اینترنتکامپیوترموبایل

آموزش گذاشتن لایو در اینستاگرام

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش گذاشتن لایو در اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت Live را به اپلیکیشن خود اضافه کرده و کاربران می‌توانند به صورت آنلاین و زنده ویدیو‌هایی را برای فالوورهای‌شان به اشتراک بگذارند. پیش‌تر چنین چیزی را در فیس‌بوک دیده‌ بودیم که با استقبال مناسب کاربران مواجه شده بود. گذاشتن لایو در اینستاگرام هم طرفداران زیادی پیدا کرده و روزانه شاهد تعداد زیادی از این ویدیوهای زنده در این شبکه اجتماعی هستیم.

علاوه بر این‌ها، کاربر می‌تواند ویدیو لایو را پس از تمام شدن، در اینستاگرام به‌صورت استوری ذخیره کند تا برای ۲۴ ساعت دیگر، قابل دسترسی باشد. همچنین قابلیت ذخیره سازی ویدیو لایو به صورت فایل هم موجود است.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: برای آموزش ارسال ویدئو بیشتر از یک دقیقه در اینستاگرام مطلب نحوه گذاشتن igtv در پست اینستاگرام و برای آشنایی با نحوه ساخت گروه در اینستاگرام آموزش ساخت گروه در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

مراحل گرفتن ویدیو لایو در اینستاگرام

برای ضبط ویدیو لایو در اینستاگرام تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱. وارد اینستاگرم شوید و با سوایپ به سمت راست و یا کلیک بر روی تصویر پروفایل خود که باعلامت + آبی رنگ قرار گرفته، منوی مخصوص استوری‌ها را باز کنید.

آموزش گذاشتن لایو در اینستاگرام

۲. از میان گزینه‌های موجود در بخش پایینی، به سمت Live سوایپ کنید.

آموزش گذاشتن لایو در اینستاگرام

۳. بر روی دکمه “Start Live Video” کلیک کنید و کمی منتظر اتصال بمانید.

آموزش گذاشتن لایو در اینستاگرام

۴. هنگامی که با پیغام “!You are now live” مواجه شدید، ویدیو لایو شما از همان لحظه آغاز می‌شود.

آموزش گذاشتن لایو در اینستاگرام

 

برای ضبط ویدیو لایو در اینستاگرام به چند مورد باید توجه داشته باشیم:

– در حین ضبط ویدیو نام تک تک افرادی که جوین شده‌اند و لایو شما را می‌بینند، نشان داده ‌می‌شود.

– شما می‌توانید از طریق باکس موجود در بخش پایینی صفحه، کامنت خود را قرار دهید و یا آن را با انتخاب گزینه “Pin”، به عنوان کامنت نمونه در صفحه نگهدارید.

– در صورتی که می‌خواهید قابلیت گذاشتن کامنت در لایو را برای بینندگان خود ببندید، با کلیک بر روی سه نقطه موجود در باکس کامنت، گزینه “Turn off commenting” را انتخاب کنید.

آموزش گذاشتن لایو در اینستاگرام

– در بخش بالایی رابط، دکمه “End” دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن لایو شما پایان می‌یابد.

– با زدن دکمه “End”، می‌توانید توسط“Save”، لایو خود را به صورت فایل در گوشی ذخیره کنید.

– پس از اتمام لایو، با فعال کردن گزینه “Share your video for the next 24 hours so more people can watch it”، ویدیو لایو شما برای ۲۴ ساعت در بخش استوری قرار می‌گیرد.

– پس از پایان لایو، نام تمامی افرادی که ویدیو شما را تماشا کرده‌اند نمایش داده می‌شود.

– برای ضبط لایو در اینستاگرام نیاز به اینترنت نسبتا قوی دارید. در صورتی که اتصال شما ضعیف باشد، در مرحله سوم با خطا مواجه می‌شوید.

– قابلیت افزودن فیلتر چهره (ویژگی جدید اینستاگرام: ویدئو لایو های خود را زیباتر کنید!) برای ویدیو لایو در اینستاگرام هم وجود دارد.

 

منبع