اینترنتموبایل

آموزش مخفی کردن استوری اینستاگرام

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش مخفی کردن استوری اینستاگرام

آموزش روش های مخفی کردن استوری اینستاگرام

اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا استوری خود را از دید برخی کاربران مخفی کنند. اما چگونه می‌توان نسبت به انجام این عمل اقدام کرد؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش مخفی کردن استوری اینستاگرام بپردازیم.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: برای آشنایی با چگونگی پاک کردن تاریخچه جستجو در اینستاگرام، آموزش پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام را مطالعه نمایید.

 

روش اول: از طریق پروفایل کاربر مد نظر

در روش اول شما باید به پروفایل مخاطب مد نظرتان مراجعه کنید و از این طریق دسترسی وی به استوری اینستاگرام خود را متوقف سازید. این روش در شرایطی کاربرد دارد که قصد داشته باشید استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) خود را از دید یک فرد خاص پنهان نمایید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

آموزش مخفی کردن استوری اینستاگرام

۱. ابتدا به پروفایل کاربر مد نظر مراجعه کنید.

۲. سپس مانند عکس فوق، آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید. این آیکون در نسخه آی او اسی اینستاگرام شبیه به یک خورشید است.

۳. نهایتا از بین گزینه‌های موجود، گزینه Hide Your Story را انتخاب کنید.

با انجام این عمل فرد مد نظر قادر به مشاهده استوریز اینستاگرام شما نخواهد بود. به بیان دیگر با انجام این عمل استوری های شما در اینستاگرام از دید وی مخفی می‌شوند. می‌توانید این عمل را برای هر تعداد افرادی که تمایل دارید قادر به مشاهده استوریز شما نباشند انجام دهید. در نظر داشته باشید که با طی کردن مراحل مشاهده و انتخاب گزینه Unhide Your Story می‌تواند دسترسی فرد مورد نظر را به شرایط عادی بازگردانید.

 

روش دوم: استفاده از منوی تنظیمات پروفایل خودتان

از نظر ما استفاده از این روش به مراتب کاربردی‌تر از روش اول است. این روش به ویژه در شرایطی کاربرد دارد که تمایل داشته باشید بخش استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) خود را از دید تعداد زیادی از فالوورهایتان پنهان کنید. در این روش از منوی تنظیمات اکانت خودتان استفاده خواهد شد. به منظور مخفی کردن استوری اینستاگرام (Instagram Stories) اکانت خود با استفاده از این روش مراحل زیر را طی کنید:

آموزش مخفی کردن استوری اینستاگرام

۱. ابتدا با لمس آیکون موجود در گوشه سمت راست و پایین منوی اینستاگرام به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کنید.

۲. سپس آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه ر لمس کنید. این آیکون در نسخه آی او اسی اینستاگرام شبیه به یک خورشید است.

۳. حال که منوی تنظیمات یا همان Settings اکانت اینستاگرام نمایان شده، باید در لیست آن گزینه Story Settings را انتخاب کنید.

۴. حال گزینه Hide Story From را لمس کنید.

در این شرایط مانند عکس بالا و سمت راست لیستی از فالوورهایتان نمایان می‌شوند که یک دایره در گوشه سمت راست نام هر یک از آن‌ها موجود است. با لمس این دایره و تیک دار شدن آن، دستور مخفی کردن استوری اینستاگرام (Instagram Stories) برای فالوور مورد نظر صادر می‌شود. بنابراین می‌توانید هر تعداد از افرادی که قصد دارید استوری های اینستاگرامتان از دید آن‌ها پنهان شود را از این لیست انتخاب کنید. نهایتا با لمس گزینه Done تغییرات اعمال شده ذخیره خواهند شد.

بدون تردید استفاده از این روش می‌تواند در برخی از شرایط کاربر بهتری داشته باشد. در بخش فوقانی این قسمت یک آیکون جستجو (Search) هم ارائه شده است که امکان جستجوی نام کاربری فالوورهای مورد نظرتان را فراهم می‌کند. بدون تردید اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد، مراجعه به این لیست به منظور مخفی کردن استوری اینستاگرام (Instagram Stories) ممکن است کمی دشوار شود. در این شرایط توصیه می‌کنیم که از روش اول و یا از قابلیت جستجوی روش دوم استفاده کنید.

 

چگونه نمایش استوری سایر افراد برای خود را غیر فعال کنیم؟

شما به طور مستقیم و کامل نمی‌توانید نمایش استوری سایر افراد را در اکانت خود غیر فعال نمایید. تنها امکانی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌دهد این است که شما را قادر به “کمرنگ کردن” یا “Mute” استوری هایی می‌کند که تمایل ندارید آن‌ها را مشاهده کنید. با انجام این عمل استوری افراد مورد نظر به حالت کمرنگ تغییر شکل داده و به این شکل در منوی بالای صفحه و نوار استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) نمایان می‌شوند. بنابراین با این تمایز شما می‌توانید از مشاهده آن‌ها صرف نظر کنید. به منظور انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

آموزش مخفی کردن استوری اینستاگرام

تصور کنید که قصد داریم استوری کاربری با نام melvco را به حالت “کمرنگ” یا بهتر بگوییم “Mute” منتقل کنید. در این شرایط کافیست که:

۱. در منوی استوریز موجود در بالای صفحه، آیکون استوری مخاطب مورد نظر را بیابید. حال انگشت خود را بر روی آن قرار داده و چند لحظه نگه دارید تا منویی نمایان شود.

۲. سپس گزینه Mute melvco’s Story را انتخاب کنید.

با انجام این عمل استوری فرد مورد نظر به حالت کمرنگ تغییر شکل می‌دهد و اصطلاحا گفته می‌شود که استوری وی میوت (Mute) شده است. به این صورت شما می‌توانید از مشاهده استوری فرد مد نظر صرف نظر کنید.

آموزش مخفی کردن استوری اینستاگرام

با طی کردن مراحل مشابه، یعنی نگه داشتن انگشت خود بر روی آیکون استوری مخاطب و اینبار انتخاب گزینه Unmute Story قادر به بازگرداندن حالت پیش‌فرض و اولیه خواهید بود. به بیان دیگر با انجام این عمل می‌توانید استوری فرد مورد نظر را از حالت “کمرنگ” یا “Mute” خارج کنید. در نظر داشته باشید که متاسفانه در حال حاضر امکان مخفی کردن استوری سایر کاربران از منوی استوریز اکانت شما وجود ندارد. شاید در آینده اینستاگرام این قابلیت را به اپلیکیشن خود اضافه کند.

 

منبع