شبکه های اجتماعیواتساپ

آموزش روش های انتقال اطلاعات از واتساپ به سیگنال – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های انتقال اطلاعات از واتساپ به سیگنال

آموزش ۲ روش انتقال اطلاعات واتساپ به سیگنال

برنامه Signal با سیاست های جدید واتساپ به تازگی در سطح جهان دوباره به شهرت رسیده است. سیگنال خیلی زود جای خود را در بین کاربران بسیاری از کشورها باز کرد و به عنوان یک جایگزین امن برای واتساپ معرفی میشود. در این مطلب، آموزش ۲ روش انتقال اطلاعات واتساپ به برنامه سیگنال را برای شما آماده کرده‌ایم. همراه ما باشید.
برنامه Signal پس از تایید برخی افراد مشهور جهان نظیر الون ماسک ثروتمندترین مرد جهان، جک دورسی مدیر عامل توییتر و ادوارد اسنودن افشاگر آمریکایی، به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دنیا تبدیل شده است. این برنامه در صدر بهترین برنامه‌های رایگان App Store در کشورهای مختلف از جمله اتریش، فرانسه، فنلاند، آلمان، هنگ‌کنگ، هند و سوئیس قرار گرفته است.

اگر در اینترنت در خصوص بهترین گزینه جایگزین برای واتساپ جستجو کنید،احتمالا به سیگنال می‌رسید. اگر شما هم به دنبال انتقال اکانت Whatsapp به Signal هستید، قبل از انتقال از واتساپ به سیگنال نیاز به اقداماتی دارید. ما در ادامه این اقدامات را به شما آموزش می‌دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ایجاد تماس ویدئویی با مخاطبین خود در واتساپ، مبحث آموزش برقراری تماس تصویری با واتساپ را مطالعه نمایید.

 

ایجاد یک حساب کاربری در سیگنال

ابتدا باید یک حساب کاربری در سیگنال ایجاد نمایید. برای این منظور به یک شماره تلفن فعال نیاز دارید. سپس دوستان خود را به آن اضافه کنید. تیم توسعه دهنده سیگنال از برنامه آینده خود برای اختصاص نام کاربری اختصاصی به هر کاربر خبر داده است.

به زودی شما قادر خواهید بود بدون دانستن شماره کاربری آن را به سیگنال اضافه کنید. این قابلیت در حال حاضر در تلگرام نیز وجود دارد.

اپلیکیشن سیگنال را می‌توانید در اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس استفاده کنید. بر مبنای نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید می‌توانید از سایت رسمی سیگنال برنامه مخصوص خود را دانلود نمایید. برای دسترسی به نسخه دسکتاپ سیگنال، ابتدا باید حساب کاربری خود را در نسخه موبایل آن ایجاد کنید.

برای شروع، اپلیکیشن را نصب کنید. شماره تلفن خود را وارد نمایید. منتظر کد تأیید باشید. پس از آن وارد محیط نرم‌افزار شوید.

 

انتقال چت های واتساپ به سیگنال

ممکن است شما در واتساپ خود حجم زیادی پیام ارزشمند داشته باشید. حالا آمدن به یک نرم‌افزار دیگر شاید چندان کار راحتی نباشد. شما می‌توانید یک کپی از پیام‌های قدیمی خود در واتساپ تهیه کنید. سپس آن را در سیگنال ذخیره نمایید.

انتقال چت های واتساپ به سیگنال مانند انتقال یک فایل متنی است. ابتدا در واتساپ، چت‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس از منوی بالای صفحه نرم‌افزار، گزینه Export Chat را انتخاب کنید. در پنجره باز شده نرم‌افزار سیگنال را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید چت و پیام‌های متنی مورد نظرتان را به بخش Note To Self در سیگنال منتقل کنید.

در هنگام انتقال چت، پنجره‌ای  ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید چت به همراه فایل‌های چند رسانه‌ای منتقل شود یا بدون آنها؟ اگر گزینه Include Media را انتخاب کنید، حجم چت انتقالی بیشتر می‌شود. چون فایل‌های چند رسانه‌ای نیز انتقال داده می‌شوند. انتقال فایل صوتی از واتساپ به سیگنال نیز به همین صورت است.

روش های انتقال اطلاعات از واتساپ به سیگنال

به این ترتیب شما کار انتقال پیام از واتساپ به سیگنال را انجام دادید. حال با زدن روی علامت مداد در پایین سمت راست اپلیکیشن، می‌توانید یک گفتگوی جدید را آغاز کنید. پس زدن روی آیکون مداد، مخاطبین موجود خود در سیگنال را مشاهده می‌کنید. با انتخاب مخاطب مورد علاقه خود، گفتگو با او را آغاز نمایید.

روش های انتقال اطلاعات از واتساپ به سیگنال

وقتی می‌خواهید گفتگویی را با کسی در برنامه سیگنال آغاز کنید، اگر با او در گروه مشترکی حضور داشته باشید، در وسط صفحه آن را نشان می‌دهد. این نکته به این موضوع کمک می‌کند که آیا آن کاربر را می‌شناسید یا خیر.

