوشی های زیر و یا به طور کلی گوشی استفاده می کنید که از سنسور Iris یا عنبیه چشم استفاده می کند، می توانید باز کردن قفل گوشی با چشم خود را امتحان کنید.

  • Samsung Galaxy Note 9
  • Samsung Galaxy S9+
  • Samsung Galaxy S9
  • Samsung Galaxy Note 8
  • Samsung Galaxy S8+
  • Samsung Galaxy S8

برای فعال کردن این ویژگی وارد قسمت تنظیمات گوشی شده و روی Biometrics and Security تپ کنید. حال وارد قسمت Iris Scanner شده و روی Iris Scanner تاچ کنید. سپس چشم خود را اسکن کنید تا گوشی با اسکن چشم شما، قفل گوشی را باز کند. بر خلاف باز کردن قفل گوشی با چهره که با ماسک قابل دسترس نیست، این روش با استفاده از عینک نیز قابل استفاده می باشد.

باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک

 

باز کردن قفل گوشی بدون پترن استفاده از اسکنر Ultrasonic

اگر از گوشی های پرچمدار سامسونگ که شامل سنسور اولتراسونیک (Ultrasonic) هستند استفاده می کنید، از این طریق می توانید قفل گوشی را با سنسور اثر انگشت باز کنید. لیست دستگاه های پشتیبانی کننده از این فناوری را معرفی می کنیم.

  • Samsung Galaxy S10
  • Samsung Galaxy S10+
  • Samsung Galaxy Note10
  • Samsung Galaxy Note 10+
  • Samsung Galaxy S20
  • Samsung Galaxy S20+
  • Samsung Galaxy S20 Ultra

باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک

برخلاف سنسور های معمولی اثر انگشت، سنسور های التراسونیک از صدای فرکانس بالا استفاده می کنند تا انگشت شما را اسکن کنند. این صدا ها می توانند از مواد نازک مانند لاتکس عبور کنند. بنابراین در صورت استفاده از این گوشی ها، با وجود پوشیدن دستکش می توانید باز کردن قفل گوشی با سنسور را بدون مشکل انجام دهید.

 

استفاده از ویژگی On-Body Detection برای باز کردن قفل گوشی با حرکت دست

اگر شما هنوز ساعت هوشمند، مچ بند هوشمد و یا گوشی پرچمدار سامسونگ را ندارید، هنوز گزینه هایی هم برای شما وجود دارد. ویژگی on-Body Detection یکی از آن ها است. با فعال کردن این ویژگی قفل گوشی تا زمانی که حرکت را کشف کند (مانند زمانی که آن را در جیب، کیف یا دست خود نگه داشته اید) باز باقی می ماند. برای فعال کردن از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک

وارد تنظیمات شده و به قسمت Security بروید.

روی Smart Lock تپ کنید.

گزینه On-body detection را فعال کنید.

 

استفاده از پسورد، PIN یا الگو

راه ساده دیگر استفاده از پسورد یا رمز عبور برای باز کردن قفل گوشی است. شما با وارد کردن رمز و یا کشیدن الگو می توانید قفل گوشی را به سادگی باز کنید. این تنظیمات در قسمت Settings –> Security –> Screen lock در دسترس می باشند. با انتخاب الگو یا Pattern می توانید قفل را در زمان سریع تری باز کنید.

باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک

 

منبع