کامپیوتر

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز ۱۰ و نحوه ارسال و دریافت فایل با آن – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10

چگونگی فعال کردن بلوتوث ویندوز ۱۰

این روزها بیشتر دستگاه های تلفن همراه دارای بلوتوث هستند. اگر یک لپ تاپ مدرن با ویندوز ۱۰ معقول دارید، پس بلوتوث دارد. اگر رایانه رومیزی دارید، ممکن است بلوتوث داشته باشد یا نداشته باشد، اما در صورت تمایل می توانید همیشه آن را به سیستم خود اضافه کنید. با فرض این که شما با سیستم خود به بلوتوث دسترسی دارید، در این قسمت از سایت نحوه فعال کردن بلوتوث ویندوز ۱۰ و تنظیمات را به شما خواهیم گفت.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی قطع اتصال اینترنت در نسخه های مختلف ویندوز ، مبحث آموزش روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را مطالعه نمایید.

 

مراحل فعال کردن بلوتوث در ویندوز ۱۰

برای اتصال یک دستگاه به رایانه، باید مطمئن شوید که بلوتوث فعال است. برای انجام این کار، با ضربه زدن به Win + I ، برنامه تنظیمات خود را باز کنید و سپس روی “دستگاه ها ” کلیک کنید.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10

در صفحه دستگاه ها، “Bluetooth و سایر دستگاه ها ” را در سمت چپ انتخاب کنید و در سمت راست، مطمئن شوید که بلوتوث روشن شده است.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10
از طرف دیگر، می توانید بلوتوث را با باز کردن مرکز اکشن سنتر خاموش و روشن کنید (روی Win + A بزنید یا روی نماد Action Center روی سیستم کلیک کنید). در این جا می توانید بلوتوث را از پنل Quick Actions فعال کنید. بسته به نحوه پیکربندی موارد شما، قرار گرفتن نماد بلوتوث ممکن است در یک سیستم نسبت به سیستم دیگر متفاوت باشد.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10

 

جفت کردن دستگاه بلوتوث (اتصال دو دستگاه)

اکنون که بلوتوث روشن است، کمی جلو بروید و دستگاه مورد نظر خود را جفت کنید و آن را در حالت Pairing Mode یا Discovery Mode قرار دهید.

در رایانه شخصی شما، دستگاه باید در لیست سایر دستگاه ها در پنجره تنظیمات ظاهر شوند. بر روی دستگاه کلیک کرده و بر روی دکمه “جفت” کلیک کنید.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10

بسته به نوع دستگاهی که وصل می کنید، ممکن است یک پنجره تأیید در هر دو دستگاه ظاهر شود و از شما بپرسد آیا می خواهید دستگاه را جفت کنید؟ در این جا من تلفن خود را به رایانه شخصی خود وصل کردم و این پنجره به وجود آمد که مانع از اتصال هر کسی به رایانه خواهد شد. تأیید کنید که پین یکسان است و سپس بر روی دکمه “بله” کلیک نمایید.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10

 

جفت شدن دستگاهی که به صورت خودکار نمایش داده نمی شود.

اگر به دلایلی دستگاه شما در زیر ظاهر نمی شود، روی دکمه “افزودن بلوتوث یا دستگاه دیگر” واقع در بالای پنجره تنظیمات کلیک کنید.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10
بعد نوع دستگاهی که می خواهید به آن وصل شوید را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10
از لیست دستگاه های موجود، یکی که می خواهید اتصال برقرار کنید را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10
این کار باید شما را به همان روال جفت سازی که در بخش قبلی درباره آن صحبت کردیم، سوق دهد.

 

استفاده از دستگاه بلوتوث برای ارسال و دریافت فایل ها

اکنون که دستگاه شما به رایانه شخصی شما وصل شده است، می توانید از اتصال بی سیم که اکنون تنظیم کرده اید، استفاده کنید. این کار باید اتوماتیک باشد. اگر مثلاً یک جفت هدفون بلوتوث را وصل کرده اید، ویندوز باید آنها را سریعاً به عنوان دستگاه پخش تشخیص دهد.

اگر تلفن یا دستگاهی دارید که توانایی ارسال و دریافت فایل را به شما متصل کرده است، می توانید عملکرد صفحه انتقال فایل بلوتوث را از صفحه تنظیمات بلوتوث راه اندازی کنید. به پایین بروید و روی پیوند “ارسال یا دریافت فایل ها از طریق بلوتوث” کلیک کنید.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10
آیا می خواهید پرونده ها را ارسال یا دریافت کنید؟ پس در پنجره انتقال، فایل بلوتوث را انتخاب نمایید.

آموزش فعال کردن بلوتوث ویندوز 10

 

منبع