آموزش اندرویدموبایل

آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant

آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant

Google Assistant دستیار صوتی و هوشمند گوگل می باشد که اولین بار در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد. این دستیار هوشمند بسیاری از کارهای روتین کارربان را انجام می دهد و هر روزه به امکانات و قابلیت های آن افزوده می شود.این قابلیت ها به حدی در زندگی افراد مفید واقع شده است که بسیاری از کارشناسان، آن را بهترین، پیشرفته‌ترین و پویاترین دستیار موجود در دنیای فناوری می‌دانند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant بپردازیم.

می توانید آخرین نسخه برنامه Google Assistant را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی فعال کردن گوگل اسیستنت روی گوشی و تبلت اندروید خود برای بهره مند شدن از قابلیت و امکانات فراوان آن مبحث نحوه راه اندازی Google Assistant در اندروید را مطالعه نمایید.

 

Google Assistant چیست؟

Google Assistant دستیار صوتی و اختصاصی شرکت گوگل است که در واقع نسخه تکامل یافته دستیار قبلی اندروید یعنی Google Now می باشد که توسط گوگل لغو شد. Google Assistant به‌ عنوان بخشی از برنامه پیام‌ رسان هوشمند گوگل الو راه‌ اندازی شد و پس از مدت کوتاهی، دستیار گوگل در گوشی‌ های پیکسل گوگل ظاهر شد. در آن زمان فقط کاربران پیکسل می‌توانستند از این دستیار استفاده کنند؛ اما امروزه، هرکسی که اندروید ۵ یا نسخه‌ های جدیدتر را داشته باشد می‌تواند گوگل اسیستنت را روی دستگاهش نصب کند.

Google Assistant عملکردی مشابه سیری در اپل، آمازون الکسا و مایکروسافت کورتانا دارد و وظایف متعددی را  توسط  ارتباط کلامی برعهده می گیرد.  این سرویس علاوه بر پشتیبانی از Android Wear برای iOS هم اپلیکیشن دارد. خط تولید اسپیکرهای هوشمند Google Home نیز از توانمندی‌های Google Assistant بهره می‌برند.

در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه قفل کردن گوشی با Google Assistant را به شما آموزش دهیم.

 

آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant

۱. جهت انجام این کار ابتدا به نصب یک برنامه که از طریق آن می توانید گوشی خود را قفل کنید، نیاز دارید. در اینجا لینک نصب سه تا از برنامه هایی که مورد تایید کارشناسان ما می باشند را برای شما قرار دادیم تا هرکدام که تمایل دارید را دانلود نمایید.

دانلود برنامه  Off+

دانلود برنامه Screen Lock

دانلود برنامه Screen Off and Lock

۲. پس از دانلود و نصب یکی از برنامه های بالا، جهت فعال سازی میانبر های گوگل اسیستنت کافیست آن را اجرا نمایید.
۳. سپس آیکون کشویی گوشه سمت راست صفحه را انتخاب کنید.
آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant
۴. در این مرحله، در بخش Explore، بر روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
۵. در پنجره ای که برای شما نمایان می شود، گزینه Settings را انتخاب نمایید.
آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant
۶. سپس وارد بخش Phone  شوید و در آن بدنبال گزینه Shortcuts  بگردید و آن را انتخاب کنید.
آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant
۷. در منوی جدید که برای شما نمایان می شود، برای ایجاد  Shortcuts باید بر روی آیکون به شکل + در پایین صفحه ضربه بزنید.
آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant
۸. در این بخش، برای اینکه با استفاده از گوگل اسیستنت و گفتن عبارت Ok google، گوشی شما قفل شود باید در قسمت When I say Ok Google عبارت Lock my phone  را مطابق تصویر زیر بنویسید.
۹. همچنین باید عبارت Open OFF+  را در قسمت Google Assistant should do وارد نمایید.
آموزش قفل کردن گوشی با Google Assistant
نکته: اگر در ترفندی که بکار می برید از اپلیکیشن دیگری استفاده می کنید کافی است در هنگام نوشتن کد مورد نظر، به جای عبارت OFF+ نام اپلیکیشن را بنویسید.
۱۰.در نهایت جهت ذخیره کردن تغییراتی که ایجاد نمودید باید گزینه  Save را انتخاب کنید.
اکنون وقتی شما می خواهید گوشی خود را قفل کنید کافی است گوگل اسیستنت را فعال کرده و Ok Google را بگویید. گوگل اسیستنت در چنین شرایطی با اپلیکیشن مورد نظر شما که در بالا انتخاب کردید، ارتباط برقرار می کند و آن فعال نموده تا گوشی تلفن شما قفل شود.