موبایل

آموزش انتقال کلیه اطلاعات گوشی آیفون به اندروید مخاطبین، عکس، آهنگ و…

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

انتقال کلیه اطلاعات گوشی آیفون به اندروید

انتقال کلیه اطلاعات گوشی آیفون به اندروید

اگر به فکر تغییر دستگاه آیفون به اندروید و انتقال کلیه اطلاعات از گوشی آیفون به اندروید هستید و قبلاً سرمایه گذاری زیادی در اکوسیستم اپل انجام داده اید، در این مسیر با برخی موانع روبرو خواهید شد، اما باید بدانید که آن ها دور از دسترس و غیر قابل عبور نیستند. در این مطلب می خواهیم نگاهی به نحوه انتقال کلیه اطلاعات گوشی آیفون به اندروید از جمله انتقال مخاطبین، عکس، آهنگ و… داشته باشیم.

قبل از شروع سفر انتقال آیفون به اندروید، آخرین نگاه خود را به اطراف بیندازید. چند مورد وجود دارد که باید بررسی کنید. بسیاری از موارد و لوازم جانبی که برای iPhone خود خریداری کرده اید با تلفن های هوشمند اندرویدی سازگار نیستند (البته ارزش بررسی آنها وجود دارد زیرا برخی از آنها شاید سازگار باشند). برنامه های iOS شما نمی توانند با دستگاه اندروید همراه شوند، اما مشابه همه آن ها برای iOS هم وجود دارد. هر محتوای محافظت شده با DRM که در App store یا iTunes خریداری کرده اید در آنجا گیر افتاده است.

نکته: می توانید برای آشنایی با چگونگی رفع مشکلات وصل نشدن اپل واچ مبحث آموزش روش های حل مشکل کانکت نشدن اپل واچ را مطالعه نمایید.

 

استفاده از ابزارها یا اپلیکیشن های شرکت سازنده

قبل از اینکه به معرفی روش های مختلفی برای انتقال قسمت ها و قطعات مختلف از آیفون به اندروید جدید خود بپردازیم، لازم به ذکر است که شما اغلب می توانید با استفاده از ابزاری که سازنده تلفن هوشمند جدید شما در اختیار شما قرار می دهد، مقداری وقت صرفه جویی کنید. اگر می خواهید فایل های تلفن قدیمی خود را کپی کنید، معمولاً هنگام تنظیم تلفن جدید از شما سؤال می شود.

اگر به عنوان مثال تلفن سامسونگ را خریداری کنید، مانند گلکسی S10 پلاس، یک کانکتور USB-OTG در جعبه دریافت خواهید کرد که به شما این امکان را می دهد آیفون قدیمی خود را وصل کرده و بسیاری از فایل ها و داده ها را کپی کنید. هم چنین می توانید از نرم افزار Smart Switch استفاده کنید. اگر چنین گزینه ای را در تلفن Android جدید خود ندارید یا فاقد کانکتور لازم برای اتصال هستید، نگران نباشید زیرا ما قصد داریم برخی از روش های جایگزین را معرفی کنیم.

 

انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید

قبل از فروش دستگاه قدیمی خود حتما می خواهید مخاطبین خود را از آیفون به اندروید منتقل کنید. برای انجام این کار  می توانید از iCloud استفاده کنید. contacts را در Settings > [your name] > iCloud در iPhone خود فعال کنید. به وب سایت iCloud در رایانه خود وارد شوید و روی Contacts کلیک کنید. روی نماد چرخ دنده در پایین سمت چپ کلیک کنید و گزینه All را انتخاب کنید، سپس دوباره روی نماد چرخ دنده کلیک کنید و Export vCard را انتخاب کنید. اکنون وارد Gmail شوید، روی Gmail قرمز سمت چپ، سپس Contacts، ضربه بزنید یا به فهرست مخاطبین Google در مرورگر خود بروید، روی More کلیک کرده و Import را انتخاب کنید.

انجام این کار با برنامه My Contacts Backup app نیز ممکن است. کافی است آن را بر روی آی فون خود نصب کرده، سپس آن را راه اندازی کنید، روی backup ضربه بزنید و سپس فایل پشتیبان را به یک حساب ایمیل از طریق تلفن Android خود ارسال کنید. یک پرونده VCF دریافت خواهید کرد که می توانید وارد برنامه مخاطبین Android خود شوید.

اگر می خواهید از این فرایند برای ویرایش مخاطبین استفاده کنید، ممکن است فکر کنید این کار را یکی یکی انجام دهید. در این حالت، کافی است مخاطبی را که می خواهید در آیفون خود منتقل کنید باز کنید و Share Contact را برای ارسال به عنوان پیامک یا از طریق ایمیل انتخاب کنید.

