اینترنتتلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش فعالسازی تاخیر زمانی ارسال پیام در کانال و گروه تلگرام

نوشته شده در ۱ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

 فعالسازی تاخیر زمانی ارسال پیام در کانال و گروه تلگرام

چگونه می توانم برای اعضای جدید در گروه های تلگرام، تاخیر زمانی در ارسال پیام را فعال کنم؟

نرم افزار محبوب و پر طرفدار تلگرام یکی از آن دسته پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی ای است که همواره در حال آپدیت کردن و بهتر نمودن خود می باشد تا بتواند کاربران بیشتری را در سراسر جهان جذب خود نماید و در همین راستا در جهت محقق کردن این هدف، در تلاش است تا به امکانات و قابلیت های خود  اضافه کند. یکی از قابلیت هایی که به تازگی و در نسخه های اخیر این برنامه به آن افزوده شده است، قابلیت تاخیر زمانی در ارسال پیام توسط اعضا در کانال ها و گروه های نرم افزار تلگرام می باشد که این عمل از آن دسته کارهایی است که تنها مالکان این گروه ها و کانال ها قادر به انجام دادن آن هستند و تنها آن ها می توانند این قابلیت را فعال و یا غیرفعال نمایند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه ی فعالسازی تاخیر زمانی ارسال پیام در کانال و گروه تلگرام را به شما آموزش دهیم.

آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه جلوگیری از پین کردن پیام برای اعضای گروه تلگرام، مبحث آموزش جلوگیری از پین کردن پیام برای اعضای گروه تلگرام را مطالعه نمایید.

 

چگونگی فعالسازی تاخیر زمانی ارسال پیام در کانال و گروه تلگرام

اگر از کاربران نرم افزار تلگرام هستید حتما برای شما هم پیش آمده است که پس از عضویت در گروه های تلگرامی، قادر به ارسال پیام در آن ها نباشید و با ارور مواجه شوید که در حال حاضر نمی توانید در این گروه ها پیام بگذارید و باید در زمان دیگری مجددا امتحان نمایید. باید به شما بگوییم این اتفاق به دلیل قابلیت جدید نرم افزار تلگرام رخ می دهد که تاخیر زمانی در ارسال پیام نام دارد.

درواقع بوسیله این قابلیت، کاربران جدیدی که به تازگی به عضویت گروه ها در می آیند باید یک مدت زمان کوتاهی صبر کنند تا چس از گذشت آن، امکان ارسال پیام در گروه ها و کانال ها برای آن ها وجود داشته باشد.

نکته: به این نکته نیز توجه داشته باشید که تنها مالکان گروه ها و کانال ها قادر به فعالسازی این قابلیت هستند.

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری نحوه انجام این کار هستید اما نمی دانید چگونه؟ باید به شما بگوییم که پروسه سختی را پیش رو ندارید و تنها کافیست به ترتیب و طبق مراحل ارائه شده در ادامه پیش بروید:

۱. در اولین و ابتدایی ترین مرحله باید نرم افزار تلگرام خود را از طریق مارکت های موجود به روز رسانی نمایید.

۲. پس از دانلود و نصب نسخه ی جدید، نرم افزار تلگرام را از منوی برنامه های خود انتخاب و اجرا کنید.

۳. سپس در منوی اولیه نرم افزار تلگرام، از بین تمام کانال ها و چت های تلگرامتان، گروه و یا کانال مورد نظر خود را جستجو کنید.

۴.  در این بخش باید بر روی نام گروه یا کانال که در بالای صفحه قرار دارد، ضربه زده تا اطلاعات آن برایتان نمایش داده شود.

 فعالسازی تاخیر زمانی ارسال پیام در کانال و گروه تلگرام

۵. در منوی جدیدی که برای شما نمایان می شود، آیکون به شکل مداد که در گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.

 فعالسازی تاخیر زمانی ارسال پیام در کانال و گروه تلگرام

۶. در این بخش باید گزینه Permissions  را از بین گزینه های موجود پیدا و انتخاب کنید.

مرحله 6

۷. در مرحله ی جدید گزینه هایی پیش روی شما قرار می گیرند که در واقع قابلیت های گروه های تلگرامی هستند که صاحبان آن ها می توانند آن ها را فعال و یا غیرفعال کنند.

۸. به انتهای صفحه رفته و در بخش Slow mode، با کشیدن غلطک به سمت راست می توانید زمان مورد نظر خود را جهت فعالسازی تاخیر زمانی برای کاربران جدید انتخاب نمایید.

نکته: به این نکته نیز توجه داشته باشید که این گزینه به صورت پیش فرض غیرفعال می باشد و جهت فعالساز آن باید تمام مراحل ارائه شده در بالا را به ترتیب پیش بروید.

مرحله

بدین ترتیب همان طور که مشاهده نمودید در آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه می توانید به راحتی و تنها با طی نمودن چند مرحله ی ساده در منوی تنظیمات گروه ها و کانال های نرم افزار تلگرام که صاحب آن ها هستید، برای کاربران جدید خود تاخیر زمانی در ارسال پیام ایجاد کنید.