اینترنتبرنامه iOSبرنامه اندرویدکامپیوتر

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

۵ روش سیاه سفید کردن عکس با کامپیوتر، گوشی و یا به صورت آنلاین

گرچه ممکنه عکس های رنگی خیره کننده به نظر برسند اما متعادل نگه داشتن مقادیر رنگ کار سختی است. از سوی دیگر تصاویر سیاه سفید سادگی و کنتراست قوی تری دارند که همیشه تأثیر قابل توجهی روی بیننده می گذارد، به همین دلیل ایجاد عکس سیاه سفید نفس گیر، راحت تر از عکس رنگی است. در ادامه انواع روش های سیاه سفید کردن عکس ها در کامپیوتر، گوشی های همراه و استفاده از سایت آنلاین آورده شده است.

نکته: شما می توانید برای آشنایی و دانلود بهترین برنامه های افزایش کیفیت عکس روی گوشی و ویندوز و به همراه معرفی سایت بالا بردن کیفیت عکس بدون نیاز به نصب برنامه مبحث آموزش روش های افزایش کیفیت عکس روی گوشی اندروید، آیفون و کامپیوتر را مطالعه نمایید.

 

نحوه ایجاد عکس سیاه و سفید در ویندوز

اگر یک ویرایشگر عکس قوی و همه کاره ندارید تا بتوانید عکس های خود را به راحتی به عکس های سیاه و سفید تبدیل کنید، نگران نباشید زیرا در ویندوز برنامه های زیادی وجود دارد که امکان ایجاد تصاویر سیاه و سفید را به طور رایگان فراهم می کنند.

 

روش ۱: ایجاد عکس سیاه و سفید در ویندوز با Paint

برنامه Paint زمانی یکی از محبوب ترین نرم افزارها در ویندوز بود اما هنوز هم گزینه های مفیدی در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از این برنامه می توانید ویرایش های ابتدایی و اولیه را روی عکس انجام دهید. برای تبدیل به عکس سیاه و سفید کافیست مراحل ساده زیر را دنبال کنید.

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

  • ابتدا برنامه نقاشی ویندوز یا همان paint را باز کنید. روش ساده این است که پایین سمت چپ ویندوز روی علامت جستجو تایپ کنید paint و اینتر بزنید تا برنامه باز شود.
  • برای وارد کردن عکس به برنامه Paint باید به منوی File در بالای پنجره بروید و روی گزینه Open کلیک کنید. عکس مورد نظر برای ویرایش را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا عکس در صفحه نمایش داده شود.
  • به منوی Image رفته و ویژگی Attributes را انتخاب کنید. روی آیکون Black and White کلیک کرده و سپس OK کنید. در نتیجه یک عکس سیاه و سفید ایجاد می شود.

نکته: در نسخه های قدیمی نرم افزار Paint این ویژگی در دسترس نیست.

  • برای ذخیره عکس درلیست منوی FIle روی گزینه Save As کلیک کنید. می توانید نام عکس یا مکان ذخیره سازی آن را روی سیستم تغییر دهید.

 

روش ۲: تبدیل عکس های رنگی به سیاه و سفید در آفیس ورد

کاربرانی که روی سیستم خود Microsoft Office 2003, 2007, 2010 را نصب کرده باشند، می توانند به راحتی عکس های خود را با نرم افزار Picture Manager ویرایش کنند.

  • روی تصویر مورد نظر راست کلیک کرده و از منوی Open With گزینه Microsoft Office Picture Manager را انتخاب کنید.

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

  • پس از نمایش عکس، منوی Picture را باز کرده و روی ویژگی Color کلیک کنید. پنجره جدیدی در سمت راست صفحه باز می شود، در اینجا امکان تنظیم Hue و Saturation وجود دارد. نوار لغزنده Saturation را به سمت چپ بکشید تا مقدار آن روی -۱۰۰ تنظیم شود. با این کار عکس به یک عکس سیاه سفید تبدیل خواهد شد.
  • برای ذخیره عکس نیز باید به منوی File بروید و روی گزینه Save As کلیک کنید.

 

روش ۳: ایجاد عکس سیاه و سفید در ویندوز با Photo Gallery

ویندوز اعلام کرده که دیگر دانلود Photo Gallery در دسترس نخواهد بود اما اگر هنوز یک نسخه از آن را روی سیستم خود دارید، می توانید از آن برای سیاه و سفید کردن عکس ها استفاده کنید.

  • برای باز کردن آن، در پایین سمت چپ علامت جستجو را کلیک و وارد کنید Photo Gallery و اینتر بزنید
  • عکس خود را در برنامه Photo Gallery باز کرده و روی دکمه Edit برای ویرایش کلیک کنید.
  • با کلیک روی آیکون Black & White در گروه Effects، افکت سیاه و سفید روی عکس اعمال می شود.
  • روی گزینه Close File کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

روش ۴: استفاده از نرم افزار Wondershare Fotophire Edit

با توجه به اینکه ممکنه برنامه Photo Gallery در دسترس نباشد، ویرایشگر عکس Fotophire را توصیه می کنیم. استفاده از آن آسان است و افکت های مختلف سیاه و سفید زیادی را ارائه می دهد.