 

همگام سازی تقویم

اگر قبلاً حساب Google و Gmail خود را تنظیم کرده باشید (به هر حال  تلفن Android خود به آن ها نیاز دارید) بسیار ساده است. به Settings > Accounts & Passwords > Add Account  در iPhone خود رفته و اضافه کردن حساب Gmail خود را انتخاب کرده یا آن را از لیست انتخاب کنید، سپس syncing for Calendars را فعال کنید. اگر می خواهید iPhone خود را برای دستگاه Android از بین ببرید، اما iPad خود را نگه دارید، برنامه Gmail راهی مناسب برای همگام سازی تقویم و مخاطبین است. حتی اگر لازم باشد می توانید چندین تقویم Google را با iPad خود همگام کنید.

هم چنین می توانید یک برنامه را برای همگام سازی تقویم خود از iCloud دانلود کنید، با فرض اینکه تقویم را در Settings > [your name] > iCloud فعال کرده اید. می توانید One Calendar را امتحان کنید تا همه تقویم های خود را در یک مکان همگام سازی کنید.

 

انتقال از اپل به برخی سرویس های گوگل

اپل به این اکوسیستم کاملاً یکپارچه مشهور است، اما اگر دستگاه خود را به Android تغییر می دهید، می خواهید از خدمات Google استفاده کنید. حساب Google شما به تدریج به عنوان گذرنامه برای طیف گسترده ای از خدمات ارائه شده است، و همگام سازی متقابل پلتفرم طی دو سال گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته است. iCloud و Safari را فراموش کنید، می توانید تمام عملکردهای یکسان و موارد دیگر را از طریق Google پیدا کنید.  به محض این که وارد حساب Google خود شوید، می توانید به تمام مخاطبین، نشانک ها، قرار ملاقات ها و فایل های خود در هر دستگاهی دسترسی پیدا کنید.

  • Contacts: برای تهیه نسخه پشتیبان و به اشتراک گذاری مخاطبین
  • Messages: برای پیام رسانی
  • Google Calendar: برای همگام بودن با زمان بندی
  • Chrome browser: برای همگام سازی bookmarkها (موارد علامت گذاری شده ) و باز کردن سربرگ ها بین کامپیوتر و اندروید
  • Google Drive: برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها
  • Google Docs: برای ویرایش و به اشتراک گذاری اسناد
  • YouTube Music یا Google Play Music: برای مرتب سازی و پخش آهنگ ها
  • Google Photos: برای تهیه نسخه پشتیبان و به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها
  • Google Fit: برای دنبال کردن سلامتی و تناسب اندام
  • Google Keep: برای یادداشت ها و لیست ها
  • Android Auto: برای زمان رانندگی

مهمتر از همه این موارد ، شما YouTube را برای تماشای و اشتراک گذاری ویدیو ، Google Maps برای ناوبری آسان و Google Pay برای پرداخت های بی سیم NFC دارید. سپس “OK ، Google” یا “Hey Google” وجود دارد که دستیار Google (مشابه Siri) را فعال می کند که میزبان برنامه های عالی Google از Google Translate تا Google Trips است.
بسیاری از این موارد در iPhone نیز موجود است، اما این تجربه برای اندروید بهینه شده است. این واقعیت که می توانید همه این موارد را به عنوان گزینه های پیش فرض خود در زیر یک حساب Google داشته باشید ، این کار را آسان و قابل دسترس می کند ، و شما وسوسه می شوید که از خدمات Google بیشتر استفاده کنید. گزینه های بسیار خوبی نیز وجود دارد که می توانید به جای آن ها از پیشنهادات Google مانند Dropbox و Mozilla Firefox هم استفاده کنید.

 

انتقال تصاویر و فیلم ها از آیفون به اندروید

روش های مختلفی برای دریافت فایل های ارزشمند از آیفون به اندروید وجود دارد ، اما ما با واضح ترین و اساسی ترین آنها شروع خواهیم کرد. می توانید iPhone خود را از طریق USB به رایانه ویندوز خود وصل کنید و سپس برای مشاهده فایل ها ،  Import pictures and videos  را برای انتقال خودکار انتخاب کنید(اگر می خواهید به صورت جداگانه ، عکس ها و فیلم های خود را در پوشه داخلی حافظه داخلی / DCIM قرار دهید) یا Open device را برای مشاهده فایل ها انتخاب کنید. اگر Mac دارید ، هنگام وصل کردن آیفون خود ، پنجره import باید ظاهر شود و می توانید فایل ها را از آن جا انتخاب کنید.

