آموزش iOSموبایل

آموزش فعالسازی تایپ سریع در آیفون و آیپد در iOS 13

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش فعالسازی تایپ سریع در آیفون و آیپد
آموزش فعالسازی تایپ سریع در آیفون و آیپد

صفحه کلید گوشی های اندروید مدت ها قبل از صفحه کلید گوشی های آیفون به قابلیت تایپ سریع مجهز بوده اند و این موضوع برای گوشی های آیفون تازگی دارد. واقعیت این است که اپل هیچ وقت دوست نداشته تغییر خاصی در صفحه‌ کلید نمادین گوشی‌های خود ایجاد کند و شرکت‌های شخص ثالث تولید کننده صفحه کلید هم تنها از آی او اس ۸ به بعد اجازه پیدا کردند برای گوشی‌های آیفون کیبورد طراحی کنند. در این مبحث به آموزش فعالسازی تایپ سریع در آیفون و آیپد در iOS 13 می پردازیم.

این وضعیت در ios 13 تغییر زیادی نسبت به گذشته کرد و اپل  قابلیت تایپ سریع ( Slide to Type) را به صفحه کلید خود اضافه کرد. این قابلیت کاربردی همانند صفحه‌کلیدهای Swype قدیمی دارد و می‌توانید با کشیدن انگشت خود از روی یک کلید به کلید دیگر و با استفاده از هوش مصنوعی کلمه مورد نظر خود را تایپ کنید.

این قابلیت زمانی که شما یک دستی از گوشی خود استفاده می کنید کاربرد دارد و کار تایپ را بسیار راحت‌تر می‌کند و دقیقاً به همین دلیل است که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نکته: می توانید برای آشنایی با چگونگی فعال و غیرفعال کردن روشنایی خودکار مبحث آموزش غیرفعال کردن روشنایی خودکار در آیفون و آیپد را مطالعه نمایید.

 

آموزش فعالسازی تایپ سریع در آیفون و آیپد

با توجه به توضیحات داده شده اگر مایل هستید تا قابلیت Swipe Typing را در آیفون خود فعال کنید باید به شما بگوییم لازم نیست کار خاصی انجام دهید! زیرا این قابلیت به صورت پیش فرض بر روی گوشی آیفون شما فعال می باشد. اما اگر به هر دلیلی از این ویژگی که Slide to Type نام دارد، راضی نیستید و باعث آزار و اذیت شما می شود و قصد غیرفعال کردن آن را دارید، کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱. وارد صفحه تنظیمات (Settings) و سپس بخش عمومی (General) شوید.

آموزش فعالسازی تایپ سریع در آیفون و آیپد

۲. در منوی باز شده بر روی گزینه Keyboard کلیک کنید.

آموزش فعالسازی تایپ سریع در آیفون و آیپد

۳. با کلیک بر روی گزینه غلطکی Slide to Type ،آن را در حالت غیرفعال قرار دهید.

آموزش فعالسازی تایپ سریع در آیفون و آیپد

نکته: قابلیت Slide to Type در ios 13 فعلا از همه زبان ها پشتیبانی نمی کند.