اینترنتموبایل

آموزش مخفی کردن چت ها در واتساپ (Archive)

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

مخفی کردن چت ها در واتساپ

آموزش مخفی کردن چت ها در واتساپ

برخی مواقع ممکن است نیاز پیدا کنید تا بعضی از چت های شخصی خود را در واتساپ مخفی کنید. برای مخفی کردن این گونه چت ها و مکالمات شخصی از دست افراد کنجکاو حتما نیاز به حذف آن نیست. بلکه به کمک یکی از قابلیت های کاربردی واتساپ می توانید به آسانی چت های شخصی و حساس خود را از صفحه ی اصلی چت ها خارج کرده و از دید سایرین مخفی کنید. در این مبحث به آموزش مخفی کردن چت ها در واتساپ (Archive) می پردازیم.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنائی با واتساپ بیزینس مبحث معرفی Whatsapp Business و تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس را مطالعه نمایید.

 

آرشیو و مخفی کردن چت ها در واتساپ در اندروید

۱. ابتدا اپلیکیشن واتساپ خود را به آخرین نسخه ی موجود به روز رسانی کنید. پس از این کار اپلیکیشن واتساپ را اجرا کنید.

۲. در صفحه ی اصلی چت ها، انگشت خو د را بر روی چتی که می خواهید مخفی کنید نگه دارید تا زمانی که یک تیک بر روی آن ظاهر شود.

۳. حال از نوار ابزار بالای صفحه آیکون آرشیو را انتخاب کنید. این آیکون در تصویر زیر نمایش داده شده است.

مخفی کردن چت ها در واتساپ

به این ترتیب چت مورد نظر از صفحه ی اصلی چت ها خارج می شود و در قسمت Archive ذخیره می گردد. برای خارج کردن چت از آرشیو کافی است به قسمت Archive بروید، انگشت خود را بر روی چت مورد نظر نگه دارید تا علامت تیک بر روی آن ظاهر شو د سپس از نوار ابزار بالای صفحه بر روی آیکون unarchive ضربه بزنید تا چت انتخاب شده به صفحه ی اصلی چت ها باز گردد.

 

آرشیو و مخفی کردن چت ها در واتساپ چت های واتساپ در آیفون

۱. ابتدا اپلیکیشن واتساپ خود را به جدید ترین نسخه ی موجود به روز رسانی کنید. پس از این کار اپلیکیشن واتساپ را اجرا کنید.

۲. در صفحه ی اصلی چت ها، انگشت خود را بر روی چتی که می خواهید مخفی کنید، بکشید. سپس از گزینه های به نمایش در آمده گزینه ی Archive را انتخاب کنید.

مخفی کردن چت ها در واتساپ

به این ترتیب چت انتخاب شده از صفحه ی اصلی چت ها به بخش آرشیو منتقل می شود. برای باز گرداندن چت تنها کافی است در صفحه ی اصلی چت ها از بالای لیست انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا چت های آرشیو شده نمایان شود. چت مورد نظر خود را به سمت راست بکشید و آیکون unarchive را انتخاب کنید تا از آرشیو خارج شود.

روشی که خدمت شما معرفی کردیم آسان ترین و سریع ترین راه برای مخفی کردن چت های شخصی واتساپ می باشد. البته اگر شخصی که چت او را پنهان کرده اید به شما پیام جدیدی بدهد چت او از حالت مخفی خارج شده و در بالای لیست چت ها در صفحه ی اصلی ظاهر می شود.

 

نکته: در نظر داشته باشید که اشخاص دیگر هنوز می توانند به آسانی با ورود به بخش آرشیو به چت های مخفی شده ی شما دسترسی پیدا کنند. این روش بیشتر مناسب مواقعی است که نمی خواهید سایر افراد به صورت اتفاقی نگاه شان به چت های شخصی شما بیافتد. اگر به دنبال روشی امن تر و مطمئن تر برای مخفی سازی چت های شخصی خود هستید پیشنهاد می کنیم از یک برنامه ی جانبی برای این کار استفاده کنید. پیشنهاد ما برنامه ی Locker for Whats Chat App می باشد که به شما این امکان را می دهد تا چت های دلخواه تان را قفل کنید. برای استفاده از این برنامه در اندروید به روش زیر عمل کنید:

۱. ابتدا اپلیکیشن Locker for Whats Chat App را دانلود و نصب کنید.

۲. با وارد کردن گذرواژه ی دلخواه و یا اثر انگشت تنظیمات مورد نیاز برنامه را انجام داده و سپس برنامه را اجرا کنید.

۳. از گوشه ی پایین صفحه ی اصلی برنامه بر روی آیکون + ضربه بزنید.

مخفی کردن چت ها در واتساپ

۴. سپس چت یا چت های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به این ترتیب چت هایی که انتخاب کرده اید قفل می شوند و هر بار که بخواهید وارد این چت ها شوید باید گذرواژه ای که در مرحله ی ۲ تعیین کرده اید را وارد کنید.

 

منبع