اینترنت

آموزش نحوه دانلود از تورنت – تازه کار

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۳ دیدگاه ارسال شده است

معرفی و آموزش نحوه دانلود از تورنت

تورنت فناوری‌ است که به کاربرها این امکان را می‌دهد بدون هیچ واسطه‌ای فایل‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارد. فناوری که نقطه به نقطه (p2p) از آن یاد می‌شود و به معنی ارتباط مستقیم یک شخص با شخص دیگر می باشد. در کل تورنت به کاربران اجازه میدهد تا به جای دانلود فایل‌های خود از واسط مانند سرور، مستقیماً فایل‌ها را از روی سیستم دیگر کاربران دریافت کنند. در ادامه مطلب نیز نحوه دانلود از تورنت را به شما آموزش می دهیم.

شما برای استفاده از تورنت باید یکی از نرم افزار‌های Qbit Torrent و Bit Torrent و uTorrent را بروی سیستم خود نصب کنید تا بتوانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

نکته: شما باید در ابتدا برنامه دانلود از تورنت (کلاینت) را با لینک مستقیم uTorrent برای ویندوز و از لینک uTorrent Google Play برای اندروید دانلود نمایید.

 

آموزش دانلود فایل تورنت:

۱. برای یافتن تورنت که می خواهید دانلود کنید ، به یک سایت تورنت که به آن اعتماد دارید رفته و فایل تورنت مورد نظر خود برای دانلود جستجو کنید. شما می توانید هر یک از سایت های RARBG ، ۱۳۳۷x ، torrentz2 را به عنوان مرجع تورنت خود انتخاب کنید.

۲. سپس فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را دانلود کنید. به خاطر داشته باشید که دکمه دانلود از نظر ظاهری متفاوت از یک سایت به سایت دیگر خواهد بود در برخی موارد حتی ممکن است به جای یک کلمه ، یک فلش رو به پایین باشد.

۳. روی فایل تورنت خود دوبار کلیک کنید. برنامه uTorrent باید به عنوان برنامه تورنت پیش فرض روی رایانه شما نصب شده باشد. بنابراین، با دوبار کلیک کردن روی یک فایل تورنت ، این فایل برای شما در برنامه uTorrent باز خواهد شد.

آموزش نحوه دانلود از تورنت

۴. حالا روی OK کلیک کنید.

آموزش نحوه دانلود از تورنت

۵. صبر کنید تا فایلهای تورنت شما شروع به دانلود کنند. البته ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا تورنت به سرعت کامل برای دانلود برسد.

آموزش نحوه دانلود از تورنت

آموزش نحوه دانلود از تورنت

۶. پس از اتمام دانلود صبر کنید تا SEED تورنت به طور کامل دانلود شود، SEED ها افرادی هستند که مطالب تورنت را دانلود کرده و اکنون آن اطلاعات را در اینترنت بارگذاری می کنند. به دلیل وجود SEED ها ، می توانید فایل ها را از طریق uTorrent دانلود کنید. بعد از بارگیری فایل ها، تورنت بصورت خودکار SEED می کند.

 

آموزش آپلود فایل تورنت:

برای آپلود فایل در تورنت کافیست که وارد نرم افزار تورنت شده و مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید.

۱. از منو file گزینه Create new torrent را انتخاب کنید.

آموزش نحوه دانلود از تورنت

۲. فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آموزش نحوه دانلود از تورنت

۳. گزینه Create را بزنید و بعد برای فایل مورد نظر خود نام انتخاب کنید و save را بزنید.

آموزش نحوه دانلود از تورنت

 

نحوه سرچ تورنت:

برای سرچ فایل تورنت کافیست انتهای سرچ خود کلمه تورنت را بنویسید تا فایل تورنت در اختیار شما قرار بگیرد.

توجه داشته باشید که سایت‌هایی که فایل تورنت در اختیار شما قرار می‌دهند اکثراً فیلتـر بوده و برای استفاده از این سایت‌ها نیاز به فیلتـر شـکن دارید.

۳ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. سرباز گفت:
    من چندتا فلیتر شکن نصب کردم ولی نمیره میگه ثابت کنید ربات نیستید دیگه هرچی میزنم بالا نمیاره میشه کمک کنید
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      تو اون صفحه ایی که نمایش داده میشه برای تایید ربات نبودن شما یه گزینه میاد که باید تیکش رو بزنید معمولا به همراه چند تا عکس هستش، مثلا در بالا نوشته شده به انگلیسی ماشین، شما هم بین ۹ تا عکس اونایی که عکس ماشین دارند رو انتخاب می کنید.
  2. AffiliateLabz گفت:
    Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