آموزش اندروید

آموزش اتصال گوشی و تبلت به وای فای در اندروید

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

اتصال گوشی و تبلت به وای فای در اندروید

نحوه اتصال گوشی و تبلت به وای فای در اندروید

زمانی که شما یک گوشی موبایل می خرید، حتما باید با یک سری اطلاعات اولیه آشنا باشید تا بتوانید با آن کار کنید. یکی از اصول اولیه استفاده از “Wi – Fi” یا ” وای فای” است. وای فای ها اتصالات اینترنتی بدون سیم هستند. به این صورت که شما در محل زندگی، کار، کافه و یا رستوران می توانید از وای فای مربوط به آن مکان استفاده کنید. اما اتصال داده موبایل، مسئله ای است که با وجود سیم کارت می توانید به اینترنت وصل شوید. وای فای، هزینه ای برای قبض تلفن شما ندارد اما زمانی که از داده های موبایل خود استفاده می کنید، هزینه قبض شما افزایش پیدا می کند. ما هم در این مبحث به آموزش اتصال گوشی و تبلت به وای فای در اندروید می پردازیم.

نکته: شما می توانید برای آشنائی با آموزش فشرده سازی فایل ها و باز کردن فایل های فشرده در گوشی و تبلت های اندرویدی، مبحث آموزش فشرده سازی فایل ها در اندروید را مطالعه نمایید.

 

مراحل اتصال به وای فای در اندروید

برای این که به وای فای موبایل اندروید خود وصل شوید، به منوی اصلی رفته و وارد تنظیمات شوید، سپس گزینه “wi fi” را انتخاب کنید. حال شما به دو روش می توانید به وای فای وصل شوید، یا از طریق صفحه اصلی وارد منوی اصلی شده و سپس وارد تنظیمات شوید یا صفحه خود را به پایین بکشید تا به موارد اعلانات در بالای صفحه خود دسترسی پیدا کنید. سپس وارد جایی که یک نماد چرخ دنده شکل میبینید، شوید و سپس وارد منوی تنظیمات شوید.

در منوی تنظیمات اصلی، “Wi-Fi” باید اولین گزینه لیست شما باشد که می بینید، سپس وارد این بخش شوید. در منوی بعدی اطمینان حاصل کنید که وای فای شما روشن است. برای این کار باید بر روی سوییچ وای فای ضربه بزنید تا وای فای روشن شود.

اتصال گوشی و تبلت به وای فای در اندروید

در مرحله بعد، به راحتی شبکه و اسم Wi-Fi خود را در لیست شبکه های اطراف گوشی موبایلتان پیدا کنید، سپس آن را انتخاب کنید. در اینجا، رمز عبور شبکه Wi-Fi خود را در قسمت ارائه شده وارد کنید، سپس گزینه ” Connect” یا “متصل شدن” را انتخاب کنید.

اتصال گوشی و تبلت به وای فای در اندروید

بعد از چند ثانیه تلفن یا گوشی موبایل شما باید به شبکه Wi-Fi وصل شود. شبکه انتخابی شما باید ” Connected” یا “متصل” باشد و اکنون باید یک نماد Wi-Fi در بالای صفحه تلفن همراه شما که به صورت یک نوار است، وجود داشته باشد. تا زمانی که نماد وای فای در بالای صفحه تلفن همراه شما وجود دارد، تمام اینترنت دستگاه موبایل شما از طریق Wi-Fi استفاده می شود، به این معنی که شما دیگر نیازی نیست از داده های تلفن همراه خود که توسط شرکت مخابراتی ارائه می شود، استفاده کنید. شما به راحتی می توانید در مصرف هرینه های خود صرفه جویی کنید.

اتصال گوشی و تبلت به وای فای در اندروید

از این به بعد، تلفن همراه یا گوشی موبایل شما هر زمان که در محدوده وای فای باشید، به طور خودکار به این شبکه Wi-Fi متصل می شود، بنابراین دیگر نیازی نیست که دوباره این مراحل را انجام دهید. اگر به هر دلیلی می خواهید به طور موقت به این شبکه Wi-Fi وصل نباشید، به راحتی صفحه خود را به پایین کشیده تا اعلانات را مشاهده کنید و در صورتی که می خواهید اعلانات بیشتری را مشاهده کنید دوباره آن را به پایین بکشید، سپس روی آیکون Wi-Fi ضربه بزنید تا Wi-Fi را روشن یا خاموش کنید.

اتصال گوشی و تبلت به وای فای در اندروید

 

منبع