آموزش iOS

آموزش تنظیم سیری برای اعلام تمام نوتیفیکیشن ها در IOS 15 – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش تنظیم سیری برای اعلام تمام نوتیفیکیشن ها در IOS 15

نحوه تنظیم سیری برای اعلام تمام نوتیفیکیشن ها

اگر بگوییم سیری یکی از پر کاربرد ترین برنامه های محصولات اپل هست اغراق نکرده ایم. سیری دستیار شخصی و هوشمند سیستم عامل IOS می باشد که قابل استفاده در محصولات شرکت اپل می باشد و فقط کاربران آیفون ،آی پد ، اپل واچ ، مک بوک و آی مک می توانند از آن استفاده کنند. دستیار هوشمند سیری (Siri) در حال حاضر در آیفون ،آی پد ، اپل واچ ، مک بوک و آی مک ها قابل دسترسی و استفاده است. سیری یکی از برنامه های نصب شده بر روی محصولات آیفون می باشد که در هر بروزرسانی IOS، امکانات و قابلیت های زیادی به آن اضافه می شود. در این مقاله قصد داریم تا به شما نحوه تنظیم سیری برای دریافت نوتیفیکیشن ها در IOS 15 را آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با فعال سازی کامل سیری برای پاسخگویی در تمامی شرایط حتی اگر گوشی در جیب باشد یا گوشی پوشیده و مخفی باشد در نسخه های IOS ۱۳.۴ و بالاتر مبحث آموزش فعال سازی کامل سیری تا همیشه فعال و پاسخگو باشد را مطالعه نمایید.

 

دستیار صوتی آیفون و یا سیری چیست؟

به طور کلی سیری یک دستیار صوتی می باشد که از دستورات شما پیروی می کند و تلاش می کند که انجام کارها و درخواست های شما راحت تر و سریع تر باشد. کاربران اپل برای استفاده از سیری کافیست از طریق صوت و تنها با گفتن خواسته خود سیری را صدا کرده تا سیری از طریق دسترسی به برنامه های نصب شده بر روی دستگاه مانند Messages، Maps، Safari و… ، کارها و درخواست های کاربران را انجام می دهد.

همانطور که گفتیم، در نسخه های جدید تر IOS به قابلیت های سیری افزوده می شود که یکی از این قابلیت ها ویژگی Announce Notifications است که در IOS 15  وجود دارد و این امکان را به کاربران می دهد که در هنگام استفاده از هندزفری و یا Airpods ، مجاز باشد تا نوتیفیکیشن ها و اعلان ها را برای شما بخواند.

در به روز رسانی های گذشته IOS، این امکان برای کاربران وجود داشت تا از طریق سیری از پیام های خود مطلع شوند اما در IOS 15 این قابلیت برای تمامی نوتیفیکیشن ها و اعلان ها وجود دارد. با ما همراه باشید تا نحوه تنظیم سیری برای دریافت نوتیفیکیشن ها در IOS 15 را به شما آموزش دهیم.

 

نحوه تنظیم Siri برای دریافت نوتیفیکیشن ها در IOS 15

۱. ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود شوید.

۲. سپس از بین گزینه هایی که برای شما نمایان می شود گزینه Notifications را انتخاب کنید.

آموزش تنظیم سیری برای اعلام تمام نوتیفیکیشن ها در IOS 15

۳. در این مرحله، در بخش Siri، بر روی گزینه Announce Notifications کلیک نمایید.

آموزش تنظیم سیری برای اعلام تمام نوتیفیکیشن ها در IOS 15

۴. در نهایت برای دریافت اعلان ها از طریق سیری کافیست گزینه Announce Notifications را در حالت فعال قرار دهید.

آموزش تنظیم سیری برای اعلام تمام نوتیفیکیشن ها در IOS 15

نکته: جهت دریافت نوتیفیکیسن ها از طریق سیری برای یک برنامه خاص، کافیست برنامه دلخواه خود را از لیست Announce Notifications From در بخش قبلی انتخاب نموده و گزینه Announce Notifications را برای همان برنامه به صورت تکی فعال نمایید.

۵. بدین ترتیب شما با استفاده از توضیحات گفته شده می توانید علاوه بر دریافت پیام های خود از طریق سیری، اعلان ها و نوتیفیکیشن های مربوط به برنامه های خود را بدون نیاز به دست گرفتن تلفن همراه دریافت کنید.