اینستاگرامشبکه های اجتماعی

آموزش پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و آیفون

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۱ دیدگاه ارسال شده است

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

هنگامی که تصاویر مختلف توسط کاربران متفاوت در اینستا ارسال میشود ، آنها در حافظه پنهان اینستاگرام جمع خواهند شد. حال چرا این اتفاق می افتد؟ در دستگاه های Android و ( iOS) iPhone برای عدم بارگیری مجدد تصاویری که یک بار دیده ایم و صرفه جویی در اینترنت و افزایش سرعت در حافظه پنهان اینستاگرام ذخیره می شوند که باعث افزایش عملکرد آن می شود. این نه تنها به صرفه جویی در داده ها کمک می کند بلکه سرعت گشت و گذار در همان تصاویر را افزایش می بخشد. با این حال ، اگر مدت زمان بسیار طولانی است که در حال استفاده از اینستاگرام هستید ، در حال حاضر مقدار زیادی فایل در حافظه پنهان اضافه شده است که فضای ذخیره سازی زیادی از یک دستگاه اشغال می کند. بنابراین ، در این مبحث به آموزش پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در دستگاه های Android و iOS خواهیم پرداخت.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با نحوه دانلود و استفاده از فیلتر های در اینستاگرام، مبحث آموزش فعال سازی و استفاده از افکت های اینستاگرام برای استوری، لایو و.. را مطالعه نمایید.

 

۱. به تنظیمات اندروید بروید

دستگاه اندروید خود را باز کرده و در منوی آن نماد Settings جستجو کرده و روی آن ضربه بزنید تا باز شود.

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

 

۲. Apps & Notifications

از آنجا که Android دارای نسخه های سفارشی متفاوتی است ، بنابراین در تلفن هوشمند خود پیدا کنید. ما از OnePlus استفاده می کنیم، در این تلفن ها برنامه های نصب شده تلفن های هوشمند تحت گزینه تحت عنوان Apps & Notifications موجود هستند.

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

 

۳. به دنبال برنامه نصب شده اینستاگرام باشید.

در داخل برنامه ها و اعلان ها برنامه نصب شده اینستاگرام را جستجو کنید و هنگامی که آن را پیدا کردید روی آن ضربه بزنید.

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

 

۴. روی Storage ضربه بزنید

در اطلاعات برنامه اینستاگرام گزینه های مختلفی پیدا خواهید کرد و یکی از آنها Storage است. برای پیدا کردن گزینه Cache clear ، روی آن ضربه بزنید.

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

 

۵. پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام

در قسمت storage ، دو دکمه Clear Storage و Clear Cache پیدا خواهید کرد. Clear Storage تمام داده های ذخیره شده اینستاگرام را بر روی تلفن های هوشمند مانند جزئیات حساب و همه فایل ها را حذف خواهد کرد.

اگر گزینه Clear Storage را انتخاب کنید ، داده ها محلی و اطلاعات حساب مربوط به اینستاگرام پاک می شوند. پس از استفاده از این گزینه ، شما مجبور خواهید بود دوباره وارد برنامه شوید.

از طرف دیگر دکمه دوم ، یعنی Clear Cache تنها حافظه پنهان اینستاگرام را پاک می کند. همچنین مقدار حافظه پنهان اشغال شده روی تلفن هوشمند شما در زیر این دو دکمه نشان داده می شود.

فقط دکمه Clear Cache را بزنید . با این کار حافظه پنهان برنامه اینستاگرام پاک می شود.

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

 

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون

در آیفون یا IOS گزینه ای مثل تلفن های هوشمند اندرویدی نداریم که حافظه پنهان اینستاگرام را حذف کنیم ، بنابراین در آنها باید ابتدا برنامه را حذف کنیم و سپس مجددا برنامه را نصب کنیم.

۱. درست مانند اندروید گزینه setting را بر روی آیفون خود باز کنید.

۲. در برنامه setting ، General و سپس iPhone Storage را پیدا کنید.

۳. در داخل iPhone Storage تمام برنامه های نصب شده را پیدا خواهید کرد. برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. در کنار همه برنامه ها ، خواهید دید که میزان فضای ذخیره شده توسط آنها ثبت شده است.

۴. وقتی اینستاگرام را پیدا کردید ، روی آن ضربه بزنید و گزینه Delete را انتخاب کنید.

۵. مجدداً برنامه را از فروشگاه اپلیکیشن iOS نصب کنید.

مشاهده خواهید کرد که کلیه فایل های حافظه پنهان و ناخواسته حذف شده اند و اندازه پردازش برنامه به اندازه حالت عادی است. از این رو ، با این روش می توان حافظه پنهان برنامه اینستاگرام را حذف کرد. اینستاگرام اکنون یک برنامه رسانه ای اجتماعی محبوب تر از فیس بوک است اگر چه در واقع یکی از برند های فیس بوک است اما اقبال اجتماعی و علاقه کاربران در مورد آن پیشی گرفته است. در حالی که بیشتر شبکه های اجتماعی تمرکز خود را برای ارائه یک پلتفرم جامع از چت، فیلم و انواع مختلف اشتراک گذاری محتواگذاشته اند، اینستاگرام عمدتا روی اشتراک گذاری عکس متمرکز کرده است.

 

منبع

۰ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. مهدی رضائی گفت:
    چجوری عکسی رو که به شخصیتو انیستا برستادم پاک کنم