آموزش اندرویدبرنامه اندروید

آموزش فشرده سازی فایل ها و باز کردن فایل های فشرده در اندروید

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

فشرده سازی فایل ها و باز کردن فایل های فشرده در اندروید

چگونگی فشرده سازی فایل ها و باز کردن فایل های فشرده در اندروید

گاهی فشرده سازی فایل ها لازم و مفید است زیرا می تواند اندازه پرونده که می خواهید ارسال کنید را بطور چشمگیری کاهش دهد. این روند همچنین می تواند صرفه جویی واقعی در پول باشد ، زیرا با کاهش اندازه پرونده ، از داده های تلفن همراه کمتری استفاده می کنید. متأسفانه، Android گزینه ای ندارد که به شما امکان می دهد پرونده ها را فشرده کنید. بنابراین، به کمک یک برنامه جانبی نیاز دارید. همین مسئله در مورد زمانی که می خواهید یک فایل فشرده پستی را باز کنید نیز صدق می کند، لذا ما در این مبحث به آموزش فشرده سازی فایل ها و باز کردن فایل های فشرده در اندروید می پردازیم.

نکته: شما می توانید برای آشنائی با برنامه و روش های ارسال اپلیکیشن و بازی با بلوتوث ، مبحث آموزش ارسال برنامه با بلوتوث در اندروید را مطالعه نمایید.

 

نحوه فشرده سازی پرونده در Android

برای فشرده سازی پرونده ای در Android ، باید برنامه ای به نام RAR را بارگیری کنید. بارگیری آن در Google Play رایگان است. پس از نصب برنامه ، می توانید یک پوشه یا پرونده خاص را برای فشرده سازی انتخاب کنید. (دانلود از گوگل پلی)

با ضربه زدن روی کادر خالی در سمت راست ، پرونده هایی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید. می توانید گزینه هایی مانند select all, unselect all, invert selection, select by mask, and unselect by mask را نیز انتخاب کنید. اگر می خواهید فایل های زیادی اضافه کنید ، گزینه select all مفید است.

فشرده سازی فایل ها و باز کردن فایل های فشرده در اندروید

پس از انتخاب پرونده ها ، روی دکمه Archive ضربه بزنید. این گزینه با علامت چند پرونده روی هم همراه با علامت به اضافه بر روی آن است. قبل از فشرده سازی پرونده ، می توانید تغییراتی مانند تنظیم گذرواژه در آن ، تغییر نام بایگانی و حذف پرونده ها را پس از بایگانی اعمال کنید. حتما گزینه ZIP را انتخاب کنید.

فشرده سازی فایل ها و باز کردن فایل های فشرده در اندروید

مرحله آخر ضربه زدن روی دکمه OK است. اکنون پرونده فشرده شده در کجا قرار دارد و کجاست؟ شما باید بتوانید به محض انجام مراحل بالا ، پرونده خود را ببینید. برای ارسال پرونده ، آن را انتخاب کنید و بر روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید. گزینه ارسال چهارمین مورد خواهد بود.

فشرده سازی فایل ها و باز کردن فایل های فشرده در اندروید

 

نحوه رفع فشرده سازی و باز کردن یک فایل فشرده در Android

شما پرونده را برای دوست خود در WhatsApp ارسال می کنید. هنگامی که دوست شما برای باز کردن آن روی پرونده ضربه می زند ، file manager Androids سعی خواهد کرد آن را باز کند.

اما اگر دوست شما از قبل برنامه RAR را نصب کرده باشد ، برنامه می تواند آن را به صورت خودکار باز کند.

فشرده سازی فایل ها و باز کردن فایل های فشرده در اندروید

هنگامی که این منو در پایین صفحه ظاهر می شود ، برنامه RAR یا برنامه دیگری با قابلیت باز کردن فایل فشرده باید انتخاب شود. اما ، فایل فشرده را چگونه و در کجای برنامه RAR پیدا خواهید کرد؟

برای باز کردن پرونده خود به پوشه Download بروید و روی نام موردنظر پرونده خود ضربه بزنید. فراموش نکنید که گذرواژه را در صورت وجود برای باز کردن فایل فشرده وارد کنید ، زیرا نمی توانید محتوای آن را بدون آن ببینید.

 

منبع