  • بیش از ۲۰۰ افکت برای اعمال روی عکس ها دارد.
  • می توانید عکس های خود را برش داده یا کراپ کنید.
  • می توانید موارد ناخواسته را از عکس ها حذف کنید.
  • می توانید از Creative Blur برای فوکوس روی عکس های فقط با یک کلیک استفاده کنید.
  • پس از نصب برنامه روی آیکون Fotophire دوبار کلیک کرده و سپس حالت Photo Editor را باز کنید. عکس ها را وارد ویرایشگر کنید و پس از آن به ماژول Effects ویرایشگر بروید.
  • قبل از اعمال افکت های سیاه و سفید می توانید حالت نمایش Before (قبل) و After (بعد) را فعال کنید تا بتوانید تفاوت عکس اصلی و ویرایش شده را به وضوح مشاهده کنید. در Effects روی گزینه After کلیک کنید و سپس یکی از پیش تنظیمات آماده Fotophire را انتخاب کنید. گزینه هایی مانند Capa، Desaturated، Drawing یا Poster تصاویر سیاه و سفید زیبایی ایجاد می کنند.

سیاه و سفید کردن عکس ها در ویندوز بسیار آسان است. اکثر برنامه های موجود در ویندوز به صورت رایگان این امکان را فراهم می کنند، در ویرایشگر عکس Fotophire نیز می توانید روند سیاه و سفید کردن عکس ها را کنترل کنید.

 

روش ۲: استفاده از اپلیکیشن گوشی

 

اپلیکیشن Black and White Photo (بهترین برای اندروید)

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

ویژگی های اپلیکیشن

  • می توانید عکس رنگی خود را به یک عکس سیاه و سفید تبدیل کنید.
  • فیلترهای رنگی دارد که می تواند عکس ها را به مقیاس خاکستری یا سیاه و سفید ببرد.
  • می توانید پارامترهای فیلتر مانند حاشیه، میزان تاری، شدت نور و موارد دیگر را سفارشی کنید. در نتیجه امکان شبیه سازی عکس های قدیمی وجود دارد.
  • می توانید از این برنامه برای تبدیل عکس ها به عکس های قدیمی استفاده کنید.
  • وضوح تصویر قابل تنظیم است.

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

 

اپلیکیشن Carbon – B&W Filters & Effects (بهترین برای آیفون)

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

یکی از بهترین ویرایشگرهای عکس های سیاه و سفید در اپ استور است که به عنوان یک برنامه عکس پرطرفدار توسط اپل معرفی شده است. با کنترل های ساده و کارآمد، فیلترها و افکت های خیره کننده می تواند عکس ها را سیاه و سفید کند.

بیش از ۵۰ فیلتر سیاه و سفید برای افزودن افکت های زیبا و منحصر به فرد ارائه می دهد.

طراحی ساده آن این امکان را فراهم می کند تا بدون داشتن تجربه فنی یا بدون استفاده از سایر برنامه ها بتوانید خیلی سریع عکس های هنری و پیچیده ایجاد کنید.

پس از اتمام کار می توانید به عکس ها هشتگ ها را اضافه کرده و آنها را در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی به راحتی به اشتراک بگذارید.

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

 

روش ۴: آنلاین (سایت رایگان)

 

سایت اول: Wondershare PixStudio

اگر به دنبال یک ویرایشگر عکس آنلاین و خوب برای ایجاد افکت های سیاه و سفید هستید که نیاز به نصب نداشته باشد، برنامه Wondershare PixStudio توصیه می شود. این برنامه عملکردهای قدرتمندی ارائه می دهد که نه تنها برای اضافه کردن افکت ها به عکس استفاده می شود بلکه می توانید عکس را مانند یک فرد حرفه ای ویرایش کنید.

مرحله ۱: به PixStudio بروید و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر می خواهید عکس را در اینستاگرام پست کنید، می توانید Instagram Post را انتخاب کنید.

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

مرحله ۲: افکت دلخواه خود را انتخاب کرده و سپس “Intensity” را برای تنظیم افکت بکشید.

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

مرحله ۳: حالا می توانید تصویر نهایی را به صورت رایگان دانلود کنید.

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

 

سایت دوم: blackandwhite.imageonline.co (پیشنهادی)

روش های سیاه سفید کردن عکس در اندروید، آیفون و کامپیوتر

این وب سایت دارای یک ابزار رایگان برای تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید است، این ابزار از سایه های خاکستری برای ایجاد تصویر سیاه و سفید استفاده می کند.

برای تبدیل مهارت خاصی نیاز نیست. پس از بارگذاری عکس رنگی و نمایش آن در صفحه روی دکمه Convert to black and white کلیک کنید. پس از اتمام کار دکمه دانلود (download) برای دریافت عکس نهایی نمایش داده می شود. از فرمت های jpg، png و gif پشتیبانی می کند.

استفاده از آن کاملا رایگان است. یک نسخه کامل، بدون پرداخت، بدون نیاز به ثبت نام، بدون دمو و بدون سایر محدودیت دیگر می باشد. می توانید هر تعداد عکس رنگی را به عکس های سیاه و سفید تبدیل کنید.

از اسکریپت های سمت کاربر برای پردازش تصویر استفاده می کند، بنابراین تمام مراحل در مرورگر وب انجام شده و هیچ کس نمی تواند به عکس های شما دسترسی پیدا کند.

 

منبع