روش های انتقال اطلاعات از واتساپ به سیگنال

 

درخواست‌های ارسال پیام

وقتی یک نفر برای اولین بار به شما پیام می‌دهد، سیگنال این قابلیت را در اختیار شما می‌گذارد که آن را بپذیرید، پاک کنید یا بلاک نمایید. این مسئله به ارتقای امنیت کاربران در محیط نرم‌افزار کمک می‌کند.

روش های انتقال اطلاعات از واتساپ به سیگنال

 

فرمت‌های قابل پشتیبانی و محدودیت‌ها

برنامه سیگنال از پیام‌های متنی، تصویری، ویدیویی،‌صوتی، تماس صوتی و تصویری، گیف‌ها، ارسال لوکیشن و استیکر‌ها پشتیبانی می‌کند. حجم فایل‌های ارسالی در سیگنال نباید بالاتر از ۱۰۰ مگابایت باشد. این محدودیت دقیقا مشابه واتساپ است.

 

رمزگذاری پیام‌ها در سیگنال

سیگنال یکی از معدود نرم‌افزارهای پیامرسان با امنیت بالا است. تمام پیام‌هایی که در آن ارسال می‌کنید، تماما رمزگذاری می‌شود. واتساپ هم از این قابلیت سیگنال در برنامه نویسی خود استفاده کرده است. به این ترتیب دیگر برنامه‌های گوشی شما به مخاطبان و داده‌های سیگنال شما دسترسی ندارند. احتمال مورد حمله هکری قرار گرفتن نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

ادوارد اسنودن که یکی از طرفداران حریم خصوصی است، نیز این قابلیت سیگنال را تایید کرده است. اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه رمزگذاری پیام‌ها در این نرم‌افزار را در صفحه نحوه کارکرد سیگنال مطالعه نمایید.

 

انتقال گروه از واتساپ به سیگنال

برای انتقال پیام‌های گروه از واتساپ به سیگنال نیز باید مشابه همان اقدام انتقال متن از واتساپ به سیگنال را انجام دهید. ابتدا گروه را در واتساپ باز کنید. سپس روی گزینه More بزنید. سپس گزینه Export Chat را انتخاب کنید. یکی از جستجوگرهای فایل را انتخاب کنید. سپس فایل را ذخیره کنید. سپس پیام‌ها و فایل‌های گروه را به بخش Note to Self در سیگنال منتقل کنید.

در گذشته گروه‌های سیگنال قابلیت‌های امروز آنها را نداشتند. در دسامبر ۲۰۱۹ قابلیت‌های جدید به گروه‌های سیگنال اضافه شد که عبارتند از: ایجاد لینک برای گروه، تولید QR کد برای دعوت از دیگران به گروه، قابلیت تایید عضویت توسط ادمین گروه، مدیریت اطلاعات گروه و زمان سنج پاک کردن پیام‌ها. همچنین در حال حاضر امکان ایجاد گروه با سقف حداکثر ۱۰۰۰ نفر در سیگنال وجود دارد.

اگر در واتساپ گروهی دارید و می‌خواهید همین گروه را در سیگنال ایجاد کنید،‌ باید ابتدا یک گروه در سیگنال ایجاد کنید. برای ایجاد گروه جدید در سیگنال، ابتدا باید روی آیکون مداد در پایین سمت راست نرم‌افزار بزنید. سپس در بالای صفحه گزینه New Group را انتخاب کنید. سپس می‌توانید اعضایی که تمایل دارید در گروه باشند را انتخاب کنید. سپس باید عکس و نام برای گروه انتخاب کنید. به همین راحتی یک گروه جدید را ایجاد کرده‌اید.

با کلیک بر روی گزینه Group Link می‌توانید لینک گروه را مشاهده کنید. سپس با کپی کردن آن، لینک گروه را در اختیار اعضای گروه‌تان در واتساپ قرار دهید. از آنها بخواهید از طریق آن لینک وارد گروه سیگنال شوند. به همین راحتی می‌توانید گروه واتساپ خود را به سیگنال منتقل کنید. با کلیک بر روی گزینه Reset link می‌توانید لینک گروه خود را تغییر دهید. با این کار لینک قبلی غیر فعال می‌شود.

روش های انتقال اطلاعات از واتساپ به سیگنال

اگر می‌خواهید یک ادمین جدید به گروه اضافه کنید، روی پروفایل یکی از اعضای گروه، یکبار بزنید. سپس گزینه Make group admin را انتخاب کنید.

روش های انتقال اطلاعات از واتساپ به سیگنال

 

برای پیامرسانی ایمن از برنامه سیگنال استفاده کنید

در اینکه قابلیت‌های تلگرام در مقایسه با بسیاری از پیامرسان‌های دیگر بالاتر است، شکی نیست. اما سیگنال یک ویژگی منحصربفرد دارد. یعنی امنیت و حریم خصوصی در بالاترین سطح در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. لذا توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید تجربه پیامرسانی ایمن را داشته باشید، از برنامه سیگنال استفاده کنید.

 

منبع