هنگامی که فایل ها در کامپیوتر ویندوز شما قرار دارند ، تلفن هوشمند اندروید خود را از طریق USB وصل کنید ، و باید یک پنجره پاپ آپ دریافت کنید که در آن می توانید برای مشاهده فایل ها ، Open device to view files را انتخاب کنید. می توانید فایل ها را از رایانه خود بر روی Android خود بکشید و رها کنید.

ممکن است انتقال عکس ها و فیلم ها به صورت بی سیم آسان تر باشد ، اگرچه مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. شما می توانید این کار را با استفاده از هر سرویس ابری انجام دهید. گزینه های بسیاری در Android و iOS برای انجام این کار وجود دارند. کافی است برنامه ای مانند Google Photos ، Google Drive ، Microsoft OneDrive یا DropBox را بر روی آی فون خود نصب کنید ، فایل ها را آپلود کنید و سپس همین برنامه را در Android خود نصب کرده و آن ها را دانلود کنید.

 

انتقال آهنگ ها

اگر می خواهید آهنگ های خود را از حساب iTunes خود وارد Android کنید، چند روش برای انجام این کار وجود دارد. احتمالاً آسان ترین روش ورود به Google Play Music در همان کامپیوتری است که iTunes شما روی آن نصب شده است. Music Manager را دانلود کرده ، آن را نصب کنید و وقتی از شما می پرسد موسیقی را در کجا می خواهید ذخیره کنید ، گزینه iTunes را انتخاب کنید. سپس می توانید Upload all songs and playlists را انتخاب کنید. هم چنین می توانید لیست های پخش و پادکست های فردی را هم انتخاب کنید. روش دیگر که شاید بهترین راه هم باشد، این است که شما می توانید به استفاده از iTunes ادامه دهید و خریدهای جدید را به طور خودکار در حساب Google Music خود همگام کنید.

شما نمی توانید به طور قانونی فیلم ها یا برنامه های تلویزیونی را از iTunes در تلفن هوشمند Android خود کپی کنید ، زیرا ابتدا باید DRM را حذف کنید. متأسفانه ، این قضیه مربوط به کتاب های الکترونیکی خریداری شده از طریق iTunes نیز هست.اگر از Apple Music استفاده می کردید ، می توانید یک برنامه Android پیدا کنید. برای استفاده از آن نیاز به اشتراک دارید ، اما اگر با همان Apple ID وارد سیستم شوید، می توانید به موسیقی خود دسترسی پیدا کنید.

 

انتقال پیام های متنی از  آیفون به اندروید

این موضوع بسیار پیچیده تر از مواردی است که تاکنون بحث کرده ایم. برخی از افراد می خواهند آن مکالمات متنی با ارزش خود را حفظ کنند و آن ها را به تلفن های هوشمند جدید اندرویدی خود منتقل کنند. خوشبختانه ، این موضوع امکان پذیر است. یکی از ساده ترین روش ها استفاده از برنامه رایگان iSMS2droid است، اما ممکن است برای همه مفید نباشد. هم چنین از شما می خواهد که از پیامک خود در iTunes پشتیبان تهیه کرده و سپس به جستجوی فایل مورد نظر برای تبدیل فایل مناسب بروید.

هم چنین می توانید برای بازیابی نسخه پشتیبان از آیفون (از جمله پیام های متنی) به تلفن هوشمند اندرویدی سامسونگ ، از نرم افزار Smart Smart یا Kies سامسونگ نیز استفاده کنید. علاوه بر این می توانید گزینه های نرم افزاری کاملاً مناسبی را بصورت آنلاین پیدا کنید که به شما امکان می دهد پیام های متنی ، مخاطبین ، عکس ها و حتی گزارش های تماس را کپی کنید ، اما نمی توان اثربخشی و کارایی آن ها را تضمین کرد. بسیاری از سازندگان Android دارای نوعی برنامه انتقال داده هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

صرف نظر از اینکه از چه روشی استفاده می کنید، فراموش نکنید که قبل از تنظیم سوئیچ iMessage را خاموش کنید. فعال گذاشتن آن می تواند باعث شود که هم چنان SMS ها و MMS ها به آیفون قدیمی تان ارسال شوند. دلیل این امر است که وقتی اپل تشخیص دهد که هر دو از iOS استفاده می کنید ، iMessage را به جای SMS یا MMS ارسال می کند. برای خاموش کردن آن ، به Settings > Messages بروید و iMessage را خاموش کنید. هم چنین باید به Settings > Facetime بروید و آن را غیر فعال کنید.

 

منبع